חשד לתחרות בלתי הוגנת: ועדת המסחר הפדרלית מרחיבה את חקירתה נגד ענקיות ההייטק

ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב מרחיבה את חקירתה ודורשת מידע מחמש חברות - אלפבית, אמזון, אפל, פייסבוק ומיקרוסופט - בנוגע לרכישות שלהם בעשור האחרון של חברות קטנות

ועדת הסחר הפדרלית / צילום: שאטרסטוק
ועדת הסחר הפדרלית / צילום: שאטרסטוק

ועדת הסחר הפדרלית (ה-FTC) בארה"ב ציוותה על חמש חברות הייטק ענקיות - אלפבית (החברה-האם של גוגל), אמזון, אפל, פייסבוק ומיקרוסופט - להעניק לה מידע מפורט לגבי רכישתם של חברות קטנות, צעד שמרחיב את חקירת ה-FTC לתחום ההגבלים העסקיים ותחרות לא הוגנת בתחומי ההייטק. 

"החקירה של ה-FTC היא לא בעלת מטרה מסוימת, אבל היא תעזור לוועדה להעמיק את ההבנה שלה בנוגע לרכישות של חברות טכנולוגיה גדולות, כולל הבנה האם החברות הללו עושות מהלכים אנטי-תחרותיים וקונות חברות מתחרות פוטנציאליות בעסקאות שקטנות מדי בשביל פיקוח של הממשל", מסרה ה-FTC. 

"חברות הייטק הן חלק גדול מהכלכלה ומחיי היום-יום שלנו", אמר יו"ר ה-FTC ג'וזף סימונס. "היוזמה הזאת תאפשר לנו להבין מקרוב יותר את המגזר העסקי החשוב הזה ולהעריך האם הממשל שם מספיק תשומת-לב בנוגע לרכישות שיכולות לפגוע בתחרות הענף. זה יעזור לנו לשמור על ענפי הטכנולוגיה פתוחים ותחרותיים, לטובת הצרכנים". 

הוועדה מבקשת ללמוד כיצד חברות קטנות מתפקדות לאחר שהן נרכשות על-ידי חברות גדולות, והיא ממוקדת במיוחד בבחינה מחדש של מיזוגים שאושרו כבר על-ידי הממשל. הבחינה מחדש עלולה להוביל את הוועדה לבטל מיזוגים שהיא מוצאת בעלי השפעות אנטי-תחרותיות בימינו. 

הפעולות של ה-FTC משקפות את הדאגה בוושינגטון ובארה"ב מכך שחלק מחברות ההייטק נהפכו לגדולות וחזקות מדי, ושהן מנצלות את הכוח הזה כדי לחנוק את התחרות. 

חמש החברות הנחקרות לא מסרו תגובה.