חברות הסלולר: אשרו לנו לשתף פעולה בהצבת אתרים בפריפריה

בעקבות תלונות של תושבים שטוענים כי הם לא מקבלים כיסוי סלולרי, כינס שר התקשורת דיון בהשתתפות מנכ"לי החברות הסלולריות • אמסלם הביע הזדהות עם מצוקת החברות והבטיח לסייע ככל שיוכל

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

שר התקשורת דודי אמסלם הורה לבחון הקלות לחברות הסלולריות בכל הקשור לפריסת אתרים סלולריים. אמסלם קיים היום דיון בהשתתפות מנכ"לי החברות הסלולריות, וזאת על מנת למצוא פתרון לבעיות כיסוי וקליטה. הדיון זומן על ידי אמסלם בעקבות תלונות של תושבים שטוענים שלא מקבלים כיסוי סלולרי.

החברות הצביעו על הקושי הגדול להקים אתרים סלולריים בשל התנגדויות מצד ראשי רשויות שנכנעים ללחץ ציבורי. לדברי נוכחים בדיון, אמסלם הביע הבנה למצוקות התעשייה, ואף אמר שראשי רשויות שלא יאפשרו הצבת אנטנות יצטרכו לתת דין וחשבון לתושבים.

החברות מצידן הבהירו שהן רוצות לשתף פעולה באזורים מרוחקים כך שתחול ביניהן נדידה פנים ארצית, כלומר חברה שיש לה אתר במקום מסוים בפריפריה ולחברה אחרת לא יהיה כיסוי באותו מקום, יוכלו המשתמשים לנדוד לחברה המתחרה שיש לה כיסוי.

אמסלם הורה לצוות המקצועי לבחון את הרעיון. לדבריו, "נושא הקליטה הסלולרית הפך עם השנים להיות צורך חיוני מהמעלה הראשונה לאזרחים, הן בשגרה ובטח ובטח בעיתות חירום. מבחינתי לא מתקבל על הדעת שאזרח בישראל לא יצליח להוציא שיחת חירום מצד אחד ומצד שני גם לא יוכל להפעיל עסק באופן תקין בישובי הפריפריה".

השר הוסיף "אני קורא לחברות להציע פתרונות, ואנו כמשרד נבצע כל מה שצריך על מנת לפתוח צווארי בקבוק על מנת לתת פתרון לבעיה. לצד הפעולות שנבצע - החברות צריכות לעמוד בתנאי רישיונן. בסוגיית האנטנות חייב שיהיה שינוי תפיסה - הציבור חייב להבין את ההיגיון הפשוט, ככל שמסירים אנטנות עוצמות השידור עולות, ככל שיש יותר אנטנות - עוצמת השידור קטנה ואיכות השרות לאזרח עולה בשגרה ובחירום".