גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

על גבול צרפת-גרמניה: אופל קורסה היא אטרקטיבית ושמרנית

אופל קורסה החדשה חולקת רכיבים רבים עם פיג'ו 208 החדשה, אחותה לקבוצה, ומשלבת מראה אטרקטיבי, וביצועים נמרצים בגרסה הבכירה, ביחד עם תדמית שמרנית לקהל השמרני של היד השנייה ● אבל בשוק מחכה לה קרב שיווקי קשה

בתחילת השבוע הוכרזה הזוכה בתחרות "מכונית השנה באירופה" לשנת 2020. ההכרזה השנתית מתרחשת בדרך כלל בטקס נוצץ וחגיגי, שנערך בערב הפתיחה של תערוכת הרכב של ז'נבה, בנוכחות נציגי המדיה העולמית ואח"מים מכל תעשיית הרכב. אבל השנה, בצל הקורונה וביטול התערוכה כולה, טקס ההכרזה היה חפוז ועגום ובוצע באמצעות שיחת ועידה ושידור וידאו ברשת.

ועדיין, זו הייתה נחמה עבור הזוכה, קבוצת פיג'ו-סיטרואן (PSA), שהפיג'ו 208 החדשה שלה קטפה את התואר, וגם עבור אופל, חברת הבת החדשה שלה. אמנם בהנהלת PSA מתעקשים ליצור בידול רשמי מוצהר בין המותג הצרפתי למותג הגרמני וטוענים לדי-אן-איי נפרד ועצמאי. אבל אפשר בהחלט להניח שאנשי המכירות של אופל באירופה כבר תודרכו לציין ב"דרך אגב" בפני הלקוחות כי הקורסה החדשה חולקת הרבה מרכיביה ותכנונה עם אחותה הצרפתית שזכתה בפרס. 

חיצונית לפחות, מאמצות שתי האחיות כיוון שונה בתכלית. אמנם הממדים החיצוניים שלהן זהים וגם הפרופורציות הכלליות דומות, אבל מעצבי אופל קיבלו יד חופשית ליצור בידול. התוצאה היא מכונית שמכוונת בעליל לכיוון אאודי A1 החדשה עם מראה רחב-נמוך ואתלטי, קווים ספורטיביים-אלגנטיים וחרטום עדכני, שמחצין גריל טרפזי ופנסים מחודדים עם תאורת לד מעוצבת בגרסה הבכירה.

כמו אצל אאודי, פרופיל הצד מציג קפלי מתכת מורכבים וגג צף ואילו הזנב רחב ושרירי. גרסת ה-GS הבכירה של הקורסה בה נסענו גם צוידה בחישוקי 17 אינץ' רחבים ונאים, עם צמיגים בפרופיל קרבי, ובעוד כמה תוספות קוסמטיות כמו מפלטים ופגושי ספורט, שהשלימו את המראה הנמרץ. מכונית ההדגמה שלנו משכה לא מעט תשומת לב ברחוב הישראלי הטרוד, אם כי קרוב לוודאי שניתן לייחס זאת גם לשילוב הצבעים שלה - גוף כתום וגג שחור (אופציה) במראה של חיפושית אפריקנית עצבנית.

גם תא הנוסעים של השתיים פונה לקהלים שונים. בעוד שפיג'ו 208 מתהדרת במערך פיקוד עתידני-חללי נוסח מותג הפרמיום DS, שבמרכזו לוח מחוונים דיגיטלי מתוחכם, הגה אליפטי צר ומתגי "פסנתר" אופקיים, הקורסה פונה לקהל שמרני ובוגר יותר, שמסרב להצטרף לדור האייפון. יש לה לוח מחוונים אנלוגי למהדרין עם מחוונים בעיצוב קלאסי (מילה עדינה למיושן), הגה בתצורה תקנית ועזרי שליטה מאורגנים וקלים לאיתור ולתפעול. רק מוט ההילוכים בתצורת סטיק זהה לזה של משפחת פיג'ו-סיטרואן ורומז על המורשת. גרסת ה-GS גם כוללת ריפוד ספורטיבי נאה וכמה פסי קישוט, שמוסיפים קצת צבע לאווירה חמורת הסבר.

פחות מרווחת מהמתחרות

בלי דיגיטציה אי אפשר ולכן גם הקורסה מצוידת במסך מולטימדיה רחב, שהוא פריט הכרחי כיום. המסך חד וברור אבל תפעולו הפיזי באמצעות מתגי מגע שטוחים די איטי ומגושם. עמדת הפיקוד עטויה בחומרים רכים אבל המרכיב הדומיננטי בתא הוא פלסטיק נוקשה, כמקובל בפלח המחיר הזה. איכות ההרכבה והגימור טובה ובידוד הרעשים סביר לקבוצה. מפרט האבזור של הגרסה הבכירה עשיר יחסית וכולל בין השאר גג זכוכית פנורמי עם הצללה חשמלית, מערכת קול איכותית ומערך מקיף של עזרי נהיגה מתקדמים.

מרחב הישיבה מלפנים נדיב, והמושב האחורי מספק מרחב ברכיים, כתפיים וראש סביר לשני מבוגרים ממוצעי קומה. מנגד, מפתחי הדלתות מאחור די צרים, ועם בסיס גלגלים של 2.54 מטר יש בפלח המחיר הזה מתחרות מרווחות יותר - בוודאי אם מכלילים בקטגוריה גם ג'יפונים. תא מטען שטוח בנפח של 309 ליטר יענה על רוב הדרישות העירוניות של משפחה צעירה.

