בעקבות קריסת מגה: עמיתי מועדון הוט יקבלו החזר של 100 אלף שקל

מדובר בכספים שהעמיתים שילמו לפני שנים עבור רכישת תווי קנייה לרשת מגה ("התו החכם") • ההחזר מגיע גם ל-1,300 שקל לעמית וגם לשקלים בודדים – בהתאם ליתרה שנשארה בתווים שלא מומשו

בימים אלה מקבלים 700 עמיתי מועדון הצרכנות "הוט" החזר מצטבר של 100 אלף שקל. מדובר בכספים שהעמיתים שילמו לפני שנים עבור רכישת תווי קנייה לרשת מגה ("התו החכם"). ההטבה שהוצעה בשעתו לעמיתים היא לרכוש תווים בהנחה של 15%. ההחזר מגיע גם ל-1,300 שקל לעמית וגם לשקלים בודדים - בהתאם ליתרה שנשארה בתווים שלא מומשו.

עוד לפני שמגה נקלעה לקשיים, השכיל מועדון "הוט" לשמור על כספי העמיתים: בהסכם שערך המועדון עם מגה בשעתו (עוד לפני שהרשת נקלעה לקשיים), נקבע כי כל כספי העמיתים הופקד בחשבון ייעודי, וכי מגה תוכל למשוך כספים רק אחרי מימוש התווים שרכשו העמיתים.

אחרי קריסת מגה, סיפר ל"גלובס" מנכ"ל מועדון הצרכנות "הוט" צביקה וילנאי, בחשבון הבנק האמור "נתקעו" כ-100 אלף שקל ככספים שהעמיתים לא מימשו. "החלטנו שאנחנו לא מרפים", אומר וילנאי. "בשלב ראשון שלא יגעו בכסף הזה בהליך כינוס הנכסים, ובשלב שני להחזיר אותו לעמיתים. אחרי התדיינות של שנים עם כונסי הנכסים ואינספור הליכים ביורוקרטיים, בימים אלה הכסף הזה מושב לבעליו".

עוד אומר וילנאי כי "אי-מימוש של תווי קנייה הוא חלק מתחשיב כלכלי בתפיסת העולם של מועדונים (הכוונה היא ליתרה בתווים שנרכשו מראש ולא מומשו ושעוברת לקופת המועדון, מ' ר' ח'). אלא שבמועדון צרכנים, בשונה ממועדון לקוחות (אליו ההצטרפות פתוחה לכלל הציבור), טובת העמיתים קודמת, ולכן ההחלטה היא להחזיר לעמיתים את כספם עד השקל האחרון, למרות שפרויקט חילוץ הכסף שהיה כלוא בחשבון היה כרוך בעלויות. השיקול החשוב הוא שהצדק ייעשה. עד שהחשבון לא נפתח, לא ידענו את ההיקף. העמיתים בעצמם כבר שכחו מהכסף הזה, או שהם נואשו מלקבל את כספם בחזרה".

מועדון הצרכנות "הוט" מאגד הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים. המועדון הוקם ב־1996 על-ידי הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, וחברים בו כיום כ־270 אלף איש בכ-165 אלף משקי-בית.