מחיר מניית Else הישראלית גבוה פי 5 ממחיר ההנפקה ב-2019

וגם: הנהלת חברת ביומיקס הגיעה הבוקר לחגוג בבורסה לניירות ערך בתל אביב, את הצטרפותה במסגרת הרישום הכפול • השיחה

מזון תינוקות / צילום: סיון פרג'
מזון תינוקות / צילום: סיון פרג'

יום המסחר:

● חמוטל יצחקי, המנהלת והמייסדת-המשותפת של חברת Else Nutrition, יכולה להיות גאה. מניית החברה זינקה בעשרות אחוזים בימים האחרונים בקנדה, שם היא נסחרת, ומחירה כבר כמעט פי 5 מההנפקה ב-2019. החברה נסחרת תחת הסימול BABY ומפתחת תרכובת מזון טבעונית לתינוקות, מבוססת שקדים וכוסמת, כתחליף למזון מבוסס חלב פרה או סויה. ברקע לעליות, השקעת 5.8 מיליון דולר קנדי ממשקיע אסטרטגי, והודעה שתשיק מסחרית את התרכובת בארה"ב באביב, אחרי 7 שנות פיתוח. בעבר סיפרה יצחקי ל"גלובס" שהחברה הוקמה כשנכדתו התינוקת של שותפה להקמה, אוריאל קסלר, הפסיקה לעכל חלב והם חיפשו פתרון חדש שיתאים.

שירי חביב-ולדהורן

● ברוכה הבאה: הנהלת חברת ביומיקס  הגיעה הבוקר לחגוג בבורסה לניירות ערך בתל אביב, את הצטרפותה במסגרת הרישום הכפול. ביומיקס מפתחת טיפולים שמבוססים על וירוסים שמזהים ומשמידים חיידקים מזיקים למחלות כרוניות. החברה הוקמה בשנת 2015 במסגרת חממת הביוטק FutureRX על-ידי פרופ' רותם שורק ופרופ' ערן אלינב ממכון וויצמן, ופרופ' טימותי לו מ-MIT.

הטרקלין:

לא מפחדים

קורונה או לא קורונה, לאירוע המרכזי בוועידת Israel Industry 4.0 של סטארט-אפ ניישן סנטרל, גרוב ונצ'רס, וחברת הייעוץ דלויט, הגיעו השבוע בכירים מ-30 מדינות שונות, בהם המהנדסים הראשיים של הונדה ופורד, סמנכ"לית האסטרטגיה והמכירות של סימנס, בכירים משניידר אלקטריק, מקרן ההשקעות של קוואלקום ונצ'רס, ועוד. חרף משבר וירוס הקורונה, היו מעט מאוד ביטולים - המוזמנים מיפן ומדרום קוריאה, היו היחידים שביטלו הגעתם. מי שכן הגיע פגש את פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן; מרב וינרב, מנהלת קוואלקום ונצ’רס בישראל; ברנדה דיסצ'ר, סמנכ"לית המכירות והאסטרטגיה של סימנס; ואחרים.