הסיבה המרכזית לזכייתה של משפחת ה-208 החדשה בתואר מכונית השנה היא הגרסה בעלת ההנעה החשמלית שמצוידת בסוללה גדולה. גם לאופל קורסה יש גרסה מקבילה אבל שיקולי תמחור והיצע משאירים כרגע את שתי הגרסאות המעניינות הללו בחו"ל. בינתיים מגיעה אלינו הקורסה עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, בתצורה של 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר והספק של 100 כוח סוס בגרסת הבסיס, או 130 כוח סוס בגרסת ה-GS בה נסענו.

זהו הספק מכובד למכונית קומפקטית קלת משקל, וביחד עם מומנט בריא של 23 קג"מ ותיבה אוטומטית זריזה בת שמונה מהירויות, המנוע מעניק למכונית תחושת מרץ, שבהחלט הולמת את המראה החיצוני.

סלחנות לטעויות נהיגה

אמנם מצב התכנות הרגיל של התיבה האוטומטית, ובוודאי המצב החסכוני, מגיבים בעצלתיים ומיועדים בעיקר לחיסכון בדלק והפחתת פליטה בעת התנהלות עירונית או שיוט בין-עירוני מנומנם. אבל מצב התכנות הספורטיבי כבר מחלץ מהמנוע הקטן ביצועים מכובדים של אפס ל-100 ב-8.7 שניות, עקיפות החלטיות ודחף מענג בכל סוגי השיפועים. המצב הספורטיבי גם מעבה במקצת את צליל המנוע ומאיץ משמעותית את העברות ההילוכים, אך ללא זכר לתגובות הקפריזיות שמפגינות חלק מהתיבות כפולות המצמדים בתנאים תובעניים. אופל מצהירה על צריכת דלק שאפתנית של כ-22 קילומטרים לליטר, אך בתנאי אמת, שבהם הנהג רוצה גם ליהנות מדי פעם ולא רק לדאוג לתקציב, אפשר לצפות לכ-16 קילומטרים לליטר. לא רע בהתחשב בביצועים.

הכוח והמומנט מועברים לכביש בסיוע שלדה מוצלחת ונעימה לנהיגה. אמנם נטיית הגוף בפניות יותר בולטת מאשר בפולו וב-A1, למשל, אבל צמיגים בחתך 45' ספורטיבי נוטעים את המכונית על האספלט, מאפשרים לה להיצמד במדויק לקו הפניה הנכון, ומגלים סלחנות רבה לשעשועי כביש ולטעויות נהיגה על אספלט חלקלק. ההיגוי מרגיש קליל ומנותק במצב הרגיל, אבל למודי ניסיון מדגמים אחרים של קבוצת PSA ניגשנו ישר לאופציית הניתוק של מערכת הסיוע להיגוי, מה ששיפר משמעותית את ההיזון החוזר ואת הדיוק.

נוחות הנהיגה סבירה בהחלט ברוב התנאים, אם כי היא מרגישה יותר נוקשה מהתוצרת הצרפתית העדכנית, ונוטה להיות קופצנית על מהמורות עירוניות איטיות. האשמים כאן הם אותם צמיגים בחתך נמוך, וסביר להניח, שהגרסה הרגילה עם צמיגים מתונים תפגין הרבה יותר קרבה למורשת.

גרסת הבסיס של הקורסה (100 כוח סוס, אפס ל-100 קמ"ש ב-12.2 שניות) מתחילה בכ-106 אלף שקלים ואילו גרסת ה-GS החזקה והמאובזרת מעלה את המחיר ל-119 אלף שקלים. המחירים הללו מציבים אותה בתחרות ישירה לא רק עם המתחרה הגרמנית פולקסווגן פולו, אלא גם מול שלל מתחרות חדישות וג'יפונים באחד הפלחים הצפויים בישראל. כך או כך, אופל היא מייצגת קפיצת דרך משמעותית לעומת קודמתה האנונימית, ובגרסה החזקה היא נהנית מהיתרונות הדינמיים המסורתיים של ההנדסה הצרפתית מבלי לוותר על התדמית של תוצרת גרמניה. 

חלק מהמתחרות

טויוטה יאריס 2020

המכונית, שתגיע בהמשך השנה, נוטשת את העיצוב השמרני לטובת מראה אופנתי והרפתקני, עם גריל ענק ומודגש, גג קמור שמשתפל לאחור ושלל תפיחות. המרכב רחב משמעותית מהנוכחי, תא הנוסעים עמוס צגים, הפלטפורמה חדשה והקלף החזק הוא מנוע 1.5 ליטר היברידי עם תגובה וחיסכון משופרים

פולקסווגן פולו 2020

120 אלף שקל עולה גרסת ה-1 ליטר טורבו המשודרגת של פולו 2020 עם הספק של 115 כוח סוס, מומנט של 20 קג"מ, תיבה כפולת מצמדים ותאוצה מאפס ל-100 ב-9.5 שניות. האבזור התקני פחות עשיר מהקורסה אך התא בנוי היטב, כולל מערכות בטיחות מקיפות, ומציע תא מטען של 351 ליטר.

רנו קליאו 2020

רנו קליאו החדשה, שנחתה כאן לאחרונה, ניצבת על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים של 2.58 מטר ומצוידת בתא נוסעים עמוס אלקטרוניקה ומערכות בטיחות. הגרסה הבכירה, שעולה 115 אלף, מצוידת במנוע 1.3 ליטר טורבו עם 131 כוח סוס ו-24 קג"מ משודך לתיבה כפולת מצמדים ומאיצה ל-100 ב-9 שניות.

עוד כתבות

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות בבורסת ת"א; ורידיס מאבדת מערכה כ-4%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.5% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר