מתרחב שיתוף-הפעולה בין שופרסל לכאל: ישיקו תתי-מועדון יעודיים בכרטיס

במסגרת זו יוקמו כחמישה תתי-מועדונים, כשהראשון בהם צפוי לפנות להורים צעירים תחת השם "שופרסל בייבי"

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

שופרסל, קבוצת קמעונאות המזון הגדולה בישראל, בראשות איציק אברכהן, פועלת להרחבת שיתוף-הפעולה שלה עם חברת האשראי כאל - כך נודע ל"גלובס". שני הגופים עמלים בימים אלה על יצירת מספר תתי-מועדונים חדשים לכרטיס האשראי המשותף של שני הגופים, במטרה לפנות לקבוצות אוכלוסייה ייעודיות ומפולחות.

התוכנית של שתי החברות היא להשיק כחמישה תתי-מועדונים שונים, כאשר כל אחד מהם יפנה לפלח אוכלוסייה מובהק. כך, ככל הידוע במסגרת המהלך, הקבוצה תשיק כרטיס אשראי שיקרא "שופרסל בייבי", והוא יפנה לקהל של הורים צעירים, וינסה להציע הטבות ייחודיות בנוגע למוצרים לתינוקות דוגמת מזון או חיתולים.

שופרסל עושה מאמצים גדולים לגייס לקוחות לכרטיס האשראי שלה מאז שסיימה את ההתקשרות עם חברת כרטיסי האשראי מקס מבית לאומי קארד והחליפה אותה בכאל. המהלך הנוכחי מצטרף להשקה שביצעה שופרסל באמצעות כאל בסוף השנה החולפת בניסיון להגדיל את הקהלים אליהם היא פונה יחד עם חברת אל על.

כך, בנובמבר 2019 הכריזה שופרסל על שיתוף-פעולה עם אל על, במסגרתו לקוחות כרטיס האשראי "פליי קארד" של אל על יאפשר ללקוחות צבירת נקודות כפולה על הקנייה בשופרסל, כשגם צרכנים המחזיקים בכרטיס האשראי של שופרסל יכולים לצבור נקודות במועדון הנוסע המתמיד של אל על, שבימים אלה נמצאת בליבה של סערת הקורונה.

בחודשים האחרונים השיקה מקס כרטיס אשראי משלה, שכולל הטבות לטסים לחו"ל, על-מנת לזכות בנתח גדול על חשבון הפליי קארד, שגם הוא מופעל על-ידי כאל.

בסוף 2017 זכתה כאל, בניהול לוי הלוי, במועדון שופרסל, שעד אז נוהל אצל מקס (אז עדיין לאומי קארד), וזאת לאחר שותפות של עשור. המעבר לכאל גרם לחיכוכים קשים בין שופרסל למקס, שהגיעו עד לפסים משפטיים.

שופרסל פיננסים הוקמה ב-2006 והנפיקה כרטיסי אשראי לחברי מועדון הלקוחות של שופרסל. ביולי 2017 רכשה שופרסל את המניות של פז בשופרסל פיננסים, עד לפרידה הסופית בין מקס לבין שופרסל, שקרתה מוקדם יותר השנה, לאחר הליך גישור ארוך וסבוך.

שופרסל החליטה לחדש את ההסכם עם החברה המתחרה כאל, שהציעה הצעה אגרסיבית יותר לרשת הקמעונאות, בשל חשיבותם של מועדוני הלקוחות של רשתות הקמעונאות - ובראשם זה של שופרסל - שנחשבים לאטרקטיביים ביותר עבור חברות כרטיסי האשראי, לצד מועדוני הלקוחות של חברות התעופה, וזאת בגלל הנגישות למספר גבוה של לקוחות, ושיעור השימוש הגבוה בכרטיסים אלה.

מועדון הכרטיסים של שופרסל וכאל נחשב לאחד הגדולים בשוק כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים. עתה הצדדים לניהולו מחפשים דרכים להגדילו דרך התמקדות בקהלי יעד מפולחים.

מדוחות הרבעון השלישי של הקבוצה עולה כי החברה הגיעה לכ-586 אלף לקוחות בכרטיס האשראי החדש עם כאל, לעומת 462 אלף ברבעון המקביל אשתקד.

משופרסל ומכאל לא נמסרה תגובה.