גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעקבות תוכנית המסים השאפתנית של טראמפ, המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות של 5%

לפי דיווחים בתקשורת, ממשל טראמפ ייתן הקלות משמעותיות כדי להקל על הסקטור העסקי והאזרחי בארה"ב ● המסחר בניו יורק עבר לעליות חדות, הדאו הנאסד"ק ו-S&P 500 ננעלו בקפיצה של 4.9% ● הנפט זינק ב-8.6% ● בורסות אירופה ננעלו בירידות לאחר עליות חדות במהלך היום

בורסת וול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

בסיומו של יום מסחר תנודתי, בורסות וול סטריט התאוששו מעט והצליחו להשיב כמחצית מהירידות שנרשמו ביום שני, בו נרשמו הירידות היומיות החדות ביותר מאז 2008. מדדי דאו ג'ונס, נאסד"ק ו-S&P 500 זינקו הערב (ג') ב-4.9%, לאחר דיווחים בתקשורת ולפיהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מציע שיעור מס של 0% על שכר לשנת 2020.

השווקים זינקו בתחילת היום בציפייה להודעתו של הנשיא טראמפ על תוכנית ההקלות במס, עליה הכריז אתמול. במהלך המסחר, לאחר דיווחים בארה"ב ולפיהם לבית הלבן אין תוכנית כזו מוכנה, עברו המדדים לתנודות חדות שנעו בין עליות של 3% לירידות בשלושת המדדים המובילים.

מניות ענקיות הטכנולוגיה, פייסבוק , אמזון, מיקרוסופט  ואלפאבית , החברה האם של גוגל, בלטו בעליות של כ-5%. מניות ג'י.פי מורגן צ'ייס  והום דיפו  הובילו את העליות במדד דאו ג'ונס. במדד S&P 500 בלטו לחיוב מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים שעלו ב-6% ומגזר האנרגיה שעלה ב-4%.

21:40

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציע במהלך פגישה עם מחוקקים רפובליקאים שיעור מס של 0% על משכורות לכל השנה, כך דיווחו כלי תקשורת בארה"ב מפי בכירים בבית הלבן.

ההתפתחות מגיעה בזמן שטראמפ והבית הלבן מנסים לגבש תוכנית תמריצים כלכליים כדי לסתור את ההשפעות מפני התפרצות הקורונה המתפשטת. סנטורים רפובליקאים הביעו ספקות ביחס לקיצוץ במס על שכר.

הבית הלבן גם שוקל סיוע פדרלי לתעשיית הפצלים, על רקע קריסת מחירי הנפט בימים האחרונים בשל מלחמת המחירים בין רוסיה לערב הסעודית.

כתוצאה מכך המדדים המובלים בוול סטריט מזנקים כעת ביותר מ-4.5%.

21:10

לקראת הסגירה שבו המדדים המובילים בוול סטריט לעליות חדות של 3% ומעלה במדדים המובילים, כאשר המשקיעים מנסים לאמוד את הסיכוי והתזמון להקלות אותן הבטיח אתמול הנשיא טראמפ.

20:45

מחיר הנפט זינק, לאחר שאתמול רשם את הירידה החדה ביותר מאז מלחמת המפרץ ב-1991, וזאת על רקע תקווה להמשך שיחות בין אופ"ק לרוסיה. נפט מסוג ברנט עלה ב-8.6% למחיר של 37.31 דולר לחבית. נפט מסוג WTI קפץ ב-10.38% למחיר של 34.36 דולר לחבית.

20:15

המסחר בוול סטריט ממשיך להתנהל בתנודתיות, כשכעת העליות נעות סביב 1.5% בשלושת המדדים המובילים.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים מתאוששת אף היא, לכ-0.7%. הזהב יורד בכ-1% למחיר של 1,659.5 דולר לאונקיה.

19:30

מניית אמזון  עולה ב-2%, לאחר ביצועים טובים יחסית לשוק בימים האחרונים, בין היתר בשל העובדה שאנשים מעדיפים עתה קניות באינטרנט. מניית אמזון רשמה בשבוע החולף ירידה של 2.9% בלבד ביחס לירידה של 7.1% במדד S&P 500.

