נעילה שלילית בבורסה בתל אביב בהובלת הבנקים; טבע עלתה בכ-3%

מדד ת"א 35 איבד 0.5%, מדד ת"א 90 השיל 0.8%, ומדד הבנקים נפל ב-1.4% • אלביט מערכות איבדה 1.9%, ארפורט סיטי ירדה בכ-1% במחזור גבוה • קומפיוג'ן זינקה בכ-8% על רקע חידוש השת"פ עם בריסטול מאיירס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה המקומית ננעל היום (ה') בירידות בהובלת מניות הבנקים. מדד ת"א 35 איבד 0.5%, מדד ת"א 90 השיל 0.8%, ומדד הבנקים נפל ב-1.4%. בסיכום שבועי, מדד ת"א 35 איבד 0.3% (ומתחילת השנה עלה ב-2.5%), מדד ת"א 90 עלה השבוע ב-1.7% (ומתחילת השנה טיפס ב-4.1%).

אלביט מערכות  איבדה 1.9%, ארפורט סיטי  ירדה בכ-1% במחזור גבוה. קומפיוג'ן  זינקה בכ-8% על רקע חידוש השת"פ עם בריסטול מאיירס.

בני משפחת מזרחי, בעלי השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאי אופל בלאנס , מימשו חלק מהחזקותיהם בהיקף של כ-30 מיליון שקל בעסקאות מחוץ לבורסה, כך דיווחה אתמול החברה. הרוכשים הם הגופים הפניקס  ואקסלנס.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.48 מיליארד שקל.

13:00

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע זה בבורסה לניירות ערך בתל אביב מוסיף להתנהל בירידות שערים של כ-0.7% במדדים המובילים.

במקביל, החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב מצביעים על נטייה שלילית לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט. זאת, כשדיווחים על אודות ההשפעות האפשריות של התפשטות וירוס קורונה מסין על המשך הצמיחה הגלובלית שוב מעוררים את חששות המשקיעים.

בהתייחסות להשלכות האפשריות של התפשטות הנגיף, בבית ההשקעות אקסלנס ציינו כי "קורונה, כמו כל זעזוע מאקרו כלכלי, משבש את תוכניותיהן העסקיות של חברות, אך מה שחשוב עבורן הוא פחות עומק הזעזוע, אלא משכו".

לדברי כלכלני אקסלנס, "הניסיון מלמד כי משך השיבוש עשוי להיות משמעותי הרבה יותר מהיקפו. רובן המוחלט של החברות שתלויות בסין דיווחו על המשך פעילות על בסיס מלאים קיימים, שלפי הערכות, מספיקים ל-2-4 שבועות (מעבר לראש השנה הסיני), ויכולות להתבסס למשך זמן מסוים על מלאים של יצרני חומרי גלם מחוץ לסין". בבית ההשקעות הוסיפו כי לפי תרחיש הקורונה שהשוק מגלם, "שיבושי אספקה והייצור מתרכזים ברובם ברבעון הראשון של השנה, מתייצבים ברבעון השני והכלכלה עוברת ריבאונד ברבעונים השלישי והרביעי, כך שהצמיחה השנתית כן מתקרבת ליעד". כמו כן, ציינו, "סין ממשיכה להכיל את הווירוס, אך מעתה תוך כדי תנועה - מציבה נוהלי סניטריה (כולל חובת לבישת מסיכה) וניתור שוטף לעובדים". 

בצד השלילי של המסחר במניות מדד ת"א-35 נחלשת מניית לייבפרסון   בכ-3%. זאת, אחרי שבתחילת השבוע צללה המניה בשיעור דו-ספרתי בעקבות פרסום דוחותיה הכספיים של החברה.

בצד החיובי של המדד המוביל, המניות הדואליות של נייס  , טבע   ופריגו   עולות ב-2%-1%. אתמול בלטה מניית טבע בצד החיובי של ת"א-35 עם זינוק של כ-7%, על רקע מסיבת עיתונאים שהחברה קיימה, בעוד פריגו הסתפקה בעלייה של כ-2%. 

