אחרי ספירת 99.9% מהקולות: גוש הימין נותר עם 58 מנדטים

מספירת הקולות עולה כי הליכוד זוכה ל-36 מנדטים - 3 יותר מאשר כחול לבן, שמקבלת 33 מושבים • ש"ס מקבלת 9 מנדטים, וגוש המרכז-שמאל עומד על 55 • הרשימה המשותפת עדיין השלישית בגודלה עם 15 מנדטים • התוצאות המלאות יתפרסמו בתום תהליכי הבקרה בוועדת הבחירות

בוחרים 2020 / צילום: שלומי יוסף, גלובס
בוחרים 2020 / צילום: שלומי יוסף, גלובס

עם ספירת כ-99.9% מהקולות בבחירות לכנסת ה-23, עולה הערב (ד') כי הליכוד מוביל בשלושה מנדטים על כחול לבן, בעוד שאף אחד מהגושים לא מגיע לרוב הדרוש להקמת ממשלה. לפי ועדת הבחירות המרכזית, הספירה הרשמית הסתיימה ותוצאות האמת המלאות צפויות להתפרסם בשעות הקרובות, זאת בשל תהליכי בקרה בוועדה.

כעת, הליכוד זוכה ל-36 מנדטים - שלושה יותר מאשר כחול לבן, שעולה במנדט לעומת התוצאות החלקיות, ומקבלת 33 מושבים בכנסת. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, שמקבלת 15 מנדטים, ואחריה ש"ס עם 9 מנדטים - שנחלשה במנדט עם ההתקדמות בספירת הקולות, שמוקדם יותר ניבאו לה 10 מנדטים. בנוסף לכך, יהדות התורה, כמו העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו, עם 7 מנדטים, וימינה עם 6 מנדטים בלבד. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

ממפת הגושים המסתמנת בשלב זה עולה כי אף אחד מהגושים לא זוכה ל-61 מנדטים, אך גוש הימין קרוב יותר לכך - עם 58. גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת קיבל 55 מנדטים, וישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים.

שיעור ההצבעה בבחירות הנוכחיות עמד על 71% מתוך בעלי זכות הבחירה - עלייה של כ-2% לעומת בחירות ספטמבר. בשבוע שעבר הזהירה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, כי צפוי עיכוב בפרסום התוצאות בשל תהליכי בדיקה שונים שנכנסו לשימוש. "הרחבנו את כל תהליכי הבקרה על התוצאות, ופיתחנו מערכת שבודקת אנומליות וסטטיסטיקות שונות כדי לאתר חריגות בתוצאות", אמרה עדס. "אני מדגישה - יש משמעות לכל תהליכי הבדיקה המורכבים הללו. זה שכבות על שכבות של בקרות ובדיקות".

לדבריה, הדבר עלול לעכב את פרסום התוצאות באתר הוועדה. "אנחנו מעדיפים את זה ככה כדי להבטיח שהתוצאות שאנחנו מפרסמים הן הכי מדויקות. וכמובן שלאחר הבחירות זה לא התוצאות הסופיות, כי יש עוד לספור את המצביעים במעטפות הכפולות".