גנץ: הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מממשלה שאקים

במקביל, הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, אמר חבר הכנסת איימן עודה כי הרשימה המשותפת לא תתמוך בבני גנץ אם לא יתנער מתכנית טראמפ

בני גנץ נואם לאחר פרסום תוצאות המדגם / צילום: כדיה לוי
בני גנץ נואם לאחר פרסום תוצאות המדגם / צילום: כדיה לוי

יו"ר כחול לבן בני גנץ אומר כי הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מממשלה שיקים. לדבריו: "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ. היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו. הבהרתי זאת ואני חוזר על דבריי - איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים. המחלוקות שלי עם הנהגתה רק על ההיבט הלאומי והביטחוני עמוקות, קשות ובלתי ניתנות לגישור".

באירוע פתיחת מטה הנשים של המגזר הערבי בכפר בענה, אמר גנץ כי יפעל ליישום תכנית השלום של טראמפ אך הוסיף ש"בסיורים שערכתי שמעתי גם על החשש מהשיח שעלה לאחרונה על העברת המשולש לידיים פלסטיניות. אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

הוא קרא לערבים לצאת ולהצביע: "אני יודע שיש כאלה שרוצים שבשני במרץ אזרחי ישראל הערבים יישארו בבית ולא ילכו להצביע. יש קולות קיצוניים כאלה גם בשולי החברה הערבית, ויש קולות ומעשים שמשתפים איתם פעולה מהימין בחברה היהודית. זו ברית מסוכנת".

הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, אמר חבר הכנסת איימן עודה כי הרשימה המשותפת לא תתמוך בבני גנץ אם לא יתנער מתכנית טראמפ ולא תתמוך בממשלה שישראל ביתנו של ליברמן תהיה חלק ממנה.

דברי שניהם נראים כסותמים את הגולל על האפשרות של הקמת ממשלה כזו, לפחות כהבטחות בחירות. עם זאת, גנץ לא פסל אפשרות של תמיכה של הרשימה המשותפת מבחוץ. הדברים נועדו, בין השאר, לענות להאשמות הליכוד כי גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.