עוד בין מניות ת"א-35, מניית אלוני חץ  מרכזת עניין ונחלשה בכ-1%. ברקע למסחר, החברה עדכנה היום על רכישת 50% מקומפלקס משרדים בבוסטון שבארה"ב, באמצעות החברה הבת קאר, תמורת כ-485 מיליון דולר. 

עוד במסחר, מניית דמרי  נחלשת בכ-3% אחרי עלייה של כ-3% שהציגה אתמול, על רקע הודעתה של חברת הנדל"ן על משא ומתן לרכישת חברה בתחום הנדל"ן היזמי תמורת 600-700 מיליון שקל. מניית החברה הנרכשת הפוטנציאלית, אחים דוניץ , שפרסמה הבוקר התייחסות לנושא, מאבדת כ-3% אחרי זינוק של כ-9% שהציגה אתמול. מניית רבוע נדל"ן  מרכזת היום מחזור מסחר ער, ונחלשת ב-1%-0.5%.

מניית אלקטריאון  צללה ב-10% במהלך המסחר, אחרי שבשבעת ימי המסחר הקודמים זינקה ביותר מ-50%, אך בהמשך נרגעו הירידות והיא מאבדת כ-3%. בימים האחרונים דיווחה החברה על הצלחה בניסוי במוצר שהיא מפתחת, ומחיר היעד למנייתה הועלה, במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה.

נוסף על כך, חברת דולומיט אחזקות  עדכנה על "חתימה על הסכם לאספקת נתבים לרשת סיבים אופטיים", ומנייתה מזנקת בכ-36%. מניית סאני אלקטרוניקה  עולה היום בכ-17% במחזור מסחר לא גדול, בעקבות הצעת רכש שפרסמה למניותיה בעלת השליטה בה, חברת לפידות קפיטל .

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות, ומגמה דומה נרשמת גם במסחר באג"ח הממשלתיות.

10:45

המדדים המובילים בבורסה של ת"א עברו לירידות שערים של עד 0.3%, בהובלת מדד הבנקים שמאבד כ-0.7%.  

10:00

המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים קלות במדדים המובילים. מניית נייס   מובילה את העליות במדד ת"א-35 ומתחזקת בכ-2.5%. אנרג'יאן   מטפסת בכ-2% וטבע   עולה כ-1.5% לאחר הזינוק אמש בניו יורק.

בצד השלילי של המדד בולטות מניות לייבפרסון   ואיי.אפ.אפ   שנחלשות בכ-1.5%.

מדד הבנקים בולט נגד המגמה, ומאבד כ-0.5%, עם ירידות במניות כל חמשת הבנקים הגדולים.   

06:00

יום המסחר החמישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח היום בהמשך לעליות שנרשמו אתמול בשוק המקומי, ובהמשך לעליות שנרשמו בלילה בניו יורק, שם המדדים נאסד"ק ו-S&P 500 עלו לשיא כל הזמנים. ברקע: עונת הדוחות לרבעון הרביעי ולשנת 2019 כולה נמשכת.

השיאים בוול סטריט נרשמו אמש (ד') בהמשך לנכונות שהפגין הממשל בסין לתמוך בעסקים שנפגעו כתוצאה מהשיתוק הכלכלי עקב התפשטות נגיף הקורונה.

"שוקי המניות מצליחים לעלות בסך הכול למרות משבר הקורונה, שבאופן טבעי גורר חשש לפגיעה בשרשרת היצור העולמי, בביקוש העולמי, בסקטור התיירות והטיסות העולמי, ועשוי לפגוע ברווחיות של חברות רבות", כך לפי כלכלני אקסלנס.

מניית טבע זינקה אמש בניו יורק בכ-9% וחוזרת לתל אביב עם פער חיובי של יותר מ-4%. טאואר חוזרת עם פער חיובי של 0.8%, כך גם מניית כיל. לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 1.4%, ופורסייט חוזרת עם פער שלילי של 6%.

אקסלנז ביוסיינס  תמשיך לרכז עניין לאחר זינוק של 60% אתמול עם החתימה על מיזוג עם חברה אמריקאית.