הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: ת"א 90 קפץ ב-1.2%, טבע איבדה 5%

לייבפרסון צללה ב-21% לאחר שהעמיקה את ההפסד הרבעוני; סמנכ"ל הכספים של החברה פרש • באפט חשף את השינוי בהחזקותיו במניית טבע ברבעון • אלקטרה צריכה במו"מ עם סלקום למכירת גולן טלקום • מחזור המסחר בשוק המניות הגיע ל-666 מיליון שקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה ובמחזור של 666 מיליון שקל בשוק המניות. מניית לייבפרסון צללה ב-21.4% והכבידה על מדד ת"א 35 שננעל ללא שינוי. מדד ת"א 90 קפץ ב-1.17%, ת"א בנקים עלה ב-0.6% ומדד הביטוח טיפס ב-1.2%. 

מניית טבע צנחה ב-4.9% לאחר שחזרה מוול סטריט עם פערי ארביטרז' שליליים, ובהמשך לחשיפת "גלובס" על האפשרות כי תעמוד בפני תביעה של מיליארדי דולרים.

15:00

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל בשעות הצהריים במגמה חיובית. זאת אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בנטייה חיובית.

למרות שווירוס הקורונה מסין לא יורד מהכותרות, בשלב הנוכחי נראה כי חששות המשקיעים בנוגע להשפעות השליליות האפשריות של התפשטותו על הצמיחה הגלובלית קטנו, ובהתאם התמתנו הירידות החדות שאחזו בשווקים עם עליית חששות אלה.

כך, בסיכום שבוע המסחר החולף מדד ת"א 35 רשם שינויים קלים בשוויו, ומתחילת השנה השלים עלייה של כ-3%. בסיכום שבועי בולט לחיוב מדד הנדל"ן שהתחזק בכ-2%, בעוד מנגד מדד הבנקים איבד יותר מ-1.5% מערכו.

בבית ההשקעות פסגות התייחסו בסקירתם השבועית למצב הכלכלה האמריקאית וציינו כי "בשבוע האחרון התפרסמו לא מעט נתונים בכלכלה האמריקאית, נתונים שציירו תמונה מאוד מעורבת בפתיחת שנת 2020".

לפי פסגות, "לפחות עד כה זה נראה שהצרכנים מתעלמים מאיום הקורונה, מהבחירות בארה"ב או מכל איום אחר. כל עוד שוק העבודה ושוק המניות מחזיקים מעמד, כך אמון הצרכנים (והצריכה הפרטית איתו) אמורים להחזיק מעמד".

עוד הוסיפו בפסגות לגבי הנתונים המתפרסמים בנוגע לשוק האמריקאי, כי "בעוד שהחולשה בתעשייה הייתה צפויה במידה רבה (בואינג), חולשת המכירות הקמעונאיות הייתה מפתיעה ומאותתת על-כך שההאטה בצריכה הפרטית נמשכה גם אל תוך שנת 2020".

לגבי השוק המקומי, בפסגות התייחסו למדד המחירים לצרכן שפורסם בסוף השבוע וציינו כי הוא "הפתיע ורשם ירידה חדה מעט יותר מהצפי (של 0.4% לעומת קונצנזוס חזאים של 0.3%)", מה שלפי בית ההשקעות "מצייר בסופו של דבר תמונה די ברורה של סביבת האינפלציה בישראל. סעיף הדיור הוא הסעיף המרכזי, אם לא הבלעדי, שתורם לאינפלציה במשק, כאשר מלבדו נרשמת אינפלציה חיובית אך מתונה מאוד בשירותים שונים כמו אחזקת דירה, חינוך ותרבות".

בצד החיובי של מדד ת"א 35, המניות הדואליות של נייס  ואיי.אפ.אפ  עולות בכ-3%-4%, ומניות אלקטרה  ואמות  בכ-3%.

מי שמושכת את המדד המוביל לכיוון השלילי היא מניית לייבפרסון, שצוללת ביותר מ-20% אחרי ירידות חדות שרשמה במסחר בארה"ב בעקבות פרסום דוחותיה הכספיים. מניית טבע  נחלשת בכ-3%-4%.

עוד במסחר, מניית ישראל קנדה  מטפסת בכ-4%-5%, כשברקע למסחר החברה עדכנה על הסכם לרכישת חברת מנרב פרויקטים , שעולה בכ-2% ועליות של כ-5% רשמה בעלת השליטה בה, מנרב אחזקות . מניות חברת התעשייה נייר חדרה  וחברת הנדל"ן מניבים ריט  מרכזות מחזורי מסחר ערים, בהם כל אחת מהן מתחזקת בכ-2%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

מנתוני הבורסה עולה כי בסיכום שבועי בוצעו שבע הנפקות אג"ח לציבור בהיקף מצרפי של כ-3.5 מיליארד שקל, בהן בלט גיוס החוב של חברת המים הממשלתית מקורות, בסכום של כ-1.15 מיליארד שקל, וכ-1.6 מיליארד שקל שגייסו חברת הנדל"ן המניב אמות והבנק הבינלאומי הראשון - כמחצית הסכום כל אחד.

