גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כדור השלג בדרך: אחרי התעופה והתיירות - גם בענף הפרסום נערכים למשבר

בשלב הזה אולי אין ביטולי קמפיינים המוניים, אך אי-הנוחות בענף הפרסום ניכרת היטב ● ההחלטה שלא לקיים אירועים המוניים, לצד הרתיעה של הציבור מיציאה לא הכרחית מהבית, מתחילות להשפיע על אירועי השקת מוצרים ● אבל יש מי שנשאר אופטימי ורואה את ההזדמנות לייצר אהדה מותגית

קמפיין שופרסל אונליין / צילום: מתוך יוטיוב
קמפיין שופרסל אונליין / צילום: מתוך יוטיוב

ישראל היא מדינה למודת משברים. אחת למספר שנים מתרגש על השוק מבצע צבאי, מלחמה או משבר כלכלי כלשהו שמשתק את השוק לתקופה מסוימת. באופן טבעי המשברים פוגעים בכלכלה כולה, אבל הנפגע המיידי הוא בדרך-כלל ענף הפרסום, כי כשהשוק נכנס למצב של אי-ודאות, המהלך הראשון שמפרסמים נוטים לעשות הוא להוריד את השאלטר ולעצור.

במבצע "צוק איתן", למשל, הטלוויזיה הייתה ריקה כמעט לגמרי מפרסומות למשך חודשיים. זה הביא בסופו של דבר להקלות שקיבלו ערוצי הטלוויזיה בשנה שלאחר מכן כדי למזער את הנזקים. אבל את משרדי הפרסום איש לא פיצה, והם ליקקו את פצעי התקופה זמן רב אחרי תום המבצע.

והנה, בשבועות האחרונים, סביב התפשטות נגיף הקורונה בעולם, חלה השבתה כמעט מוחלטת של תעשיות מסוימות; כתוצאה מההגבלות ההולכות וגדלות על התנועה והחרדה הגוברת בקרב צרכנים, מתפתחת בשוק דינמיקה של מגה-משבר.

אולם באופן מפתיע, הפעם ענף הפרסום אינו הראשון להיפגע. זה לא שאין פגיעה כלל: קטגוריות שלמות כמו תעופה ותיירות, שנמצאות בחזית המשבר, הפסיקו לפרסם לגמרי, אבל מפרסמים אחרים, שבדרך-כלל היו מפסיקים לפרסם רק בגלל "מצב-הרוח הצרכני", לא ירדו מהאוויר, וחלקם ממשיכים לפרסם כמעט כרגיל. בינתיים.

נבו כרמי, מנכ"ל משותף בחברת המדיה TMF, מסביר את הפגיעה המינורית יחסית בפרסום במבנה שיטת התשלום בארץ: "להבדיל ממדינות מערביות אחרות, אמצעי המדיה בישראל מאפשרים גמישות רבה בהזמנות וביטולי מדיה. קמפיינים בטלוויזיה, בדיגיטל, ברדיו ובעיתונות ניתן להזמין מעכשיו לעכשיו, ובתקופות כאלה ניתן גם לדחות או לבטל בהתראה של 48 שעות. זו כנראה אחת הסיבות שאין בינתיים פאניקה של ביטולים. המפרסמים לא ממהרים להפסיד את המכירות של החג, ולכן עדיין מרבית הפעילות ממשיכה כמעט כרגיל (למעט כמובן קטגוריות התעופה והתיירות, שמשקלן הסגולי בשוק הפרסום והמדיה קטן). המפרסמים יודעים שבמידת הצורך חברות המדיה ופלטפורמות המדיה ידעו להגיב מהר לצורכי המפרסמים ולא יינזקו בדמי ביטול. עם זאת, בענף שילוט החוצות הגמישות להזמנות וביטולים הרבה יותר מורכבת".

בשלב הזה אולי אין ביטולי קמפיינים המוניים, אבל אי-הנוחות ניכרת היטב. הפרסום בטלוויזיה לא נפגע באופן דרמטי - כיוון שהפרסום בה יקר, הטלוויזיה מנקזת אליה מפרסמים גדולים שחלקם לא נמצאים כרגע בקו החזית.

יש אפילו מפרסמים שמרוויחים מהסיטואציה - שופרסל עם רשת המשלוחים שלה נותנת פתרון למי שלא רוצה להגיע למקומות המוניים; מזרחי טפחות עלו עם פרסומת מותאמת שמסבירה איך לשמור על הכסף בתקופה של חוסר ודאות; ואפילו אל על ניסתה בתחילת המשבר לתקשר את הקונספט של "הזמינו כרטיס עכשיו ובטלו מתי שאתם רוצים", עד שהתברר כי האיום הקיומי על החברה הוא כה גדול, שגם קמפיין בסדר גודל כזה לא יעזור.