מניות חברות השייט רויאל קריביאן קרוזס  ונורווג'יאן קרוז ליין  ממשיכות לרדת על אף ההתאוששות הכללית. 

מניית  אמריקן איירליינס  עולה לאחר שחברת התעופה הודיעה כי תצמצם את טיסותיה בשל הירידה בביקוש בעקבות התפרצות הקורונה.

18:40

נעילה אדומה באירופה: בפרנקפורט מדד דאקס ירד ב-1.5%, בלונדון פוטסי 100 ירד ב0.3% ובפריז מדד קאק 40 ירד ב-1.5%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי איבד 0.6%.

בוול סטריט מתנהל המסחר בתנודות חדות, כשבשעה זו עולה מדד דאו ג'ונס ב-0.8%, הנאסד"ק קופץ ב-1.4%, ומדד S&P 500 מתחזק ב-1.1%. מניות אפל  ומיקרוסופט  עולות ביותר מ-3.5% ותורמות להתאוששות הדאו. עוד בולטות בעליות, מניות ג'י.פי מורגן צ'ייס , הום דפו  ושברון .

מושל ניו יורק אנדרו קומו הודיע כי יפרוס את המשמר הלאומי בעיר ניו רושל בדרום מזרח המדינה, בה ישנה התפרצות קורונה, וכי יקים מרכז בידוד. לדבריו באזור יש מספר כפול של מקרי קורונה מאשר בעיר ניו יורק.

הנשיא טראמפ, שנפגש עם מנכ"לי חברות ביטוח הבריאות, הצהיר עוד כי הממשל יסייע לתעשיות התעופה והשייט במהלך התפרצות הקורונה.

טראמפ שוב השתלח היום ביו"ר הפד ג'רום פאוול וקרא לבנק המרכזי "פתטי ואיטי". בדבריו בטוויטר קרא להוריד את הריבית בארה"ב לרמה של "אומות מתחרות".

18:20

וול סטריט שוב מתחזקת: מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.5%, הנאסד"ק קופץ ב-1.9%, ומדד S&P 500 מתחזק ב-1.6%.

באירופה מדד דאקס מאבד 0.4%, פוטסי קופץ ב-1% והקאק נחלש ב-0.5%.

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה האחרונה בתנודות לירידות ועליות לסירוגין. בשעה זו הדאו נסחר בעלייה של 0.6%, נאסד"ק עולה ב-1%, ומדד S&P 500 מוסיף 0.8%.

הנשיא טראמפ נפגש עם נציגי חברות ביטוח הבריאות והודיע כי החברות הסכימו שבדיקות הקורונה יהיו ללא עלות. כמו כן החברות הסכימו לכסות את עלות הטיפול, כולל רפואה מרחוק.

באירופה מדד דאקס מאבד 0.5%, פוטסי 100 מתחזק ב-0.5%, ומדד קאק 40 נחלש ב-0.6%.

17:35

וול סטריט נסוגה מההתאוששות החדה שנרשמה בפתיחת המסחר והוא מתנהל בשעה זו סביב רמות הפתיחה. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.2%, הנאסד"ק עולה ב-0.2%, ומדד S&P 500 נסחר ללא שינוי.

לפי דיווחים בארה"ב, למרות הצהרת טראמפ, הבית הלבן אינו קרוב להודעה על הצעות מסוימות להתמודדות עם ההאטה הכלכלית כתוצאה מהתפרצות הקורונה.

המסחר בבורסות אירופה עבר להתנהל בירידות: מדד דאקס יורד ב-1.6%, פוטסי 100 נחלש ב-0.6% וקאק 40 מאבד אף הוא 1.7%%.

16:55

המדדים המובילים בוול סטריט מתחזקים - בציפייה להכרזתו של הנשיא טראמפ הערב, שהבטיח להודיע על תוכנית הקלות כלכליות, ובהן קיצוץ מס למקבלי שכר בארה"ב - אך באופן מתון יותר. בשעה זו מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.64%, מדד נאסד"ק קופץ ב-2%, ומדד S&P 500 מתחזק ב-1.7%.

