האם קיומה של תערוכת MWC בברצלונה בסכנה? גם אינטל ביטלה את השתתפותה

(עדכון) - הבוקר אינטל ביטלה את השתתפותה בתערוכה • אמדוקס ביטלה נסיעת מאות עובדים לתערוכה • מוקדם יותר הצטרפו לרשימת המבטלות סוני, אמזון, אריקסון, אנבידיה, ZTE ו-LG

עוד חברות מצטרפות אל רשימת החברות שהודיעו על ביטול השתתפותן בתערוכת המובייל MWC, שמתוכננת להיפתח בסוף החודש בברצלונה. הבוקר (ג'), הודיעה אינטל שלא תשתתף גם היא בתערוכה.

ספקית המובייל היפנית NTT Docomo חברת התוכנה אמדוקס הודיעה לפני שעה קלה גם היא על ביטול השתתפותה. חבר הנוספת היא אמדוקס, אחת המציגות הבולטות בתערוכה שמפעילה בה את אחד הביתנים הגדולים והמרכזיים. אמדוקס הייתה אמורה לשלוח לתערוכה כמה מאות מעובדיה, שבה היא הייתה אמורה להפעיל ביתן בן שני קומות, בשטח של 540 מטרים רבועים.

לדברי יהודית ימפולסקי, סמנ"כלית משאבי אנוש באמדוקס, את ההחלטה קיבל מנכ"ל החברה בתום כמה ימים של דיונים. בשיחה עם "גלובס" אמרה ימפולסקי, כי "הקמת הביתן בוטלה לגמרי, אך ייתכן שאם יהיו לקוחות שירצו לקיים פגישות, יימצא לשם כך מקום חלופי".

התפשטות וירוס הקורונה הביא בימים האחרונים חברות הטכנולוגיה לבטל או להגביל את השתתפותן באירועים המוניים מחשש להתפשטות המחלה. אחרי שענקית ציוד התקשורת השבדית אריקסון, ענקית השבבים אנבידיה, וענקיות המובייל ZTE הסינית וחברתLG הקוריאנית הודיעו על ביטול השתתפותן בכמה מן האירועים שנערכים במסגרת הכנס, הודיעו מוקדם יותר היום גם חברות סוני ואמזון על ביטול השתתפותן ב- MWC, הכנס הבינלאומי הגדול והחשוב בתעשיית המובייל העולמית.

ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית סמסונג, המציגה הבכירה ביותר בתערוכה, לא הודיעה על ביטול השתתפותה, אך תצמצם את היקף נוכחות בכיריה בתערוכה.

אתמול פרסמו מארגני הכנס, שמתוכנן להיפתח בעוד שבועיים - ב-24 בפברואר - בברצלונה שבספרד, הודעה לפיה תיאסר כניסתם לכנס של נוסעים שהגיעו ממוקד התפרצות המחלה, חבל חוביי בסין, ותאסור כניסתם של אורחים שביקרו בשאר חלקי בסין ב-14 הימים שקודמים לאירוע.

במקום השתתפותה בתערוכה, הודיעה LG כי היא תקיים סדרת אירועים נפרדת להשקת מוצריה החדשים לשנת 2020. חברת ZTE הודיעה על ביטול מסיבת העיתונאים שתכננה לקיים במסגרת התערוכה . סוני הודיעה כי במקום מסיבת העיתונאים המסורתית שלה בברצלונה, יושקו דגמי הסמארטפונים החדשים שלה בשידור חי בערוץ היוטיוב של החברה.

ביטול השתתפותן של חברות מרכזיות בתערוכת המובייל מעורר חשש כי מדובר באות לבאות וכי אם חברות נוספות יבטלו או יגבילו את השתתפותן, נמצא עצם קיום התערוכה בסכנה. באסיה, למעלה מעשרים כנסים ותערוכות מקצועיים, בהן נסגרות עסקאות בשווי מיליארדי דולרים כבר בוטלו או נדחו, דווח ברויטרס.

הנזק שעלול להיגרם בשל ביטול התערוכות, חורג מהפגיעה בעסקאות שהיו אמורות להירקם או להסגר במהלכו, ובלוחות הזמנים של השקת מוצרים חדשים. סביב התערוכות הבינלאומיות פועל אקוסיסטם שלם של תחבורה ואירוח שעלולים להפגע קשות גם הם. ניו יורק טיימס דיווח על ירידה דרסטית שכבר מתרחשת בהיקף הפעילות של עסקים המשרתים מבקרים מסין. בסין עצמה, כך דיווח בפורצ'ן, אורחים שהזמינו דירות ב-Airbnb בבייג'ינג, יקבלו החזר כספי. המקבילה המקומית Xiaozhu הודיעה על ביטול כל ההשכרות בחודש זה ללא חיוב בעמלות. לא ברור עדיין מה המדיניות של שאר הפעילות בשוק.

כבר לפני כשבוע דווח ברויטרס כי חברת הספנות רויאל קריביין הודיעה על ביטול השיט בכמה קווים, והזהירה כי הצעד יפגע ברווחי החברה ברבעון הנוכחי.