צ'ק אין | פיצ'ר

חופשה באווירה רומנטית: כמה עולה לילה בטירות המפוארות בעולם?

אתר השוואת המחירים הוטלס קומביינד ערך סקירה של מלונות הטירה הרומנטיים בעולם - טירות עתיקות שהוסבו למלונות ומספקות חוויית לינה ייחודית • בסקירה אפשר למצוא גם חדרים במחיר של 150 דולר ללילה, לצד סוויטות מפוארות שמחירן מגיע לאלפי דולרים

טירת נוישוונשטיין בגרמניה / צילום: שאטרסטוק
טירת נוישוונשטיין בגרמניה / צילום: שאטרסטוק

במדור "צ'ק-אין" השבוע החלטנו להיות רומנטיקנים. אומנם ולנטיינ'ס דיי צוין אתמול (ו'), אבל בהשראת היום הזה נמשיך עם הרוח הרומנטית גם לימים אחרים בשנה. ובכלל, מי אמר שצריך לשמור את כל קיטש הלבבות האדומים או את משלוחי הוורדים רק ליום אחד בשנה (שלפי אגדת קונספירטיבית נולד בכלל כדי לחסל מלאי של דובונים אוחזים בלב אדום אי-שם ברשת בתי כלבו ידועה מאוד בארה"ב)?

לתוך הקיטש הזה נכנס גם ענף המלונות שממציא את עצמו מחדש בשנים האחרונות, לאור התחרות, הרצון של התיירים לחדש והרצון של המלונאים להיות הכי מקוריים. כל אלה הולידו את טרנד מלונות הבוטיק מחד ואת המלונות הדיגיטליים מאידך.

בטווח הזה נכנסים עוד רעיונות מקוריים כמו מלונות שממוקמים בתוך טירות - וזה, גבירותיי ורבותיי, סמל הרומנטיקה באשר היא  - להרגיש כבני אצולה ולהביט מחלון המגדל שבטירה בפוזת רפונזל אל מרחבים אינסופיים. וזה קורה לא רק באגדות.

אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד ערך סקירה של מלונות הטירה הרומנטיים ביותר בעולם. מדובר בטירות עתיקות שהוסבו למלונות, וכעת הן מספקות חוויית לינה מיוחדת (בל נשכח שגם מי שמחזיק בטירה צריך להתפרנס).

טירת מלון Hotel de la Cite Carcassonne בדרום צרפת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 טירת מלון Hotel de la Cite Carcassonne בדרום צרפת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מלונות הטירה מעוצבים ברוח תקופת המלכים בצרפת או באווירת האבירים באנגליה. הם מספקים חוויית כפריות מפוארות בטוסקנה ועד אירוח של ארמונות מהרג'ה בהודו. האצילים, אלה שפעם גרו באמת בטירות הללו, הקפידו לתכנן ולבנות את בתיהם המפוארים באזוריים כפריים מרהיבים, לצד נהרות ועם חדרים שפונים לנוף קסום או בליבן של ערים עתיקות. פעמים רבות יש בקרבת המלונות הללו גם אתרי היסטוריה וטבע לטיולי יום. בחלקם גם נבנו מתחמי ספא המעשירים את החוויה ומסעדות המגישות מנות המשתלבות ברוח המקום.

נציגת הוטלס קומביינד בישראל, ליאת סלם, מציינת כי מחיר הלינה במלונות הטירה לא חייב להיות יקר. "אפשר למצוא גם חדרים במחיר ממוצע של 150 דולר ללילה, לצד סוויטות מפוארות שמחירן מגיע לאלפי דולרים".

הגנים של מלון Ashford Castle, אירלנד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 הגנים של מלון Ashford Castle, אירלנד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כידוע, בעולמות התיירות המחיר הוא פועל יוצא של ביקוש והיצע, ולכן אם תמקדו את החופשה הרומנטית שלכם מחוץ לעונה הקיטשית של ימי האהבה, המחיר יושפע בהתאם. איפה למשל?

