הקניונים של סטרווד ווסט בארה"ב צועדים לקראת הסדר חוב של כמעט מיליארד שקל בת"א

חברת הנדל"ן הזרה שבשליטת בארי שטרנליכט פותחת במגעים עם מחזיקי החוב • אג"ח סטרווד ווסט נסחרת  במחיר של 25 אגורות, המשקף תשואת זבל של 76%

קניון של סטרווד ווסט / צילום: מצגת החברה
קניון של סטרווד ווסט / צילום: מצגת החברה

חברת הנדל"ן הזרה סטרווד ווסט, שבשליטת בארי שטרנליכט, פותחת במגעים רשמיים לגיבוש הסכמות עם מחזיקי איגרות החוב שלה מסדרה א' . בכירי החברה דיווחו אמש כי בהמשך להתדיינות שקיימו עם נאמן סדרה א', התחילה החברה במגעים עם הנאמן ושלוחיו (לרבות נציגות מחזיקי האג"ח), לצורך גיבוש הסכמות עם המחזיקים בנוגע לחובות החברה כלפיהם. במסגרת זו, נטלה על עצמה סטרווד ווסט התחייבויות שונות כלפי נאמן האג"ח לתקופת ניהול המגעים. עם זאת, בחברה הדגישו כי אין בניהול המגעים כדי לחייב מי מהצדדים להגיע להסכמה כלשהי.

סטרווד ווסט עוסקת בתחום הנדל"ן המסחרי ומחזיקה בשבעה קניונים ברחבי ארה"ב. לחברה חוב של 910 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א' בישראל, שאת מרביתו (85%) היא אמורה לפרוע רק באוגוסט 2023. סדרת אג"ח א' הונפקה לפני כשנתיים, ומאז הספיק מחירה לקרוס בכ-66% על רקע ההאטה בפעילות הקניונים של החברה. היום נסחרה אג"ח א' של סטרווד ווסט במחיר של 25 אגורות בלבד, המשקף תשואת זבל שנתית לפדיון של 76%.

סטרווד ווסט, המשתייכת לקבוצת הנדל"ן האמריקאית סטרווד קפיטל גרופ של שטרנליכט, עוסקת בתחום הנדל"ן המסחרי ומחזיקה בשבעה קניונים ברחבי ארה"ב. בעת הנפקתן, זכו אג"ח א' לדירוג A מחברת S&P מעלות, כשכבר במועד ההנפקה הציגה סטרווד ווסט תוצאות כספיות שהצביעו על נסיגה בהכנסות מנכסיה ובשווי הנכסים, אבל נתונים אלה לא בלמו את הביקוש הגבוה בהנפקה. אלא שמאז החריפה ההאטה בפעילות הקניונים והובילה גם לירידה הדרגתית בדירוג האג"ח.

הדירוג ירד, הריבית למחזיקים עלה

באחרונה הודיעה S&P מעלות כי היא מפחיתה את דירוג האג"ח בדרגה אחת ל-BBB מינוס עם תחזית שלילית, המלמדת על אפשרות להפחתה נוספת של הדירוג בשנה הקרובה, אם תימשך ההידרדרות בביצועים התפעוליים של סטרווד ווסט. בעקבות הורדת הדירוג, נאלצה סטרווד ווסט להעלות את הריבית המשולמת למחזיקי האג"ח ב-0.5% לשיעור שנתי של 6.7%. להערכת חברת הדירוג, בתרחיש של כשל פירעון היפותטי אצל סטרווד ווסט, שיעור השיקום של החוב למחזיקי האג"ח יהיה צנוע ויעמוד על 10%-30% בלבד.

לדברי S&P מעלות, נובעת הפחתת הדירוג מההערכה להמשך התדרדרות הביצועים של החברה וזאת בשל התנאים הקשים ששוררים בענף הקניונים בארה"ב. בחברת הדירוג הדגישו כי בחודשים מארס-יולי 2021 עומדות לפירעון מלא שלוש הלוואות בנקאיות של החברה בסכום כולל של 787 מיליון דולר, ובראשן הלוואת ה-CMBS המהותית.

"למיטב הבנתנו, לחברה עומדת הזכות להאריך את הלוואת ה-CMBS בשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת (ואחריהן בתקופה נוספת של חודשיים), אולם כדי לממש זכות זו, היא תצטרך לעמוד במועד הפירעון הראשון ביחס NOI לחוב של 13.5%, יחס שהיא אינה עומדת בו נכון לסוף ספטמבר 2019", ציינו אז בחברת הדירוג. "להערכתנו, אם תימשך ההתדרדרות של הביצועים של תיק הנכסים, החברה עלולה להמשיך ולא לעמוד ביחס האמור ותיאלץ לחפש מקורות מימון לפירעון הלוואת ה-CMBS כולה או חלק ממנה".