בעלי חברת ישראמרין מקים בתי חולים מודולריים בפרו: "אפשר גם בישראל"

ברת MCC group London, שבעליה הישראלי טרי ניומן הוא גם הבעלים של חברת "ישראמרין" הישראלית המתמחה בבנייה מודולרית, מציבה בימים אלה 10 בתי חולים ניידים בפרו

בית חולים מודולרי בפרו / צילום: MCC group London
בית חולים מודולרי בפרו / צילום: MCC group London

חברת MCC group London, שבעליה הישראלי טרי ניומן הוא גם הבעלים של חברת "ישראמרין" הישראלית המתמחה בבנייה מודולרית, מציבה בימים אלה 10 בתי חולים ניידים בפרו. החברות מתמחות בבניה מהירה של מבנים אשר רכיביהם כבר מוכנים מראש (שיטת "איקאה" של בניית בניינים).

קבוצת MCC, שהיא כאמור קבוצה אחות של ישראמרין, מתמחת ספציפית בהקמה מודולרית של בתי חולים, ביניהם בתי חולים נייחים וגם ניידים. לאחרונה, בעקבות נגיף הקורונה, הקימה MCC בפרו, בנוסף לבתי החולים, מערך לבידוד ובדיקות של כל מי שמגיע לשדה התעופה במדינה. בעת הנחיתה מועברים כל הנוחתים למתקן המבודד, שם הם עוברים בדיקות לווירוס. מי שאינו מאותר כחולה, עדיין יתכן שנמצא במצב של דגירת הווירוס, אולם מצב זה הוא פחות מדבק מאשר מצב בו כבר ישנו חולה שרמת הווירוס בדם שלו גבוהה. כך אפשר לבודד את הנוחתים שיש להביא לבידוד בזהירות רבה ומיידית, לעומת מי שיכלים להמשיך בחייהם או לעבור לבידוד ביתי, בהתאם להנחיות במדינה.

פנים בית חולים נייד / צילום: MCC group London
 פנים בית חולים נייד / צילום: MCC group London

ניומן מציין כי: "אנחנו בקשר עם משרד הבריאות וגורמי רפואה נוספים בישראל, לתחילת יצור המוני של פתרונות מודולריים לפי התקן הבינלאומי, גם בישראל". כיום רק בחלק מבתי החולים בארץ נמצא חדר הבידוד בבניין נפרד מיתר בית החולים, ובחלקם חדר הבידוד נמצא בתוך בית החולים. הקמה של מתחם בידוד חולי קורונה בחצר של בית חולים, עשויה להיות אופציה מבודדת יותר מאשר בידוד בתוך בית החולים, בתת לחץ עם מערכת מיזוג נפרדת, אך עדיין בתוך המבנה וגם דרך ההגעה אליו עוברת דרך יתר חדרי המבנה.

לדברי ניומן: "אנחנו יכולים ליצור היום 50 מבנים כאלה במהירות יחסית על בסיס הטכנולוגיות והחומרים שאנחנו מחזיקים היום בישראמרין".