בגלל תחקירים על נתניהו: הליכוד שלח מכתבי התראה לעיתונאים

היום נשלחו מכתבי התראה לעיתונאים ברוך קרא, אביעד גליקמן וגור מגידו ולגופי התקשורת רשת 13 ועיתון "דה מרקר" בגין פרסום לשון הרע • הרקע: חשיפות של העיתונאי גור מגידו על הקשר שיש לכאורה לבנימין נתניהו לשכירת חברה שתאסוף מידע מביך על בני גנץ

ברוך קרא / צילום: Ariel Elinson, ויקיפדיה
ברוך קרא / צילום: Ariel Elinson, ויקיפדיה

הליכוד ממשיך במלחמתו נגד העיתונאים: היום (ו') נשלחו מכתבי התראה נגד העיתונאים ברוך קרא, אביעד גליקמן וגור מגידו ונגד גופי התקשורת רשת 13 ועיתון "דה מרקר" בגין פרסום דברים העולים לכדי לשון הרע.

הרקע למכתבי ההתראה היא חשיפות של העיתונאי גור מגידו על הקשר שיש לכאורה לבנימין נתניהו לשכירת חברה שתאסוף מידע מביך על בני גנץ.

מגידו חשף השבוע ב"דה מרקר" כי חברת ארמור סייבר שימשה כחברת-קש לתשלום עבור שכירת חברת המודיעין העסקי CGI Group שאמורה הייתה לחפש את המידע המביך.

אמש חשף ברוך קרא, עיתונאי חדשות 13, כי איש המחשבים רפאל וייצמן, שאחראי לתשלום על מבצע חיפוש הממצאים המביכים על גנץ, פעל ממשרדו של עו"ד עמית חדד - פרקליטו של נתניהו.

במכתבי ההתראה טוען הליכוד כי העיתונאים "עשו שימוש פסול בבמה התקשורתית שלהם כדי להציג אוסף של סימני שאלה מופרכים ועובדות שקריות תוך חיבור מאולץ. הם הציגו שקר גמור כאילו היה אמת, וביזו את שמם הטוב של הליכוד, עובדיה וספקיה".

נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה שהליכוד ובנימין נתניהו מאיימים בתביעת דיבה במהלך שלושת מערכות הבחירות האחרונות: האיום הקודם להגיש תביעה בסך מיליון שקל שוגר לעבר ראשי כחול לבן בגלל האשמות שלהם על מעורבות של נתניהו בפרשת הצוללות. התביעה לא הוגשה עד היום.

גם אין זו הפעם הראשונה שעיתונאים מהווים מושא להתנגחות מצד נתניהו. נזכיר כי לפני מערכת הבחירות סבב א' "כיכבו" תמונותיהם של עיתונאים על גבי שילוט חוצות תחת הכיתוב "הם לא יחליטו".

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי הפרסום".