"אחרי 20 שנה בארה"ב אני מתה לחזור לארץ, אבל מפחדת להתרסק כלכלית"

אפרת ג'רפי חשבה שהיא נוסעת לארה"ב להרפתקה קצרה • 20 שנה ושני ילדים אחר-כך היא עדיין שם, עובדת בהייטק ומנהלת חיים נעימים ובטוחים כלכלית בראלי, צפון קרוליינה - ולא מפסיקה לחלום על היום שבו תחליף את כל זה בדירה קטנה בראשל"צ • האזינו לפודקאסט "דברים שרואים משם"

אפרת ג'רפי עם הבנים אדם (מימין) ואיידן / צילום: אלבום פרטי
אפרת ג'רפי עם הבנים אדם (מימין) ואיידן / צילום: אלבום פרטי

אפרת ג'רפי נכנסה להייטק האמריקאי כמעט במקרה, בשיא בועת הדוט.קום בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת. היא חשבה שהיא באה לשנה-שנתיים, ואיכשהו נשארה יותר מעשרים. היום היא חיה את החלום האמריקאי בצפון קרוליינה - יש לה בית גדול עם גינה יפה, אינסוף מרחבים שבהם איידן ואדם, בני 8 ו-6, יכולים לרוץ ולשחק, עבודה שהיא אוהבת, שקט נפשי וביטחון כלכלי.

אבל אם זה היה תלוי בה, היא הייתה אורזת מחר את עצמה ואת הילדים ועוברת איתם לדירה שכורה בראשון-לציון, קרוב למשפחה, עם כל הקושי, הלחץ והבעיות שיש בישראל. אבל זה לא כזה פשוט ולא תלוי רק בה. אז בינתיים היא שם, ומקווה שיום אחד הגלגל יתהפך. 

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו באפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס, ספוטיפיי או באפליקציה האהובה עליכם. 

חצר הבית באביב - אדם ואיידן משחקים הוקי עם חבר / צילום: אלבום פרטי
 חצר הבית באביב - אדם ואיידן משחקים הוקי עם חבר / צילום: אלבום פרטי

חצר הבית בחורף - משחקים בשלג / צילום: אלבום פרטי
 חצר הבית בחורף - משחקים בשלג / צילום: אלבום פרטי
אפרת והבנים / צילום: אלבום פרטי
 אפרת והבנים / צילום: אלבום פרטי


דברים שרואים משם - פודקאסט חדש

בכל פעם שאנשים קרובים עוברים לגור בחו"ל, הם משאירים אחריהם שובל זוהר של אבק כוכבים. הם ניצחו את השיטה, הם יודעים משהו שאנחנו לא, הם נוסעים לשם ואנחנו נשארים פה. אבל אחרי שהנצנצים שוקעים, מתחילים החיים האמיתיים. גם שם הרי נאבקים ביוקר המחיה, מתלבטים אם לקנות או לשכור דירה, יולדים ילדים ואז תוהים מה לעשות איתם בחופש, משלמים מסים ומקימים עסקים. הישראלים הם כבר תיירים די מנוסים, מדקלמים בעל-פה המלצות להצגות בברודוויי, לקופי שופס באמסטרדם ולטרקים בנפאל, אבל איך זה נראה כשמשאירים את הביצה הקטנה שלנו מאחור ועוברים לחיות שם באמת?

בפודקאסט הזה לא נדבר על השכונה הכי היפסטרית של לונדון, לא על הכפר הכי נידח בהודו ולא על כמה זול המילקי בברלין. טוב, אולי גם על זה, אבל מעבר לכך, ננסה לצלול למעמקי היומיום של הישראלים שחיים במדינות אחרות ולהבין איך הדברים עובדים שם. מה זה אומר להקים עסק בסינגפור, ללדת בארה"ב, לקנות דירה במדריד או לגדל ילדים בקופנהגן. אולי אפילו נלמד מזה משהו על עצמנו. דברים שרואים משם - שיחות עם ישראלים מעבר לים. אפשר להאזין גם באפליקציות הפודקאסטים השונות.