בנק HSBC: נפטר 35 אלף עובדים ונמכור נכסים ב-100 מיליארד דולר

הבנק שמתכונן לארגון מחדש דיווח היום במסגרת הדוחות הכספיים לשנת 2019 על ירידה של 53% ברווח הנקי שלו • בין יתר האתגרים העומדים בפני הבנק מתייחס היו"ר לנגיף הקורונה: "הבנק עוקב אחרי השפעת התפרצות נגיף הקורונה, והפחית את ציפיותיו לצמיחה באסיה השנה כתוצאה מכך"

בנק HSBC / צילום: שאטרסטוק
בנק HSBC / צילום: שאטרסטוק

בנק HSBC הבריטי הודיע על פיטורי 35 אלף עובדים ועל מכירת נכסים ב-100 מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות. זאת במסגרת צמצום פעילותו בארה"ב ובאירופה, ופיצול פעילות ההשקעות.

הבנק הגדול באירופה במונחי נכסים מתכנן להשקיע יותר בפעילותו הצומחת במהירות באסיה ובמזרח התיכון, כדי לשפר את רווחיותו. HSBC פועל ביותר מ-50 מדינות, אך מחצית מהכנסותיו מקורן באסיה. הבנק דיווח היום על ירידה של 53% ברווח הנקי שלו לשנת 2019, ל-5.97 מיליארד דולר.

המוסד בן ה-155 שנה מארגן מחדש את עסקיו בתקופה בה אתגרים פוליטיים מערערים את השווקים העיקריים שלו, בליווי אי בהירות לגבי כלכלת בריטניה אחרי הברקזיט, מחאות אנטי-ממשלתיות בהונג קונג ומתחי סחר בין ארה"ב וסין.

לפי היו"ר מארק טאקר, HSBC ניצב עדיין בפני אתגרים משמעותיים בשוקי המפתח שלו בבריטניה, הונג קונג וסין העממית. "הבנק עוקב אחרי השפעת התפרצות נגיף הקורונה, והפחית את ציפיותיו לצמיחה באסיה השנה כתוצאה מכך", אמר טאקר.

הארגון מחדש של הבנק יהיה בהובלת המנכ"ל נואל קווין, שהחליף באוגוסט באופן זמני את ג'ון פלינט. קווין מעוניין בכהונה קבועה כמנכ"ל, והבנק צפוי להחליט על כך השנה.

סמנכ"ל הכספים יואן סטיבנסון אמר לתקשורת שיהיו "קיצוצי משרות משמעותיים" בבנקאות ההשקעות ובמטה HSBC בלונדון. הבנק, שמעסיק כעת 235 אלף עובדים, צופה הוצאה של 7.2 מיליארד דולר על הארגון מחדש בשנים הקרובות.