בעיר Carcassonne שבדרום צרפת ניצבת אחת הטירות המפוארות במדינה, Hotel de la Cite Carcassonne - המשתייכת לקולקציית מלונות היוקרה של הרשת סופיטל. הטירה הוסבה למלון 5 כוכבים המעוצב בסגנון המאה ה-19. הארכיטקטורה הגוטית פוגשת את המודרניות דרך מתקנים שונים שכוללים בריכה מחוממת חיצונית. המחירים נעים בין 200 ל-600 דולר ללילה, וגולשי אתר הוטלס קומביינד דירגו את המלון הזה בציון 9.2.

 

View this post on Instagram

Instagram VS. Reality... la merveilleuse Cité de Carcassonne 🏰 Plongez vous dans cette atmosphère magique et chargée d'histoire 🌟 Nous serons ravis de vous accueillir, ici, à l'Hôtel de la Cité. Vous pourrez également venir découvrir la cuisine du restaurant étoilé : La Barbacane 🍽 Pour plus d'infos ? Le lien de notre site internet est dans la bio ! 😏 #photooftheday#picoftheday#photography#hoteldelacite#hotel#carcassonne#amazing#beautiful#sunset#perfect#moment#france#south#instagood#like#love#follow#photo#groupecitehotels#mgallerymoment#amazing#instagram#castle#sky#color#colorful#travel#trip#instagramvsreality#reality#wonderful 📷 @spatuleprod_

A post shared by Hôtel de la Cité Carcassonne (@hoteldelacite) on

בעיירה Cong באירלנד השופעת בטבע העשיר בנהרות ובירוק אינסופי ניצבת אחת הטירות המפוארות, Ashford Castle, שנראית כאילו הורכבה מקוביות לגו (מתוחכמות במיוחד). הטירה הזו גרפה לא מעט פרסים לאורך השנים, בין היתר על הספא המפואר שלה שכולל בריכה מקורה ושלל טיפולים. האורחים יכולים לצאת גם לרכיבה על סוסים לצאת לשיט בנהר הסמוך או לחתור עליו בסאפ. הטירה הזו זוכה להרים של מחמאות על עיצוב החדרים באווירה התקופה הוויקטוריאנית - ולפי התמונות המרהיבות בהחלט, המלון המדורג בדרגת חמישה כוכבים ראוי לכל המחמאות. הדירוג שהעניקו לו גולשי האתר הוא כמעט מושלם: 9.9. המחירים נעים בין 400 ל-4,200 דולר ללילה.

טירה-מלון Ashford Castle, אירלנד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 טירה-מלון Ashford Castle, אירלנד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

 

View this post on Instagram

There are few destinations more romantic than an 800-year-old castle! With Valentine's on the horizon, we thought we'd share our Reagan Presidential Suite; a beautiful, sumptuously decorated room with floor-to-ceiling views of Lough Corrib. Located in the oldest wing of the castle, boasting an original fireplace and a stunning antique George III style four-poster bed, we can't imagine there's anywhere better to spend a couple's trip!⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ . #AshfordCastle #CastleHotel #LHWTraveler #UncommonTravel #NatGeoLodges #CNjohansens #Virtuoso #LuxuryTravel #LuxuryHotel #RedCarnationHotels #TravelGram #Luxury #Mayo #Cong #Ireland #InstaTravel #Travel #Traveling #forbestravelguide #hotelculture #welltraveled #letsgosomewhere #doyoutravel #luxuryworldtraveler

A post shared by Ashford Castle (@ashfordcastle) on

בטוסקנה שבאיטליה, בעיירה Cinigiano, יש שפע של ארכיטקטורה מתקופת הרנסנס הזרועה בתוך הנוף ההררי, גידולי הענבים (ליין) ועצי הזית. גם טירות יש במקום, ביניהן Castel Porrona Relais & Spa, הממוקמת בין גבעות Montalcino. הטירה הזו נבנתה במאה ה-12, וכיום היא משמשת כמלון בוטיק 4 כוכבים. החדרים והסוויטות במלון הזה מעוצבים בסגנון טוסקני עם ריהוט עתיק ותקרות גבוהות, כשהנוף שסביב משלים את האווירה. מי שזכה להתארח במקום שיבח את מרכז הספא שכולל גם בריכה מחוממות עם מים מלוחים, שלל טיפולים, כולל טיפול מיוחד באמצעות יין. במקום יש גם בריכה חיצונית ומתקני כושר, חמאם טורקי ומסעדה. מחירי הלינה נעים בין 377 ל-1,455 דולר ללילה. לגולשי האתר כנראה הייתה חופשה מושלמת, משום שהטירה הזו זכתה לציון 10.