13:00

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.3%, ת"א 90 ב-1.3%, מדד הבנקים עולה ב-0.88%, ת"א ביטוח מטפס ב-1.6%, ומדד ת"א SME150 מוסיף 1.3%.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעדכנת למעלה את קצב הצמיחה של המשק בשנת 2019 ל-3.5%. יחד עם זאת נתוני הצמיחה המעודכנים הושפעו מאוד מהקדמת יבוא כלי רכב היברידיים בעקבות החלטת הממשלה להעלות את המיסוי על כלי רכב אלה החל מ-2020.

11:25

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.3%, ת"א 90 עולה ב-1.1%.

בבית ההשקעות אופנהיימר הורידו את ההמלצה למניית לייבפרסון  והסירו את מחיר היעד של 50 דולרים למניה. ההמלצה הונמכה מ-Outperform ל-Perform בעקבות תחזית לרווחיות נמוכה שסיפקה החברה ל-2020 ועזיבת ה-CFO. "אנו סבורים כי השקעות כבדות בפיתוח מוצרים חדשים, זאת ללא האצה בקצב הצמיחה מעבר לצפי, מעלות שאלות בנוגע למימוש הפוטנציל בשוקי היעד של החברה והמינוף התפעולי העתידי", כתבו באופנהיימר.

חברת האם של גולן טלקום, אלקטרה מוצרי צריכה , מאשרת רשמית כי היא מנהלת מו"מ עם סלקום למכירת גולן טלקום. החברה מוסרת כי אין ודאות בשלב זה כי המגעים יבשילו לכדי עסקה. הדיווח של אלקטרה מגיע בעקבות שורה של פרסומים על כך ששתי החברות מנהלות מו"מ למיזוג ביניהן.

ישראל קנדה  מטפסת על רקע הדיווח על השלמת עסקת רכישת מנרב פרויקטים  עליה דווח לפני כחודשיים, במסגרתה מנרב פרויקטים תימחק מהמסחר. 

ברנמילר  דיווחה על הסכם עם חברה ברזילאית העוסקת בהפצה של ציוד וחומרים לסקטור המים והאנרגיה בברזיל תמורת 1.5 מיליון דולר.

ריט 1  צפויה לרשום רווחים מהותיים מהתאמת שווי הוגן של נדלן להשקעה בדוחות 2019 בהיקף 150 מיליון שקל, כך דיווחה החברה לבורסה.

10:07

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעיכוב - 'פתיחה אנגלית', בשל התנודה במניית לייבפרסון - וביציבות עם נטייה למגמה מעורבת במדדים המובילים. מדד ת"א 35 מאבד 0.16%, מנגד ת"א 90 עולה ב-0.5%. 

טבע  צונחת ב-4.7% לאחר שחזרה עם פער ארביטרז' שלילי מניו יורק. לייבפרסון  צוללת ב-23% בצל הדוחות הכספיים שפורסמו בשבוע שעבר וחשפו הפסד גבוה מהצפוי.

מניית פריון נטוורק  קופצת ב-5%, ליבנטל ב-4%, אנרג'יאן  מטפסת ביותר מ-3%, נייס  עולה ב-3.3%.

07:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (א') בהמשך ליציבות שנרשמה ביום שישי האחרון בוול סטריט, ולאחר הירידות שנרשמו בתל אביב ביום המסחר האחרון בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. לפי הדיווחים מעבר לים התפשטות המחלה נבלמה, אם כי בסין המצב חרום עודנו נמשך, בבריטניה דווח על מוות של תייר סיני ובמצרים דווח על חולה בנגיף.

ביום שישי האחרון בוול סטריט הדאו ג'ונס השיל 0.1%, הנאסד"ק הוסיף 0.2% לערכו וכך גם מדד S&P 500. ביום חמישי האחרון מדד ת"א 35 איבד 1.24%. 

בקרב המניות הדואליות, טבע הישראלית חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 5.3%. בסוף השבוע האחרון דווח כי חברת ההחזקות ברקשייר הת'וואיי של וורן באפט, גם ברבעון הרביעי של 2019 לא רשמה שינוי במספר המניות שהיא מחזיקה בטבע.

נייס חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 3.7%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 2.9%, פריגו וטאואר חוזרות עם פער שלילי של כ-1%, אורמת עם פער חיובי של 1.4%, פריון חוזרת עם פער חיובי של 6%, פלוריסטם עם פער חיובי של 20% ומנגד מנייתה של לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 23%, וזאת לאחר שצללה בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות. לייבפרסון העמיקה את ההפסד הרבעוני ל-27% מיליון דולר לעומת הפסד של כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וסמנכ"ל הכספים של החברה פרש בצל הדוחות.

מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ינואר ב-0.4%, כך פורסם ביום שישי האחרון. מדובר בנתון נמוך מהתחזיות המוקדמות של הכלכלנים.