נתניהו הזמין את גנץ לעימות טלוויזיוני: "אם אתה לא יכול לעמוד בלחץ של עימות, איך תוביל את מדינת ישראל?"

נתניהו הזמין את גנץ לעימות בראיון בערוץ 20 • גורם בכיר בכחול לבן: מעטים הסיכויים שגנץ יענה לעימות כזה

בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, תמר מצפי

הערב בערוץ 20 הזמין נתניהו את בני גנץ לעימות טלוויזיוני: "אני מוכן לבוא הנה או למקום אחר. בני גנץ, תקשיב, אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני. בוא. נבחר מישהו, או שאתה תביא מישהו ואני מישהו, נעשה עימות טלוויזיוני, נדבר מול הציבור. אין לי טלפרומפטרים, נגיד את הדברים האמיתיים. מה עשינו ומה נעשה למען מדינת ישראל. נעשה כמה עימותים, כמו בארה"ב - עימות אחד על הצד המדיני, עימות על הצד הבטחוני, עימות על הצד הכלכלי, שלושה עימותים טלוויזיוניים. רק בלי אוזניות. בסדר? בלי אוזניות".

מכחול לבן בוששה התשובה, ובינתיים מיהר נתניהו לפרסם הודעה: "בני, בוא לעימות! תפסיק לפחד! תבוא לשלושה עימותים, תבוא לראשון, גם טוב. תגיד מה שיש לך להגיד, ואני אגיד מה שיש לי להגיד. כנראה שלגנץ יש בעיה, הוא לא עומד בלחץ. הוא לא עומד בלחץ של טלפרומפטר. אומרים לו תגיד ככה, הוא אומר ככה. עזוב, בוא, תעמוד, אם אתה לא יכול לעמוד בלחץ של עימות טלוויזיוני, איך תוביל את מדינת ישראל? אתה יודע אילו לחצים אני צריך להדוף? עמדתי מול כל העולם ונשיא ארה"ב שרצה הסכם גרעין מסוכן, ואמרתי לא והלכתי מולו.

"בני גנץ, תפסיק לפחד, בוא לעימות. מגיע לאזרחי ישראל לשמוע דברים כהוויתם בכלכלה, בביטחון, במדינאות. רונן צור עובד עכשיו שעות נוספות. האיש שהשווה את טראמפ להיטלר חושב מה נגיד, איך נצא מזה ולא נבוא? תבואו לעימות, תפסיקו לפחד".

בישראל אין מסורת של עימותים טלוויזיוניים, ולרוב הצד המפגר בסקרים הוא זה המעוניין בפורמט. עד 2019 נתניהו הוביל בסקרים בכל מערכות הבחירות, אולם כעת, אחרי שהפסיד פעמיים במהלך 2019 ולא הצליח להרכיב ממשלה, נתניהו מוכן לערוך עימות.

ח"כ אביגדור ליברמן מיהר לפרסם התייחסות: "ביבי, שמחתי לשמוע סוף-סוף שאתה מוכן לקיים עימות. אני קורא לך לעימות מולי לפני 2 במרץ, בכל מקום ובכל שעה שתבחר".

בכחול לבן אומרים הערב כי מעטים הסיכויים שגנץ יענה לעימות שכזה. "עדיף לדחות את ההזמנה הנרגשת ולהימנע מהתגוששות בסגנון נתניהו", דברי בכיר בכחול לבן.

גנץ ענה לנתניהו בציוץ ואמר: "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה, אז אתה מייצר ספין?".

סעיף חילופי השטחים בתוכנית המאה הוא "אמירה סתמית חסרת משמעות"

בנוסף לראיון לערוץ 20, נתניהו התראיין גם לערוץ הטלוויזיה הערבי "הלא TV". בראיון, ראש הממשלה אומר כי הסעיף בתוכנית המאה המעלה את האפשרות לחילופי שטחים ולהעברת ערים וכפרים של ערביי ישראל לרשות הפלסטינית, הוא רק אמירה סתמית "חסרת משמעות", כדבריו.

בראיון ל"הלא TV", אמר נתניהו: "לא יהיה טרנספר בשום אופן. אני מתנגד לכך עקרונית". בראיון הוסיף נתניהו כי הוא לא שולל את הקמתה של מדינה פלסטינית, וכי למעשה הסכים לדון על כך במסגרת תוכנית המאה, ובלבד שלא יפגע בטחונה של מדינת ישראל.

הוא תיאר קשרים עם ערבים ישראלים רבים, ובהם הרופאים שטיפלו בהוריו ובאבי אשתו בבית החולים. הוא סיפר על שיחתו עם ילדה בעת סיור בבית ספר ערבי ישראלי וכיצד דרבן אותה ללכת וללמוד רפואה ולממש את כשרונותיה. 

הוא הרחיב על תוכנית החומש למגזר הערבי שאושרה לפני ארבע שנים והיקפה המוערך ב-15 מיליארד שקל, יותר מכל ממשלה ישראלית אחרת, והבטיח כי תהיה תוכנית המשך. "אם אני ראש הממשלה שלכם, השמיים הם הגבול למה שאנו יכולים לעשות יחד", כך אמר.