עוד שינוי בצמרת ynet: העורך הראשי יון פדר יפרוש באוגוסט

בין המועמדים להחליפו: אלון גולדשטיין ודרור עמיר • לאחרונה התחולל שינוי משמעותי נוסף בצמרת ynet, כשאת מקומו של אבי בן טל, שכיהן כמנכ"ל האתר, תפס מי שכיהן כמשנה למנכ"ל, ברק קלמנוביץ'

יון פדר / צילום: תמר מצפי
יון פדר / צילום: תמר מצפי

נמשכים השינויים בצמרת אתר ynet: יון פדר, העורך הראשי של האתר, צפוי לפרוש בחודש אוגוסט 2020, ובקבוצה נערכים בימים אלה למצוא לו מחליף. בין המועמדים להחליפו מוזכרים אלון גולדשטיין ודרור עמיר.

נזכיר כי רק לפני חודשים ספורים התחולל שינוי משמעותי נוסף בצמרת ynet, כשאת מקומו של אבי בן טל, שכיהן כמנכ"ל האתר, תפס מי שכיהן כמשנה למנכ"ל, ברק קלמנוביץ'.

פרישתו של פדר איננה הפתעה: כבר עם שובו ל-ynet ב-2017 נקבע שזה יהיה לזמן מוגבל. עם זאת, מדובר בתקופה מאתגרת לאתר באופן ספציפי ולקבוצת "ידיעות אחרונות" באופן כללי, כשברקע עומדת השקת N12 - אתר החדשות של חדשות 12 מבית קשת, שצפוי לקרוא תיגר על המובילות של ynet כאתר החדשות המוביל בישראל וכן כתב האישום עימו צפוי להתמודד מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. 

נזכיר כי פדר נמנה עם מייסדי ynet וערך אותו מיום הקמתו ועד 2013, אז מונה לתפקיד עורך "ידיעות אינטרנט", חטיבת אתרי האינטרנט של קבוצת " ידיעות אחרונות". את פדר החליף אז ערן טיפנברון, שעזב ב-2016 על רקע שינויים במבנה הקבוצה והכפפת האתר לעורך "ידיעות אחרונות" דאז רון ירון. את טיפנבורן החליף אמנון מירנדה שפרש ב-2017, ואז נקרא פדר לקדנציה שנייה בתפקיד, שצפויה כאמור להסתיים בתוך חודשים ספורים.

אלון גולדשטיין עשה את רוב הקריירה שלו בקבוצת "ידיעות אחרונות", שם מילא שורה של תפקידים בכירים. בשלב מסוים הצטרף לקשת כאחראי על שיתופי-הפעולה המסחריים והתוכן השיווקי, אך לאחר כשנתיים חזר לקבוצת "ידיעות אחרונות".

דרור עמיר הוא סגן עורך ynet, שהיה גם בין הצוות שחתום על העברת חלק מתכני האתר לפורמט של צפייה בתשלום.