המגעים עם הליכוד נכשלו: עוצמה יהודית לא פורשת מהמרוץ

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר טוען כי בנימין נתניהו החליט לא לקבל את ההסכם, שנסגר אתמול בין הליכוד לעוצמה יהודית

איתמר בן גביר, ראש עוצמה יהודית / צילום:
איתמר בן גביר, ראש עוצמה יהודית / צילום:

עוצמה יהודית לא פורשת מהמרוץ לבחירות לאחר כישלון המגעים עם הליכוד על פרישתה. הנהלת המפלגה החליטה בצהריים כי "לאור ההתנהלות חסרת האחריות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוצמה יהודית תרוץ עד הסוף. הליכוד רוצה להקים ממשלת אחדות עם גנץ. נתניהו לא רוצה ממשלת ימין".

המשא ומתן בין הליכוד לעוצמה יהודית תפס תאוצה לאחר יום חמישי, שבו הציב בן גביר אולטימטום לנתניהו על תנאי הפרישה. חבר הכנסת מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, שוחח עם בן גביר ולטענת האחרון הגיע עימו לסיכום אתמול בלילה. בן גביר טוען כי לפי הסיכום, מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, ואם תקום ממשלת 61 היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית. עוד נאמר, הליכוד יוריד את אחוז החסימה והמאחז הפלסטיני בחאן אל אחמר יפונה תוך שישה שבועות.

בן גביר טוען כי לאחר שהושג הסיכום, ראש הממשלה נתניהו החליט שלא לקבל אותו. בעקבות הסירוב התכנסה הנהלת עוצמה יהודית והחליטה כאמור על הריצה עד הסוף.

גורם בליכוד אישר כי אכן היו מגעים מתקדמים עם בן גביר, אך לדבריו בכל שלב היה ברור כי כל מה שיועלה ידרש לאישור של נתניהו. לדבריו לא הייתה הסכמה על הגדרתה של מאי גולן נציגת עוצמה יהודית, וגם לא בעניין חאן אל אחמר. "בן גביר מתעקש לגרום למניעת הקמת ממשלת ימין ולהביא לאובדן קולות של מחנה הימין, קולות שישרפו על מפלגה שאין שמץ סיכוי כי תעבור את אחוז החסימה", דברי הגורם.

עוצמה יהודית קיבלה בבחירות הקודמות יותר מ-80 אלף מנדטים אך הצפי כעת כי המספר הזה ירד מאוד, לאור היעדר הסיכוי לעבור את אחוז החסימה. המפלגות החרדיות עושות מאמץ נרחב למנוע הצבעה של חוגים חרדיים לעוצמה יהודית, וכמה מהרבנים שבעבר הביעו תמיכה במפלגה זו, הודיעו כעת כי יש להצביע למפלגות החרדיות.