"אבא שלי מפתח, אמא שלי רופאה. לא הייתה לי אופציה אחרת"

ויטאלי פוטוריאנסקי (36) הוא מנהל מחקר ופיתוח בנטורל אינטליג'נס • טווח שכר: 45-40 אלף שקל

ויטאלי פוטוריאנסקי, מנהל מחקר ופיתוח בנטורל אינטליג’נס / צילום: תמונה פרטית
ויטאלי פוטוריאנסקי, מנהל מחקר ופיתוח בנטורל אינטליג’נס / צילום: תמונה פרטית

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"עכשיו ערב, ואני לא עובד. כיוון שנטורל אינטליג'נס (Natural Intelligence) היא חברת ישראלית, פחות קורה שאני צריך לעבוד מהבית, מה שכן קרה לי בחברות אחרות שבהן הייתי צריך לקום באמצע הלילה. אני גר באשדוד ועובד בתל אביב, כך שרק הנסיעה לוקחת שעה וחצי. בחברה אנחנו עוזרים לאנשים לקבל החלטות מושכלות לגבי שירותים באמצעות המלצות. בקבוצה הספציפית שלי אנחנו אחראים על הצעות בתחום הגיימינג, כמו למשל הימורים בספורט".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"אני שנה בחברה. הגעתי כראש צוות ואחרי חצי שנה קודמתי. בעולם ההייטק אני 15 שנה, ובחברה הקודמת, סירס ישראל, עבדתי עשר שנים. גם שם התפתחתי - התחלתי בבדיקות תוכנה וסיימתי כמנהל קבוצת פיתוח".

איך הגעת להייטק?

"אני בא מבית כזה. אבא שלי מפתח, אמא שלי רופאה. לא הייתה לי אופציה אחרת. לצד זה מגיל 14 אני מפיק מוזיקה".

מפיק?

"כן. בגיל 13 התאהבתי במוזיקה אלקטרונית ובאנרגיות שלה. זה נשמע לי עתידני, ולא דמה לשום דבר אחר. זה היה כמו לראות סרט הוליוודי בפעם הראשונה אחרי שכל החיים ראית רק 'קרובים קרובים'. בכיתה י' כבר הוצאתי עם חבר אלבום שנמכר בכל העולם".

איך הגעתם לזה?

"יצרנו אותו וחתמנו על הסכם עם חברת הפקות, לייבל. לתקופה קצרה עזבתי את התחום הזה, אבל אחרי הצבא חזרתי. היום אני אומר שאני עובד בהייטק, אבל גם בלייבלים מכל העולם - ארה"ב, רוסיה, יפן, אנגליה, אפילו לבנון וכווית. מאז שאני אבא לשתי בנות קטנות יש לי פחות זמן להגיע לאולפן, אבל בדרך כלל אני יוצר שיר בחודשיים".

לבנון וכווית? איך אתה מגיע לשם?

"הם פשוט פונים אליי באינטרנט, אומרים שאוהבים את המוזיקה ומבקשים לצאת בלייבלים מקומיים עם דברים שלא יצאו עדיין לאור. הכול הרי דיגיטלי וככה מגיע למשל לספוטיפיי, לאייטיונס, ולכל מקום שאפשר לקנות בו מוזיקה. שם הבמה שלי הוא Tamandua Twist".

כל היצירות הן בלי מילים?

"כן. סימפולים. אני אוהב את מה שבנאדם ומכונה יכולים לעשות יחד. מוזיקה עם מילים זה תחום אחר שאני אוהב - היפ הופ ישראלי או רוסי, אבל אני מפריד בין התחביבים. עולם התוכנה דומה למוזיקה - יצירה שמכונת לאנשים, יש מגבלות ז'אנר, יש דד ליינים"

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"אמשיך להשפיע על אנשים, מקצועית ואמנותית. במוזיקה הייתי רוצה להוציא משהו על תקליט ויניל. אני גם עובד על הופעה ומקווה לצאת איתה".