החברות באו"ם התנגדו, והפלסטינים לא יגישו החלטה נגד תוכנית המאה

הפלסטינים נכשלו בהשגת רוב לאחר שכמה מהמדינות התנגדו לצאת באופן חזיתי נגד ארה"ב

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית / צילום: רנין סוואפטה, רויטרס
אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית / צילום: רנין סוואפטה, רויטרס

הרשות הפלסטינית לא תבקש לאשר החלטה חריפה נגד תוכנית המאה בדיון במועצת הביטחון של האו"ם האמור להתקיים היום (ג'). הפלסטינים רצו להעלות הצעת החלטה השוללת את התכנית אך נכשלו בהשגת רוב לאחר שכמה מהחברות התנגדו לצאת באופן חזיתי נגד ארצות-הברית. גם אם הייתה מועלית החלטה כזו היא הייתה נעצרת באמצעות הוטו האמריקאי.

בתקשורת הפלסטינית דווח כי צרפת וגרמניה הודיעו כי יימנעו, ולצד ארצות-הברית, הודיעו על התנגדות להחלטה גם בריטניה, בלגיה, אסטוניה, והרפובליקה הדומיניקנית.

בדיון אמור לנאום יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ושם יסביר את השלילה המוחלטת שבה מקבלים הפלסטינים את התכנית. לפי מקורות פלסטינים אבו מאזן לא יסתפק בכך ויעלה את העקרונות הפלסטינים להסכם, ואת התנאים לפתיחת משא ומתן עם ישראל.

בינתיים ברמאללה התקיימה היום הפגנה של תנועת הפתח נגד התכנית, ההפגנה הגדולה ביותר עד כה. לפי מקורות פלסטינים בהפגנה השתתפו קרוב לעשרת אלפים בני אדם, רבים מהם הובאו באוטובוסים מרחבי הגדה.

היחסים מול בלגיה מתערערים לאחר שהפכו לנשיאה הזמנית של מועצת הביטחון

סגן השגריר הבלגי בישראל, מר פסקל בופין, זומן היום בשנית למשרד החוץ בירושלים ע"י ראש אגף אירופה, אנה אזארי, לשיחת נזיפה בשל החלטת בלגיה להזמין למועצת הביטחון נציג ארגון אנטי-ישראלי המקושר לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין.

המוזמן, ברד פארקר, שהוזמן ע"י בלגיה, שמשמשת כנשיא זמנית של מועצת הביטחון, ידוע בעמדותיו האנטי-ישראליות הקיצוניות וחלק מחברי הנהלת הארגון מקושרים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין.

אזארי אמרה בפגישה כי ישראל מצפה מבלגיה לבטל את הזמנת פארקר לדיון ולשנות את הקו האנטי-ישראלי שנוקטת בלגיה כחברה במועצת הביטחון. אזארי הביעה פליאה על כך ששגריר ישראל בבריסל, עמנואל נחשון, זומן לנזיפה על ידי משרד החוץ הבלגי לאחר פרסום בתקשורת של הביקורת הישראלית על הצעד הבלגי, והבהירה שהבלגים לא יכולים לצפות שנשמור על שתיקה כאשר הם מנצלים את היותם הנשיאים הזמניים של מועצת הביטחון לטובת פגיעה בישראל.

עוד מחתה ראש אגף אירופה, על אוזלת היד של הממשלה הבלגית בטיפול בקרנבל האנטישמי באאלסט, שאלה לאן הבלגים מנסים להוליך את יחסיהם עם ישראל והביעה ציפייה שההנהגה הבלגית תגנה את האירוע האנטישמי באופן ברור.