המפרסמים האלה מצליחים לטשטש בינתיים מפרסמים אחרים שדוחים או מבטלים קמפיינים: קרולינה למקה, למשל, היו אמורים לצלם קמפיין של בר רפאלי עם נציגת ישראל לאירוויזיון עדן אלנה, ודחו את הצילומים. הסבירות שמישהו ייכנס בימים אלה לקניון על-מנת לקנות משקפיים הוא לא גבוה. קמפיינים לימי מכירות של מכוניות בוטלו, כי ברור שבתקופת אי-ודאות קנייה של מכונית היא לא בראש מעייניו של איש.

ההחלטה שלא לקיים אירועים המוניים, לצד הרתיעה של הציבור מיציאה לא הכרחית מהבית, מתחילות להשפיע על אירועי השקה של מוצרים, ולכולם ברור שככל שיתגברו מגבלות התנועה, יתמעטו גם מספר הקמפיינים שבאוויר.

בענף הפרסום איש לא משלה את עצמו. למודי ניסיון מבינים כולם שהפגיעה המינורית יחסית היא השקט שלפני הסערה, ומבינים שזה רק הגל הראשון לפני הצונאמי שישטוף. רשמית מנסים בענף לשמור על חזית אופטימית ולדבר לא רק על הסכנות שהמשבר מביא עמו אלא גם על ההזדמנויות. זה לא נובע מכך שקברניטי ענף הפרסום אינם מודעים לסכנות שטמונות במצב, אלא מכך שהם אינם רוצים הגביר את אווירת הלחץ ובכך להאיץ אולי פגיעה במהלכי פרסום. וכך, בין מה שהם אומרים לציטוט לבין מה שחלקם אומר שלא לייחוס, יש פער גדול.

הזדמנות לאהדה מותגית

לדברי עדו הר-טוב, מנכ"ל קבוצת גיתם BBDO, "בעולם של היום כולם עובדים אצל כולם, נוסעים אל כולם ותלויים בכולם, ולכן זאת מגיפה כלכלית יותר ממגיפה בריאותית. צפויה אומנם פגיעה כלכלית משמעותית, אבל אני רואה גם הרבה הזדמנויות. למשל, בחברות שמייצרות תוכן כמו סלקום TV, לשירותים שלהן יש ביקוש יותר גדול. מפרסמים כמו שופרסל עם מערך המשלוחים שלהם או טרמינל X, שיכולים כעת להרוויח בגדול ולמכור יותר, כי אין חבילות מחו"ל. למפרסמים תקופה כזו היא הזדמנות לייצר אהדה מותגית. מי שינצל את זה שאנשים בבית ויידע לתת תמיכה ולא רק מכירה, ייהנה מזה ביציאה מהמשבר. מותג שלא יכול לעשות את זה, יהיה בבעיה בסוף האירוע", אומר הר-טוב.

הר-טוב סבור כי משרדי הפרסום נדרשים להיערך למצב החדש, אבל הוא לא שותף לנבואות אפוקליפטיות: "ברור שמשרדי פרסום ייפגעו, אבל אני לא חושב שילכו לפיטורים כמוצא ראשון, כי כולם מבינים שביציאה מהמשבר תהיה בהלת קניות. אני גם לא מעריך שהמשבר ייקח יותר מחודשים ספורים, כי המדינה לא תחזיק מעמד. אז זה יכול לקחת כמה שבועות בודדים, ואחרי זה יתרגלו להתנהל עם זה. אין עולם שבו חצי שנה יישבו בבית - כי זה אומר שלא תהיה כלכלה. לכן כרגע צרך לחזק את העבודה מהבית, להביא רעיונות לחברות כדי לחוות ולעבור איתן את התקופה הזאת.

"ב'צוק איתן' היו חודשיים נוראיים, ונכון שלא הייתה אחרי זה שנה טובה, אבל אף אחד לא קרס בגלל זה. לכן צריך להתבונן על התקופה כמו על אירוע מלחמתי שבסופו כולנו נסתדר. בטווח הקצר הענף אולי יספוג מכה יותר קשה, כי למפרסמים יש נטייה להתכנס ולסגור את השיבר, אבל הענף ייצא מהר יותר מהמשבר כשהשיבר ייפתח. כולם ירוצו לפרסם כי ירצו למכור".

"גם התסריט האופטימי הוא אסון"

אבל לא רבים שותפים לאופטימיות של הר-טוב. "אפילו בתסריט הכי אופטימי של משרד הבריאות, הם לא חושבים שזה ייגמר תוך חודשיים-שלושה", אומר בכיר בתעשייה, "אבל גם אם כן, פרק זמן כזה הוא אסון. כמות העסקים שייסגרו אינסופית, וזה מפחיד. אנשים כבר בלחץ, כי הם חושבים 'עוד רגע יפטרו אותי' ומתחילים להתכווץ, עוד לפני שבכלל נגעו בהם. מוציאים לחופשות ללא תשלום, ועוד מעט יתחילו לפטר באמת. וכשהצרכנים נכנסים לפאניקה, המפרסמים מגיבים ומפסיקים לפרסם.