באירופה נמחקו העליות החדות שנרשמו מוקדם יותר היום. מדד דאקס עולה ב-0.3%, פוטסי 100 ב-0.4% וקאק 40 ב-0.1%.

16:15

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות של מעל ל-3%. נאסד"ק מזנק ב-3.6%, S&P 500 מטפס ב-3.4% ודאו ג'ונס מוסיף 3.2%. 

גם המסחר באירופה מתנהל בעליות: פוטסי מטפס ב-1.85%, קאק ודאקס עולים ב-1.6%. 

 הנפט מזנק ב-9%. מחיר חבית עומד כעת על 33.96 דולר. 

15:50

הזינוק שנרשם בפתיחת המסחר בוול סטריט מתמתן מעט, והעליות נעות סביב 2.5% במדדים המובילים.

לאחר התרסקות הנפט אתמול, מגזר האנרגיה מוביל היום את העליות במדד 500 S&P, כשמניית אפאצ'י קופצת בכ-13%.

במדד דאו ג'ונס בולטת מניית שברון  העולה בכ-5%, מניות גולדמן זאקס , אפל , 3M  ומיקרוסופט המתחזקות בכ-4%.

באירופה התמתנו העליות והמדדים המובילים מתחזקים בכ-1.5% עד 2%.

15:30

המסחר בוול סטריט נפתח כשהמדדים המובילים מזנקים על רקע האפשרות ל הקלות מס למקבלי השכר בארה"ב . מדד דאו ג'ונס מזנק ב-3.5%, הנאסד"ק קופץ ב-3.3, ומדד S&P 500 עולה ב-3.3%.

13:45

המסחר באירופה מתנהל בעליות חדות. פוטסי מזנק בכ-3.8%, קאק מוסיף כ-3.5% ודאקס עולה בכ-3%. סטוקס 600 מטפס ב-3.15%. החוזים העתידיים בוול סטריט מזנקים ב-4% בשעה זו. 

אמריקן איירליינס  הודיעה כי היא חותכת את היקף הטיסות הבינלאומיות והפנימיות שלה בעקבות ירידה בביקוש בשל נגיף הקורונה. החברה הודיע שהיא תוריד 10% מהטיסות שלה בתקופת השיא בקיץ. את היקף הטיסות הפנימיות שלה באפריל היא תוריד ב-7.5%.

11:00

עליות חדות באירופה לאחר הנפילות אתמול. המדדים המובילים מזנקים בכ-3.5% על רקע העליות החדות בחוזים העתידיים בניו יורק. טראמפ הודיע כי הוא בוחן הקלות מס נוכח השפעת נגיף הקורונה וההשלכות על הכלכלה. לפי שעה החוזים העתידיים בניו יורק מזנקים ב-4%.

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר הקריסה אתמול בוול סטריט, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אמש (ב') כי הוא בוחן תוכנית הקלות מס, ואותה הוא צפוי להציג היום. זאת, כחלק מהחבילה שאושרה בחודש שעבר בהיקף 8 מיליארד דולר. "אהיה כאן מחר אחרי הצהריים כדי להודיע לכם מה הצעדים הכלכליים. הם יהיו גדולים", אמר אתמול הנשיא טראמפ.

10:20

פתיחה חיובית בבורסות אירופה הבוקר לאחר יום קשה של נפילות במדדים אתמול, ולאחר שבוול סטריט נרשם אמש היום הגרוע מאז משבר הסאבפריים.

מדד הקאק בצרפת מזנק ב-1.36%, הפוטסי הבריטי עולה ב-1%, דאקס הגרמני עולה ב-0.9%, הבורסה במילאנו מוסיפה 0.8% לערכה והמדד הכלל אירופי סטוקס 600 עולה גם הוא בכ-1%.

בוול סטריט החוזים העתידיים על המדדים המובילים קופצים בשעה זו ביותר מ-3% על רקע כוונת ממשל טראמפ לבחון הקלות מס למקבלי שכר כחלק מהתמיכה בנזקי התפשטות הקורונה. 

התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים שנפלה אתמול מתחת ל-0.4%, טיפסה כעת ל-0.7%.

