גולדמן זאקס פסימי: מהמר על סוף השוק השורי וצופה נפילה של עוד 15%

אסטרטג המניות של בנק ההשקעות מעריך כי הירידות יימשכו בטווח הקצר, וכי הורדות הריבית לא ימנעו פגיעה ברווחיות החברות ברבעונים שני-שלישי • עם זאת, צופה ריבאונד במדד S&P 500 במחצית השנייה של 2020

ברוקר בבורסה בניו יורק / צילום: Richard Drew, Associated Press
ברוקר בבורסה בניו יורק / צילום: Richard Drew, Associated Press

דיויד קוסטין, מנהל האסטרטגיה הראשי של בנק ההשקעות גולדמן זאקס, מעריך כי השוק השורי, זה שהחל לאחר משבר הסאבפריים ועד השנה ושנחשב הארוך ביותר בהיסטוריה של וול סטריט, צפוי להגיע לסיומו. לדבריו שוקי המניות יספגו מכה נוספת מלבד זו שהתרגשה על השוק בשלושת השבועות האחרונים.

מבחינה היסטורית הורדת הריבית לא בהכרח מונעת התמוטטות רווחי החברות  ברבעון השני והשלישי של אותה שנה, כתב בהמלצה למשקיעים, והציע להתמקד בחברות עם תזרים חזק ורווחיות יציבה.

קוסטין חתך את מחיר היעד לאמצע השנה של מדד S&P 500 ל-2,450 נקודות, כלומר הבנק צופה ירידה נוספת של המדד בעוד 15% לעומת מחיר הנעילה אתמול. עם זאת, קוסטין צופה ריבאונד של המדד המוביל במחצית השנייה של 2020, לרמה של 3,200 למדד S&P 500, כלומר יותר מ-11% מהרמה נוכחית.

"גם הכלכלה הריאלית וגם הכלכלה הפיננסית מראים סימני לחץ חריפים", כתב קוסטין. "שרשרת האספקה השתבשה וביקושי הקצה ירדו בתעשיות רבות". קוסטין ציין את הירידה החדה בנסיעות, שכן גם יחידים וגם עסקים מגבילים את תתנועתם, וגם את חברות תעופה, המלונות, ואת הנפילות בביקוש בענפי הספנות עם ירידת הסחר, ירידה במספר ההפלגות והירידה בשימוש בבתי קזינו.