ההשעיה הסתיימה: אראל סג"ל יחזור מחר להגיש את תוכניתו בתאגיד

ביום חמישי הושעה סג"ל זמנית מתאגיד השידור בעקבות השתתפותו בסרטון בחירות של הליכוד • היום הודיע התאגיד כי "הובהר לסג"ל כי כעיתונאי בשידור הציבורי מצופה ממנו להקפיד על שמירת הקוד האתי, ובתום הבירור הוחלט כי הוא ישוב להגיש את תוכניתו החל ממחר"

אראל סג"ל / צילום: איל יצהר, גלובס
אראל סג"ל / צילום: איל יצהר, גלובס

אחרי שהושעה זמנית בעקבות השתתפותו בסרטון בחירות של הליכוד, אראל סג"ל יחזור מחר (ג') להגיש בתאגיד השידור הציבורי "כאן". 

לפי הודעת "כאן", בשיחת בירור שנערכה היום (ב') עם מנהל חטיבת החדשות בתאגיד, ברוך שי, הובהר לסג"ל כי הסרטון שצולם עם ראש הממשלה בתקופת בחירות עשוי להתפרש כתעמולת בחירות בהשתתפותו, זאת בניגוד לתקנון האתיקה של התאגיד.

עוד הובהר לסג"ל כי כעיתונאי בשידור הציבורי מצופה ממנו להקפיד על שמירת הקוד האתי, ובתום הבירור הוחלט כי הוא ישוב להגיש את תוכניתו החל ממחר ב"כאן 11". 

סג"ל מגיש תוכנית אקטואליה יומית בערוץ "כאן 11" בשם "קלמן וסג"ל" יחד עם קלמן ליבסקינד, זאת בנוסף להגשת תוכנית אקטואליה ברדיו 103FM. 

כזכור, ביום חמישי האחרון נודע כי תאגיד השידור הציבורי "כאן" החליט להשעות באופן זמני את סג"ל, זאת לאחר שלקח חלק בסרטון תעמולת בחירות של הליכוד.

בסרטון נראו סג"ל, ינון מגל ושמעון ריקלין שרים את השיר "שבחי ירושלים" ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסוף השיר שולח נתניהו עקיצה סמויה לכיוון כחול לבן, כשהוא שואל את שותפיו לשירה: "הבאתם את הדרבוקות?".

תקנון תאגיד השידור הציבורי קובע סייגים להזדהות הפוליטית הפומבית שיכול להביע אדם המועסק בארגון, ואוסר לחלוטין השתתפות בתעמולת בחירות. 

השעייתו של סג"ל מהתאגיד עוררה סערה בטוויטר, זאת בעיקר לאחר שבחשבון הטוויטר של התאגיד, תחת הכותרת "לפחות דילמה אחת נחסכה לנו", צויצה תמונה של סג"ל מנגן גיטרה כשמאחוריו לוגו של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2021". בעקבות זאת הוצף הטוויטר בשלל תגובות, חלקן מצדדות וחלקן זועמות, אך גם לא מעט תגובות על התנהלות התאגיד, שמצד אחד משעה עיתונאי ומצד שני מגחך עליו. 

בנוסף, אתמול (א') הודיע העיתונאי קלמן ליבסקינד, שכאמור מגיש יחד עם סג"ל תוכנית אקטואליה יומית בערוץ 11, כי "כל עוד התוכנית 'קלמן וסג"ל' תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן". 

כעת, כאמור, הודיע התאגיד כי סג"ל ישוב לעבודתו בתאגיד החל ממחר.