דב הפנדה רקד לבדו: נגיף הקורונה השפיע גם על תערוכת התיירות השנתית IMTM

וגם: שירי אדמון מונתה לתפקיד משנה למנכ"ל דנשר והאלוף במיל' משה קפלינסקי יצטרף לדירקטוריון אלביט מערכות • "השיחה" - מדור חדש

הדוכן הסיני / צילום: מיכל רז חיימוביץ’
הדוכן הסיני / צילום: מיכל רז חיימוביץ’

תערוכת התיירות השנתית IMTM נפתחה הבוקר, וגם בה אי אפשר היה שלא לחוש בהשפעת נגיף הקורונה. דוכני המדינות "המסומנות" שבוודאי סיכמו עם מרכז אקספו על דוכן, הרבה לפני פרוץ הנגיף והבהלה סביבו, נותרו מיותמים. כך, בדוכן הסיני דובון הפנדה פיזז לבדו ולעצמו בשעה שהקהל דאג להתרחק ממנו ולעשות מעקף; וגם בדוכני המדינות האחרות מאסיה, בהן הדוכן של דרום קוריאה וטאייוואן, תנועת המבקרים הייתה דלילה. אפילו הריקודים הטאיוואנים המסורתיים לא הצליחו למשוך קהל. בדוכנים המקומיים, לעומת זאת, למשל בזה של חיפה, הייתה תנועה ערה. למעשה, החשש כנראה אף גדול מזה - רבים מהעוסקים בענף העדיפו לוותר על המינגלינג השנתי של ענף התיירות שכולל עשרות מבקרים מחו"ל. "אי אפשר לדעת מאיפה הם באו והיכן שהו לפני כן. לא לוקחים סיכון", הסביר אחד המוזמנים.

מיכל רז-חיימוביץ'

החדשות הטובות

מקיסריה לסין באהבה: אייסקיור, חברת ביוטק המתמחה בחיסול גידולים סרטניים ושפירים באמצעות הקפאה, שלחה למחוז חוביי שבסין משלוח אקספרס של ערכות מיגון והגנה, לצד איחולי בריאות. החבילה היא תרומה למאבק של העם הסיני בנגיף הקורונה, ביוזמתו ובמימונו של ויק לי, בעל השליטה הסיני באייסקיור. הערכות, שיצאו לדרכן הבוקר, כוללות 2,000 חליפות מגן ביולוגיות ו-900 משקפי מגן, שנרכשו בישראל מספקים מקומיים.

חדשות התעשייה

הקרב על הוודקה

מי יסייע להתחמם מעט בלילות החורף הקרים? בימים אלו מתנהל בבית המשפט קרב ענקים סביב השאלה מי תזכה לשווק את מותגי הוודקה חורטיצה ומורושה.

לאחרונה ביטלה גלובל ספיריטס, יצרנית חורטיצה ומורושה, את הסכם ההפצה שלה עם חברת א.ג.ת.ד. במהרה, וכדי להבטיח אספקה שוטפת של וודקה לכל המעוניין בכך, סיכמה גלובל עם מפיץ חדש למותגיה - דולינה טרייד. אלא שכשנודע על כל לא.ג.ת.ד, היא הזדרזה להגיש לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה נגד גלובל, ואף דחוף יותר: היא דרשה צו מניעה נגד הפצת המשקאות על-ידי דולינה.

אלא שהשופט, אברהים בולוס, רמז לא.ג.ת.ד שעדיף לה לסגת מבקשתה הדחופה, וכך אכן עשתה. בכך, הבטיח השופט בולוס כי לפחות עד שיוכרע מי רשאית לשווק את הוודקה המבוקשת, תמשך אספקתה הסדירה. את גלובל ודולינה מייצג עו"ד רפאל ליבא מאיתן-מהולל-שדות. את א.ג.ת.ד. מייצג עו"ד יוסי מרקוביץ מפרל-כהן-צדק-לצר-ברץ.

מתן ברניר

מצנח הזהב

● שירי אדמון מונתה לתפקיד משנה למנכ"ל דנשר, כך נודע ל"גלובס". דנשר שבבעלות משפחת ברק היא אחת מחברות השיווק, הייצור, היבוא וההפצה הגדולות בישראל, שמזוהה בין היתר עם מותגים כמו סוללות אנרייג'יזר, סופט טאץ', טוסו, פופ סטאר, ועוד. בנוסף, דנשר מחזיקה ב-48% ממניות הנציגות הישראלית של חברת אס.סי ג'ונסון. בשנתיים האחרונות אדמון מועסקת כסמנכ"לית חטיבת מוצרי הצריכה בחברה.

שני מוזס

● האלוף במיל' משה קפלינסקי, לשעבר סגן הרמטכ"ל ומי שניהל את בטר פלייס ישראל וחברת המלט נשר, יצטרף לדירקטוריון אלביט מערכות. קפלינסקי יצטרף לדירקטוריון כדירקטור חיצוני לתקופה של שלוש שנים, וזאת בכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות של אלביט שתתכנס ב-17 במרץ. אלביט, בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 6.9 מיליארד דולר.

שירי חביב ולדהורן

● סיגל אלבוחר, סמנכ"לית הכספים של קבוצת קשת, תמונה החל מהחודש גם למשנה למנכ"ל. אלבוחר הצטרפה לקשת לפני 11 שנים. במסגרת תפקידה סיגל משמשת גם כדירקטורית בחברת החדשות ובחברות הבנות הנוספות של החברה.