"פיטורים המוניים וסגירת מלונות – ענף המלונאות בישראל על סף קריסה"

לדברי נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק, מדובר במשבר הקשה ביותר בתולדות ענף המלונאות בישראל • מתוך 41 אלף עובדים, כ-4,000 עובדים במלונות הוצאו לחופשה ללא תשלום, ובמקביל מתחילים צמצומים ופיטורים של עובדים זמניים ועובדי חברות כ"א

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות. המשבר הקשה בתולדות הענף / צילום: תמר מצפי
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות. המשבר הקשה בתולדות הענף / צילום: תמר מצפי

"פיטורים המוניים וסגירת מלונות - ענף המלונאות בישראל על סף קריסה" - כך מתריעה התאחדות המלונות. מתוך 41 אלף עובדים, כ-4,000 עובדים במלונות הוצאו לחופשה ללא תשלום. במקביל מתחילים צמצומים ופיטורים של עובדים זמניים ועובדי חברות כוח-אדם.

לדברי אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, מדובר במשבר הקשה ביותר בתולדות ענף המלונאות בישראל. "במקרה שלא יוגש סיוע מיידי מהממשלה, יחלו פטורי עובדים המוניים, והענף יאבד למעלה ממחצית מעובדיו".

מנתוני התאחדות המלונות עולה כי במצב הנוכחי, הנזק השנתי המוערך לענף במצב הנוכחי נאמד בכ-4.2 מיליארד שקל, כ-350 מיליון שקל בחודש. התפוסות במלונות צנחו מתחת ל-40%, ירידה של כ-30% בממוצע ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תל-אביב וירושלים (30% תפוסה) מובילות את טבלת הירידות.

לדברי חייק, "סגירתם הצפויה של גבולות המדינה לכניסת תיירים מכל העולם תביא למחיקה מיידית של למעלה מ-500 מיליון שקל בחודש מהכנסות הענף, כ-6 מיליארד שקל בשנה, ירידה בתפוסות החדרים לכ-20% באזורים מוטי תיירות נכנסת (כמו ירושלים ותל-אביב), פיטורים המוניים וסגירת עשרות מלונות. מדובר בשפל אליו לא הגיע ענף המלונאות מעולם. רשתות מאחדות מלונות סמוכים, ואילו מלונות בודדים על סף סגירה".

חייק הגדיר את המשבר כקשה ביותר בתולדות ענף המלונאות בישראל, הנחשב לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים במשק ונמצא כעת בחזית המשבר. "הענף, המזרים מיליארדים מידי שנה להכנסות המדינה, נמצא על פי תהום. הגיע הזמן שהממשלה תנהג בצורה אחראית לא רק כלפי אזרחיה, אלא גם כלפי כלכלתה, ותפנים שללא הזרמת חמצן מיידית לענף בהיקף של כחצי מיליארד שקל - החולה הזה ימות".