הליכוד למ"מ פרקליט המדינה: הסר את צו איסור הפרסום מקלטות אשכנזי

לפי הודעת הליכוד, "הציבור צריך לשמוע את כל תמלילי שיחות אשכנזי-מנדלבליט על הסתרת מסמך הרפז. אם אשכנזי לא חושש מטענות על שיבוש חקירה, מרמה והפרת אמונים - שיסכים לחשוף את כל תמלילי השיחות כבר עכשיו; הצביעות של כחול לבן שוברת שיאים"

גבי אשכנזי / צילום: צילום מסך משידור החי של חברת החדשות ביוטיוב
גבי אשכנזי / צילום: צילום מסך משידור החי של חברת החדשות ביוטיוב

מפלגת הליכוד פנתה הבוקר (ה') לממלא-מקום פרקליט המדינה בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מקלטות אודיו בהן הוקלט הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (נציין כי לא מדובר בהקלטות נסתרות נגד אשכנזי, אלא הקלטות שגרה בלשכת הרמטכ"ל, בהן מתועד כל רמטכ"ל) .

הבקשה היא ספיח של פרשת הרפז, אותו מסמך שזויף בשנת 2010 וכלל הנחיות קמפיין לכאורה לייצר תדמית חיובית לאלוף יואב גלנט על פני מועמדים אחרים לכהונת הרמטכ"ל. הפרשה נחקרה לפני מספר שנים ונסגרה על-ידי הרשויות. ערוץ 13, בהובלת העיתונאי ברוך קרא, ניהלו מאבק משפטי ממושך לחשיפת הקלטות.

לפי הודעת הליכוד, "הציבור צריך לדעת ולשמוע את כל תמלילי שיחות אשכנזי-מנדלבליט על הסתרת מסמך הרפז. אם אשכנזי לא חושש מטענות על שיבוש חקירה, מרמה והפרת אמונים - שיסכים לחשוף את כל תמלילי השיחות כבר עכשיו".

עוד נאמר בהודעת הליכוד כי "הצביעות של כחול לבן שוברת שיאים. ממפלגה שמטיפה מבוקר עד לילה על טוהר המידות, מצופה שתתמוך בהסרת צו איסור הפרסום ובחשיפת כל תמלילי השיחות, כדי לאפשר שקיפות מלאה לציבור על מעלליו של גבי אשכנזי".