יצאתם לחופשה ללא תשלום בגלל הקורונה? תוכלו לקבל דמי אבטלה

שירות התעסוקה פועל כעת במתכונת מיוחדת להקלה על העובדים הנפגעים ממשבר הקורונה ומודיע כי הם יהיו זכאים לדמי אבטלה • מנכ"ל שירות התעסוקה: "נערכים לגלי פיטורים של אלפי עובדים"

לשכת תעסוקה / צילום: אריאל ירוזלימסקי
לשכת תעסוקה / צילום: אריאל ירוזלימסקי

שירות התעסוקה פועל כעת במתכונת מיוחדת להקלה על העובדים הנפגעים ממשבר הקורונה ומודיע כי הם יהיו זכאים לדמי אבטלה: עובדים הנאלצים לצאת לחופשה ללא תשלום בעקבות הקורונה וצפויים לחזור להיות מועסקים בתום המשבר, יוכלו להתייצב בשירות התעסוקה פעם בחודש - זאת עד סוף תקופת המשבר והחל"ת או עד להפנייתם לעבודה מתאימה.

עקב משבר הקורונה, עובדים רבים מוצאים את עצמם במצב בו הם נאלצים לצאת לחופשה ללא תשלום ביוזמת המעסיק, ונאלצים להתייצב בלשכות התעסוקה פעם בחודש - עד תום המשבר. רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה מביע חשש מפני פיטורים בהיקף רחב ואומר היום (ב'): "כבר רואים בלשכות את העובדים שמעסיקיהם הוציאו אותם לחופשה ללא תשלום. נערכים לגלי פיטורים של אלפי עובדים. אנו פועלים לסייע להם ולמצות את זכויותיהם".

המתייצבים נדרשים לבצע רישום ראשוני באתר שירות התעסוקה או בלשכה עצמה. לאחר מכן הם יידרשו להתייצב אחת לחודש בלשכת התעסוקה ולפעול בהתאם להנחיות מתאמי ההשמה, כך שאם תימצא עבורם עבודה מתאימה בפרק הזמן המדובר, הם יידרשו לקבלה בתקופת החל"ת.