מנכ"ל חדש לקופיקס: פיני שטרית יחליף את אירם גרייבר

שטרית שימש בעבר כמנכ"ל הקואופ, אותו עזב ב-2011 ומאז הקים פעילות עצמאית

פיני שטרית. מונה למנכ"ל קופיקס / צילום: איל פרידמן
פיני שטרית. מונה למנכ"ל קופיקס / צילום: איל פרידמן

רמי לוי ממנה מנכ"ל חדש לקופיקס : פיני שטרית, לשעבר מנכ"ל קואופ, מונה למנכ"ל קופיקס שבשליטת רמי לוי ויתפוס את מקומו של המנכ"ל אירם גרייבר, שעבר לאחרונה לתנובה.

שטרית, 57, עזב את הקואופ ב-2011. על תקופתו בקואופ פורסמו בעבר טענות כי בתקופתו היו אי-סדרים במחלקת הסחר של הקואופ, אשר על הרקע שלהן הוא נאלץ לעזוב את הרשת. שטרית הכחיש טענות אלה וטען בעבר כי קיבל אישור מהפרקליטות שהתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה. מאז הקים רשת ירקות טריים תחת השם "אפונהוגזר". בעברו שימש גם כמנהל פורמט היפר זול בקלאבמרקט. שטרית הוא בוגר תואר ראשון במינהל עסקים.

רשת הקמעונאות רמי לוי , המחזיקה כיום בכ-50.4% ממניות קופיקס, הפכה לבעלת השליטה בקבוצה בספטמבר 2018, מה שהביא לשיפור בתנאי הסחר של קופיקס מאז.

ברבעון השלישי של 2019 דיווחה קופיקס על צמצום ההפסדים, לצד יציבות בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה, אותה הוביל המנכ"ל אירם גרייבר, הפסד נקי של 288 אלף שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת הפסד של כ-1.1 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. ההכנסות כאמור נותרו יציבות, ברמה של כ-71 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה קופיקס עם ירידה של 5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-208 מיליון שקל. הרווח הגולמי גדל ב-12% לרמה של כ-57 מיליון שקל, והשורה התפעולית הצביעה על הפסד של כ-6.5 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-10 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עלייה חדה בהוצאות המימון הביאה את קופיקס לרשום הפסד נקי של כ-10.5 מיליון שקל בתקופה זו, לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.