הירידה הצפויה בשיעורי ההיוון הובילה לרווחי שערוך של 150 מיליון שקל בדוחות ריט 1

קרן ההשקעות בנדל"ן מצטרפת בהודעתה לחברת אמות, שעדכנה לאחרונה על צפי לרישום "רווחים מהותיים מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, בהיקף העולה על 500 מיליון שקל" בדוחות לסיכום 2019 • ריט 1 נסחרת בשווי של כ-4.1 מיליארד שקל אחרי טיפוס שנתי במנייתה של כ-55%

שמואל סייד מנכ"ל ריט 1 / צילום: תמר מצפי, גלובס
שמואל סייד מנכ"ל ריט 1 / צילום: תמר מצפי, גלובס

חברות הנדל"ן המניב הישראליות ממשיכות לעדכן לגבי עליית שווי נכסיהן. הבוקר (א') עשתה זאת קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1 , שלקראת פרסום דוחותיה הכספיים לשנת 2019 הצפוי בקרוב העריכה כי תיהנה בסיכום הרבעון הרביעי מרווח בהיקף כ-150 מיליון שקל, "מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה". זאת, "בעיקר בשל ירידה צפויה בשיעור ההיוון של נכסי החברה".

ריט 1, שהוקמה בשנת 2006 כקרן ההשקעות בנדל"ן הראשונה בישראל, מחזיקה בעיקר במשרדים, בנוסף למרכזי מסחר, בתי חולים סיעודיים, מבני תעשייה ולוגיסטיקה וחניונים. בסוף הרבעון השלישי של 2019 שווי נכסיה המניבים הצטבר ל-5.3 מיליארד שקל, לצד הון עצמי של כ-2.4 מיליארד שקל. ריט 1 נסחרת בשווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל אחרי שמנייתה, שנסחרה היום בכיוון חיובי, השלימה טיפוס שנתי של כ-55%.

הצפי בנושא שפרסמה ריט 1 מגיע שבועות ספורים לאחר שהמתחרה אמות מסרה גם היא לקראת פרסום דוחותיה הכספיים הודעה ברוח דומה.

אמות , שבשליטת חברת אלוני חץ  של נתן חץ, עדכנה על צפי לרישום "רווחים מהותיים מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, בהיקף העולה על 500 מיליון שקל ברוטו", ובדומה לריט 1, גם באמות ייחסו את עיקר השינוי ל"ירידה צפויה בשיעור ההיוון של נכסי החברה".

שתיים מחברות הנדל"ן המניב שכבר הספיקו ליהנות בפועל מרווחי שערוכים גדולים בדוחותיהן הכספיים הן המתחרה של ריט 1 - קרן ההשקעות בנדל"ן סלע קפיטל, וענקית הנדל"ן המניב גב ים - אשר שתיהן הציגו את תוצאותיהן השנתיות ל-2019 בשבוע שעבר.

סלע קפיטל הציגה בסיכומה של 2019 שערוכי נכסים בהיקף של כ-155 מיליון שקל, אחרי שבסיכום 2018 רשמה ירידות ערך של 15 מיליון שקל בנכסיה, בעוד שגב ים הציגה קפיצה של 75% בהיקף השערוכים של נכסיה, שהתקרבו אשתקד לכ-360 מיליון שקל, לעומת קצת יותר מ-200 מיליון שקל ב-2018.

קנדה ישראל רוכשת את מנרב פרויקטים

עוד בנדל"ן, הבוקר עדכנו החברות ישראל קנדה  ומנרב אחזקות על חתימת הסכם לרכישתה של חברת מנרב פרויקטים  על-ידי ישראל קנדה ומשפחת נקש, בהמשך למו"מ עליו דיווחו הצדדים בדצמבר האחרון.

פרטי ההסכם חושפים כי שווי החברה לפיו תירכש מנרב פרויקטים גדל ב-1 0 מיליון שקל (כ-2%), ל-560 מיליון שקל, במקום 550 מיליון שקל עליו דובר במו"מ בין הצדדים. סכום התמורה בעסקה יתקרב ל-600 מיליון שקל, בהנחת מימוש כל כתבי האופציה של מנרב פרויקטים וללא הכרזה על חלוקת דיבידנד עד למועד השלמת העסקה.

את רכישת מנרב פרויקטים מתכננת לבצע ישראל קנדה, שנמצאת בשליטת היו"ר אסי טוכמאייר והמנכ"ל ברק רוזן, באמצעות חברה ייעודית שתוקם לצורך העסקה, ושתוחזק בחלקים שווים עם החברה הפרטית ראם פרויקטים, שבה מחזיקים האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, יחד עם איש העסקים עודד רז.

הרכישה מתוכננת להתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו מנרב אחזקות, בעלת השליטה במנרב פרויקטים (כ-70%), בראשות היו"ר אברהם קוזניצקי, תצביע בעד אישור המיזוג. מנרב פרויקטים עוסקת בייזום פרויקטים לבנייה למגורים, וכן היא פועלת בתחום של הקמה ותפעול מכוני טיהור שפכים.