נגיף הקורונה: בסין שינו את שיטת האבחון, ומספר החולים זינק בבת אחת ב-15 אלף איש

בעקבות השינוי, מספר המקרים המאובחן בוואהן זינק ב-45% • מספר החולים בעולם עומד עתה על 60,348 חולים • 1,369 מתים, ו-6,158 הבריאו מהווירוס כתוצאה מטיפול • השינוי בשיטת המדידה חל לאחר ששני בכירים סינים במפלגה הקומוניסטית הודחו מתפקידם

עוברים ושבים ברחובות בייג'ינג / צילום: רויטרס
עוברים ושבים ברחובות בייג'ינג / צילום: רויטרס

מזכירי המפלגה הקומוניסטית במחוז חוביי ובעיר ווחאן, שבה מתרכזת מגפת נגיף הקורונה, הודחו אתמול (ד') בחילופים הפוליטיים הגדולים ביותר שהיו על רקע המגיפה. אמש, המחוז דיווח על זינוק של כמעט כ-15 אלף במספר הנגועים בווירוס, אחרי שהוחלט על שינוי שיטת הספירה. בכך עלה מספר מקרי המוות במחוז חוביי ב-242 איש, לסך של 1,369 מתים מתחילת ההתפרצות. מספר ההידבקויות עלה ב-14,840, וסך המקרים בכל סין עומד על 59,822. מספר החולים בכל העולם עומד על 60,348 איש, ומספר האנשים שהבריאו מהנגיף עומד על 6,158. 

ההדחות בצמרת המפלגה במחוז התרחשו על רקע העמקת החששות שהיו מאמצים מוקדמים של הרשויות במחוז להסתיר מידע על חומרת המשבר. גואוקיאג מא, חבר המפלגה הבכיר ביותר בווחאן שהודח, אמר שהוא מלא אשמה וחרטה על שלא פעל מהר יותר.

מספר הרשמי של הנגועים במגיפה במחוז חוביי זינק הבוקר (ה') ב-45% לכמעט 50,000, אחרי שהממשלה המחוזית החלה להוסיף מקרים שאושרו על ידי סריקות מצולמות, לצד האבחון הרגיל באמצעות ערכות בדיקה של חומצת גרעין. הקפיצה הזו הפכה את מגמת הירידה מהימים האחרונים. ועדת הבריאות הלאומית בסין מסרה שהיא תתחיל מעתה לכלול מקרים שאושרו על ידי "אבחון קליני", שמתייחס להדמיות CT.

במקביל הודיעה יפן על עוד 44 הידבקויות בנגיף על אוניית הקרוז "פרינסס דיאמונד", שנמצאת בהסגר ועוגנת ביוקוהמה, וסך הנגועים מהאונייה הגיע ל-218. על סיפון הספינה ישנם כ-3,700 נוסעים ואנשי צוות. בהודעה רשמית נמסר כי חמישה מהנגועים באונייה במצב קשה.

שר הבריאות היפני קצונובו קאטו מסר שנוסעי האונייה יתחילו לרדת ממנה לפי סדר עדיפות החל ממחר (ו'). לפי משרד הבריאות, נוסעים בני 80 ויותר בחדרים ללא חלונות ואלו ששוהים בתנאים גרועים יותר יקבלו עדיפות בירידה מן האונייה.

האונייה מצויה בהסגר זה שבוע לאחר שנוסע מהונג קונג שהיה עליה אובחן כנגוע בנגיף. היא הפכה למוקד לדאגה בגל האפשרויות להידבקויות במרחב המוגבל שלה והחשש לבריאות נוסעים מבוגרים. במקביל, הונג קונג האריכה את סגירת בתי הספר שלה עד 16 במרץ לפחות, ותעשיית הסלולר ביטלה את היריד השנתי החשוב ביותר שלה בברצלונה.

סין החליפה גם את ראש הרשות הבכירה ביותר שמפקחת על הונג קונג. הרשויות בטריטוריה זו סופגים ביקורת פומבית על הטיפול שלהם בהתפרצות המגיפה, שהובילה לבהלת התנפלות על מסיכות ניתוח ונייר טואלט, סגרה את בתי הספר והעמיקה את חוסר האמון בממשלת הונג קונג אחרי חודשים רבים של מחאה ציבורית.

בהונג קונג הודיע הממונה על החינוך, קווין יאונג, שבתי הספר הלא אקדמיים יישארו סגורים עד 16 במרץ. הם היו אמורים לחזור להיפתח ב-2 במרץ. ההחלטה לפתוח אותם מחדש תתקבל בהתייעצות עם מומחים. התלמידים נקראו להשתמש באמצעי למידה אלקטרונית.