 

טירות-מלון בעיירה Cinigiano שבטוסקנה, איטליה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 טירות-מלון בעיירה Cinigiano שבטוסקנה, איטליה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בעיירה הציורית Obidos בפורטוגל יש מבנים היסטוריים כולל Castelo de Obidos. העיירה כוללת רחובות יפים, בתי קפה וברים, שווקים ונקודות היסטוריות רבות. הטירה שנבנתה במאה התשיעית נחשבת לאחד משבעת הפלאים של פורטוגל. היא מספקת אווירה רומנטית כשהיא מוקפת בגינות מתוקתקות בהן אפשר לשוטט גם על כרכרות. העיצוב בחדרים ובסוויטות שבמלון המדורג ב-5 כוכבים משלב חדש עם ישן. מחירי הלינה נעים בין 148 ל-520 דולר. הדירוג שהעניקו גולשי הוטלס קומביינד לטירה הזו הוא 8.9. 

אחד הרחובות הפנימיים של טירת המלון Castelo de Obidos, שבעיירה אובידוס, פורטוגל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 אחד הרחובות הפנימיים של טירת המלון Castelo de Obidos, שבעיירה אובידוס, פורטוגל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מבט על של הטירה Castelo de Obidos, שבעיירה אובידוס, וכיצד רחובותיה בנויים מבפנים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 מבט על של הטירה Castelo de Obidos, שבעיירה אובידוס, וכיצד רחובותיה בנויים מבפנים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מבצר בטירת-מלון Castelo de Obidos, שבעיירה הציורית אובידוס, פורטוגל  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 מבצר בטירת-מלון Castelo de Obidos, שבעיירה הציורית אובידוס, פורטוגל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הטירה Neuschwanstein ("אבן הברבור החדשה") שבדרום מדינת בוואריה בגרמניה כל-כך יפה ומרשימה, עד שהיא נראית חלק מציור ולא מהמציאות. לא במקרה זו אחת הטירות המצולמות ביותר בעולם. זו באמת נראית הטירה שבה שוכנים נסיכים ונסיכות שלא עזבו את בית המלוכה לקנדה. בטירה העצומה הזו יש 15 חדרים ואולמות (התוכנית המקורית הייתה אמורה להכיל 200 חדרים) עמוסים ביצירות אמנות, ריהוט עתיק, שנדלירים, רצפה מוזאיקה ותקרות גבוהות. הכול טוב ויפה, אבל אי-אפשר להתארח בטירה עצמה אלא רק במלונות בסביבתה. לטירה אפשר להגיע לסיור או פשוט לצלם מרחוק.

טירת Neuschwanstein ("אבן הברבור החדשה") שבדרום מדינת בוואריה בגרמניה על רקע עונת החורף / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 טירת Neuschwanstein ("אבן הברבור החדשה") שבדרום מדינת בוואריה בגרמניה על רקע עונת החורף / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

החצרות הפנימיים של טירת Neuschwanstein  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 החצרות הפנימיים של טירת Neuschwanstein / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אחד החדרים של טירת Neuschwanstein  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 אחד החדרים של טירת Neuschwanstein / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

טירות להשכרה פזורות ברחבי אירופה וגם ברחבי פלטפורמות ההשכרה Airbnb ו-Homeaway. טירות אלה מושכרות גם לקבוצה של אנשים או לזוג. מדובר בטירות שנמצאות באירלנד, בספרד, בבלגיה ובבריטניה. מדובר בטירות יותר אותנטיות מבחינת העיצוב (כשהן לא עברו הסבה למלון יוקרתי), והמחירים יכולים להפתיע ולנוע בין 150 ל-250 דולר ללילה.