"משרדי הפרסום נמצאים על הקשקש גם בימים של שגרה. הרווחיות בענף ירדה בעשור האחרון בעשרות אחוזים - בהתחלה בגלל כל נושא השקיפות מול הלקוח שהביאה לירידה גדולה בהכנסות מעמלות היתר, ובהמשך בגלל מהפיכת הדיגיטל שהכניסה את המשרדים להוצאות ענקיות בלי מודל עסקי. רק בחמש השנים האחרונות הענף איבד חצי מהרווחיות שלו. אין לנו את אורך הנשימה שפעם היה לנו, שיכולנו כמה חודשים להפסיד".

לדברי גיל סמסונוב, שותף במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, "אומנם יש כרגע שחברות שמרוויחות מהמצב, למשל חברות המזון שנהנות בענק; ויש תחומים שמעלים קמפיינים ייעודיים, כמו אתר 'עברית' שעלה עם מבצע של ספר מתנה למי שבבידוד, או סלקום שנתנו צפייה של חודש מתנה - אבל לא ירחק היום שכולנו נתחיל להרגיש את זה. ברור שנלך ונאבד הכנסות, כי יש תחומים רבים שישותקו".

סמסונוב סבור כי הפגיעה המינורית יחסית בפרסום היא זמנית. "תהיה עוד ירידה, אבל בסוף תהיה נורמליזציה של האי נורמליזציה - זה ייקח חודשיים-שלושה, אבל אנשים יחזרו לנורמליות, כי אי-אפשר לחיות לאורך זמן בבידוד מוחלט".

"למשרדים הגדולים יש רזרבות - לקטנים אין"

יוסי לובטון, יו"ר קבוצת פובליסיס, רואה מתוקף תפקידו גם את משרדי הפרסום של הקבוצה (באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב וליאו ברנט) וגם את חברת הקד"מ סופר פוש. "בקבוצה, החברה היחידה שנפגעה משמעותית היא סופר פוש, כי אי-אפשר לעשות אירועים, וזו העבודה שלהם. בחברות האחרות, בינתיים רק לקוח אחד מהמעגל הראשון הוריד קמפיין, אבל זה עוד מוקדם. 

"אין פה בעיה של מורל לאומי - אני לא מכיר אף קמפיין שירד כי הסיטואציה היא ש'לא נעים לפרסם'. להפך - אנשים בבית רואים טלוויזיה וצורכים אינטרנט כמו משוגעים. כרגע קמפיינים שיורדים הם למוצרים שאין טעם לפרסם כעת. לא חופשות לחו"ל בפסח או הופעת מוזיקה. זאת בעיה כלכלית אמיתית. בשלב השני, אם לא יגיעו מוצרים לארץ, או אם אנשים לא ייצאו בכלל מהבית, ברור שתעשיית הפרסום תיפגע. כי אם אין מוצרים, אז לא מפרסמים. אם זה יימשך זמן ארוך, הגיוני שמפרסמים ייערכו לתקופה קשה, יהיו גלי הדף גם אל מי שלא נפגע ישירות, יהיו המעגלים של אלה שעובדים עם תעשיית התיירות והיבואנים. צריך להביא בחשבון מצב שהמשק נגרר למיתון כלכלי".

בתעשייה מעריכים כי הסכנה מרחפת בעיקר על משרדי הפרסום הקטנים, שאומנם מבנה ההוצאות שלהם קטן יותר מזה של משרדים גדולים, אבל מנגד התלות שלהם בכל מפרסם גדולה יותר. "במשרד פרסום גדול יש פיזור סיכונים", אומר שלא לייחוס בכיר בתעשייה. "אם למשרד פרסום קטן יש תקציב עוגן שמפסיק לפרסם לתקופה ארוכה, הוא יתקשה לשרוד. למשרדים הגדולים יש בדרך-כלל רזרבות שאפשר לחיות איתן, ולמשרדים הקטנים אין. גם מבחינת יכולות - בתקופות כאלה חלק מהמשאבים מוסט לאמצעי מדיה אחרים כמו דיגיטל, ולמי שאין ממש יכולות גבוהות בזה - ולרוב המשרדים הקטנים אין - יש קושי אמיתי לעבוד".

כמו בכל השוק, רמת אי-הוודאות בנוגע למה שצפוי היא גבוהה, אז בינתיים נערכים להתמודד עם מה שכן אפשר - ברוב המשרדים נערכו לעבודה מהבית, ציידו במחשבים ואפילו עושים פיילוטים לעבודה מרחוק.

"היום ביטלו לי פגישה עם לקוח ליום חמישי הקרוב ואמרו 'בוא נקיים ועידה'. אז אנחנו מוכנים, ונעשה ישיבות בווידאו", מספר סמסונוב. "אנחנו מוכנים עם תוכנית סדורה של שלבי הידרדרות לכל מצב שלא יהיה - החל ממצב בסיסי שיש לנו חולה קורונה במשרד וצריך לסגור, וכמובן גם לירידת הכנסות שצפויה אם לא תהיה הפתעה מאוד גדולה". 

עוד כתבות

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם