נתניהו מבטיח: אמנה את ניר ברקת לשר האוצר אם אקים ממשלה

לאחרונה ביקש נתניהו מברקת לחזור מחו"ל ועמד למנות אותו לשר האוצר כבר כעת במקום משה כחלון שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים • אלא שאז עלתה התוכנית, שמלכתחילה לא הייתה לה היתכנות משפטית, על שרטון

ניר ברקת / צילום: איל יצהר
ניר ברקת / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי חבר הכנסת ניר ברקת יהיה שר האוצר הבא של הממשלה שיקים.

בכינוס בחירות שהתקיים באור יהודה אמר נתניהו: ‏"אני מציג הערב שש רפורמות ענקיות בכלכלה ובבריאות שהממשלה הבאה של הליכוד תביא לישראל, ולהודיע שניר ברקת יהיה שר האוצר הבא של הממשלה בראשותי!".

ברקת לא הסתיר את רצונו לקבל את התפקיד כבר עתה, לאור כוונתו של שר האוצר כחלון לפרוש מפוליטיקה. הוא פרסם תוכניות כלכליות שונות ותמך בנתניהו באופן מובהק בפריימריז נגד גדעון סער.

בשבוע שעבר פורסם כי נתניהו מתכוון למנות את ברקת, וכי לשם כך ברקת שב במפתיע מסיור בארצות הברית. אלא שכחלון לא הסכים לפנות את כסאו טרם הבחירות והמינוי נדחה.

היום נתניהו הכריז על הכוונה למנותו אם וכאשר יקים ממשלה. נתניהו הוסיף ואמר כי "זה יהיה המינוי השלישי שאביא לממשלה, אחרי פייגלין כשר וכחלון בראשות רמ"י".

ניר ברקת צייץ בטוויטר: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון הגדול בבקשתו שאהיה שר האוצר בממשלה הבאה ועל כך שאימץ את התכנית הכלכלית שיזמתי.

"על כולנו להירתם יחד לניצחון הליכוד בבחירות כדי להקים ממשלה לאומית, על מנת שנוכל לממש את הרפורמות הגדולות שיביאו להמשך הצמיחה והשגשוג למדינת ישראל כולה".



בשולי הדברים תאגיד השידור הציבורי השעה את המגיש אראל סגל לאחר שסרטון ובו הוא מנגן ושר עם ראש הממשלה ועם ינון מגל ושמעון ריקלין, הופץ ברשתות החברתיות. מהתאגיד נמסר כי מדובר בעבירה על האיסור להשתתף בתעמולת בחירות, אף שהסרטון אינו כזה רשמית.

נתניהו התייחס לכך בכינוס באומרו "אראל סגל שניגן איתי את 'שבחי ירושלים' הושעה מהתאגיד - איזו בושה. בתאגיד הם אף פעם לא אומרים שיש להם אהדה לשמאל. איזו בדיחה. בושה. אני יודע שאתם כמוני משבחים את ירושלים".

גם מימינה הגיבו ואמרו "הזוי. שנים שלהקה תקשורתית חד מימדית אומרת את אותם מסרים, מחבקת ומלטפת את מי שיקר לה ואת מי שחפצים ביקרו והכל גלוי וידוע. וכלום. לא השעיות, לא נזיפות ולא ביקורות. עיתונאי ימני שר 'שבחי ירושלים' עם ראש הממשלה - מושעה מיידית מעבודתו. בושה".