08:19

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מזנקים כעת בכ-3.5% לאחר ההתרסקות אתמול, וזאת על רקע האפשרות להקלות מס למקבלי השכר בארה"ב בצל התפשטות נגיף הקורונה.

הנשיא טראמפ אמר אמש כי הוא בוחן הקלות המס וזאת כחלק מהחבילה שאושרה בחודש שעבר בהיקף 8 מיליארד דולר. טראמפ הודיע כי יפעל יחד עם הקונגרס כדי לנקוט בשורה של צעדים לסיוע לכלכלה על רקע התפשטות נגיף הקורונה, ובהם: הפחתת המס למקבלי השכר והקלות מס לענפים שנפגעו באופן משמעותי, כמו: תעופה, ספנות ומלונאות.

שר האוצר, סטיב מנוצ'ין, מסר כי הכלכלה האמריקאית אינה מצויה בסכנת מיתון, וכי הנפילות שנרשמו אתמול בשווקים היו תוצאה של המאבק בשוק האנרגיה שגרר את קריסת הנפט, ולא שיקוף מצבה של הכלכלה הריאלית. לדבריו, הממשל שוקל להזרים סיוע במזומן לעסקים קטנים שנפגעו מהמשבר וכי האוצר אף בוחן הקלות מס זמניות לעסקים וליחידים. 

בתוך כך, מחיר הנפט מזנק כעת בכ-7% לאחר התרסקות של 25% אתמול לרמות של 31 דולרים לחבית, וזאת בצל המאבק בין סעודיה ורוסיה על נתח השוק, לאחר שסעודיה הציעה לסין נפט מוזל ובנוסף מתעתדת להגביר את קצב ההפקה.

06:55

אחרי הנפילות החדות של אתמול, השווקים מראים סימני התאוששות: בורסות אסיה כולן נמצאות בטריטוריה הירוקה, והחוזים בניו יורק מזנקים 2.5% אחרי הנפילות אתמול.

באסיה, מדד ניקיי עולה ב-0.5%, שנחאי ב-0.6%, שנזן ב-0.8% והונג קונג קופץ בכ-1.9%. כנראה בעקבות התאוששות מסוימת ביבשת מהנגיף - בסין קצב הנדבקים והמתים יורד (בניגוד למספרים התלת ספרתיים של שבוע שעבר, אתמול בסין נוספו עוד 19 מקרים ו-17 מיתות כתוצאה מהנגיף), וחנויות אפל שבמדינה נפתחו מחדש לאחר הפסקה ארוכה (פרט ל-4 חנויות). 

הזהב יורד ב-0.6% בזמן המסחר עם סין.

החוזים בניו יורק מזנקים לאחר שורה של הקלות שטראמפ הציג במטרה להילחם באפקט הכלכלי של נגיף הקורונה, כולל קיצוץ במסים ועזרה כלכלית לעובדים. 

אמש המסחר בוול סטריט ננעל במפולת של כ-7.5%, או 1941 נקודות, במדד דאו ג'ונס. ה-S&P 500 צלל בשיעור דומה ובכך שני המדדים נמצאים על סף שוק דובי - 20% מתחת לשיא.

יום המסחר שנקטע דקות לאחר הפתיחה במנתק זרם לראשונה מאז המשבר של 2008, היה הגרוע בשווקים מאז אותו משבר. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות חדות בריצה לחופי מקלט. התשואות על האג"ח האמריקאיות נפלו מתחת ל-0.4% במהלך המסחר, ובראשונה, כל עקום תשואות האג"ח האמריקאיות מתחת ל-1%.

גם המסחר באירופה ננעל בירידות של 7% במדדים המובילים ובכך נכנסו לטריטוריה דובית (נפילה של 20% מהשיא), וזאת בצל קריסת מחיר הנפט. מדד סטוקס צנח בכ-7.1%, הקאק  בצרפת איבד 7.85%, לונדון נפלה ב-7.25%, מדד דאקס בגרמניה נחתך ב-7.4% ובורסת מילאנו איבדה 10%.

עוד כתבות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווח: גורם מודיעיני הבהיר שאיראן לא תגיב

דיווחים על תקיפה ישראלית באזור איספהאן באיראן ● מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים