פנאקסיה מגייסת 23 מיליון שקל בהובלת מור בית השקעות

ההשקעה בוצעה בדיסקאונט בהתאם לאווירת הירידות בשוק ההון ובסקטור הקנאביס בפרט ואי הוודאות להמשך המצב בשווקים • מנכ"ל החברה דדי סגל: "נערכים לייצוא"

דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי
דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי

חברת הקנאביס פנאקסיה  ישראל, הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה על גיוס הון פרטי בהיקף של 23 מיליון שקל. ההשקעה בוצעה בדיסקאונט של 6.17%, בהתאם לאווירת הירידות בשוק ההון ובסקטור הקנאביס בפרט ואי הוודאות להמשך המצב בשווקים. בנוסף הוקצו אופציות ביחס של 80% ללא תמורה, במחיר מימוש המהווה פרמיה של 40% על מחיר הסגירה האחרון.

בעקבות ההודעה עולה המנייה כ-3%, והחברה נסחרת לפי שווי של 298 מיליון שקל.

פנאקסיה מסרה כי הסכום צפוי לשמש לה להיערך לייצוא קנאביס לאירופה. החברה נערכת לתרחיש של ייצוא בחודשים הקרובים, גם בהינתן ממשלה חדשה (או היעדר ממשלה) והשפעת התפשטות נגיף הקורונה.

לדברי אסי רוטברט, מנהל עסקי ראשי ודירקטור בחברה: "משרד הבריאות שב ואישר לפני כמה שבועות שכאשר המחסור בארץ ייפתר, הייצוא המסחרי יחל. אנחנו מעריכים שזה יקרה תוך כמה חודשים. חלק גדול מן המוצרים כבר לא במחסור. בינתיים משרד הבריאות כבר אישר להעביר מספר משלוחים לניסויים, בדיקה או טיפולי חמלה, כך שהמסלול לייצוא בעיקרון פתוח".

בימים אלה יבוא קנאביס לישראל מאירופה וקנדה מתנהל ללא הפרעה. המשוכה הבאה תהיה כנראה קבלת אישורי יבוא לתוך מדינות היעד השונות.

את סבב הגיוס הנוכחי בפנאקסיה הובילה מור בית השקעות, יחד עם משקיע נוסף. 6 מיליון שקל התקבלו מבעלי מניות בחברה או בחברה האם (פנאקסיה תעשיות, שמחזיקה 72% בפנאקסיה ישראל), ביניהם מייסדי פנאקסיה דדי סגל, ערן גודברג ואסי רוטברט, וכן היו"ר יונתן קולבר ומשקיע הביומד רן נוסבאום (שותף בקרן פונטיפקס). למשקיעים אלה זכות להגדיל את הגיוס באותם תנאים.

סגל מסר כי: "ההסכם שנחת עם גופים מובילים בשוק ההון בהובלת גוף מוסדי כמור בית השקעות ומשקיע מסווג נוסף, מהווה הבעת אמון חזקה בחברה וביכולותיה להפוך לשחקנית מובילה בשוק הקנאביס הרפואי באירופה. זוהי הבעת אמון חשובה במיוחד על רקע תנאי שוק הון מאתגרים".

את הגיוס הוביל אורי מור מחברת מור לנגרמן.

הכנסות פנאקסיה במחצית הראשונה של 2019, המועד האחרון שדווח, הסתכמו בכ-5.7 מיליון שקל, לעומת כ-1.1 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. העלייה היא בעקבות כניסתה לתוקף של רפורמת הקנאביס אשר מחייבת כל מגדל קנאביס שמוכר את מוצריו בבתי המרקחת להעבירם דרך מפעל.

בתקופה זו פנאקסיה הייתה אחד המפעלים המורשים הבודדים בארץ. היום ישנם מפעלים נוספים ואחרים נמצאים לקראת אישור, אך גם היקף הפעילות במפעלים עלה. פנאקסיה צפויה לדווח בקרוב על תוצאותיה במחצית השנייה של 2019 ולאחר מכן תעבור לדיווח רבעוני.

ההפסד הנקי של החברה עמד על 14.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, לעומת הפסד כולל של כ-3.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה, בעקר בשל הוצאות מימון בהיקף של 10.4 מיליון שקל.