היום: שביתה בקווי האוטובוס של אגד תעבורה - עד הצהריים

(עדכון) - ועד הנהגים של אגד תעבורה ישבית את התחבורה הציבורית ל-10 שעות בנתניה, מעלה אדומים, מבשרת ציון וגבעת זאב וכן בקווים רבים בירושלים ובעוטף בנימין, במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים • לדברי הוועד, ההנהלה מסרבת להיענות לדרישות דוגמת תוספת סיכון בגוש עציון

שביתה באגד / צילום: תמר מצפי. עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שביתה באגד / צילום: תמר מצפי. עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ועד הנהגים של "אגד תעבורה" ישבית היום (ד') את התחבורה הציבורית למשך 10 שעות בערים נתניה, מעלה אדומים, מבשרת ציון וגבעת זאב וכן בקווים רבים בירושלים ובעוטף בנימין, במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים.

לטענת העובדים, ההנהלה מסרבת להתקדם במשא-ומתן בין הצדדים בנוגע לחתימת הסכם קיבוצי חדש, חרף מאמצי הגישור המתקיימים מזה מספר שבועות.

ההשבתה החלה בשעה 5:00 בבוקר, לאחר שבית הדין לעבודה בירושלים דחה את בקשת החברה לצו מניעה. בנוסף, הקווים היוצאים ממחלף שפירים יושבתו גם הם. השביתה תסתיים ב-15:00 בצהריים.

לדברי ועד הנהגים, ההנהלה מסרבת להיענות לדרישות דוגמת תוספת סיכון לנהגים בגוש עציון ובעוטף בנימין, קווים בהם חשופים הנהגים לאיומי זריקות אבנים ומקרי אלימות. עוד מתנגדת ההנהלה לתוספות לנסיעות לילה, הכרה בוותק ותשלום אש"ל.

"במהלך תשע ישיבות ניסינו לבוא לקראת ההנהלה ככל שיכלנו - התפשרנו על 3 מיליון שקל והתמקדנו בדרישות בסיסיות בלבד, אך ההנהלה מתבצרת ומוכנה לשינוים מינוריים בלבד", אומר ראיד משעל, יו"ר הוועד. "מביש שאנחנו נאלצים להילחם על זכות בסיסית כמו תוספת סיכון".

אגב כך, בעקבות שביתות מקומיות בקווי אגד תעבורה שננקטו בתגובה למקרי אלימות חוזרים, הציבה הנהלת החברה מצלמות בקווי החברה ומאבטחים בקווים לבת-עין.

מהנהלת אגד תעבורה נמסר בתגובה: "לצערנו, למרות שהנהלת החברה הסכימה לחבילת שיפורים נרחבת, בחר ועד העובדים, בגיבוי ובהנעה של ארגון 'כוח לעובדים', להשבית את השירות. זאת, תוך הישענות על הדרישה לתוספת סיכון - תוספת שנהוגה כבר כיום בקווים ממוגני ירי ואבן. אנחנו סבורים כי אין הצדקה לשביתה הזו ומצטערים על הקלות שבה שגרת החיים של הנוסעים נפגמת כתוצאה ממהלך זה".