תדהר והראל חוברות לפיתוח ורכישה משותפים של נדל"ן מניב במיליארדי שקלים

גורמים בסביבת שתי החברות מציינים כי "מדובר על עסקה ענקית של הקמת חברה משותפת שהיקף השקעותיה בטווח של 10 שנים יסתכם ב-5-10 מיליארד שקל"

נדל"ן מניב / צילום: shutterstock
נדל"ן מניב / צילום: shutterstock

קבוצת הנדל"ן תדהר וקבוצת הביטוח הראל חוברות יחדיו להשקעות משותפות בתחום הנדל"ן המניב. שתי החברות הודיעו היום (ה') על "שיתוף פעולה אסטרטגי" שבמסגרתו יקימו יחד חברה משותפת" לאיתור, יזום, הקמה ואחזקה של נכסים מניבים בהיקף של כ-1,000,000 מ"ר". גורמים בסביבת שתי החברות מציינים כי "מדובר על עסקה ענקית של הקמת חברה משותפת שהיקף השקעותיה בטווח של 10 שנים יסתכם ב- 5-10 מיליארד שקל".

בהודעת הצדדים צוין בין היתר כי "למיזם מצטרפת קבוצת נובארד כמשקיעה נוספת" כשהם פירטו כי חברה זו היא "בבעלות האלוף במיל' יואב פולי מרדכי ושי בייטנר, יחד עם בעלי המניות בקבוצת תדהר".

תדהר הינה חברת נדל"ן פרטית שבבעלות גיל גבע, המשמש כיו"ר שלה, אריה בכר ומארק ויסמן, והיא נוסדה בשנת 1993. קבוצת הביטוח הראל הינה קבוצת הביטוח הגדולה בישראל והיא מנהלת נכסים בשווי כולל של כ-270 מיליארד שקל, נכון לסוף הרבעון השלישי ב-2019. הראל היא בעלת זרוע ההשקעות הישירות בנדל"ן הגדולה בשוק המוסדי, והיא כבר מחזיקה ישירות בנדל"ן בהיקף של יותר מ-15 מיליארד שקל, בארץ ובחו"ל. יאיר המבורגר הוא יו"ר הראל ומבעלי השליטה בה.

לדברי גבע מתדהר, "המשך ההתפתחות של ישראל והצמיחה, יחד עם תנאים כלכליים מתאימים, יוצרים עבורנו הזדמנות משמעותית. יכולות היזום, התכנון והביצוע, שפתחנו לאורך השנים, בשילוב העוצמה של הראל הם הבסיס לתוכנית פיתוח משמעותית אשר צופה עשור קדימה". המבורגר מהראל הוסיף כי "הכניסה למיזם הינה חלק משרשרת עסקאות שמבצע מערך הנדל"ן של הראל לאורך השנים האחרונות. עבור הראל מדובר באפיק השקעות גדל, לצד שותפים מובילים, הנובע מהשאיפה להגביר את הנוכחות באפיקי השקעה בעלי תשואה יציבה יחסית, ריאלית ושאינה קשורה ישירות ומיידית למדדי שוקי ההון. ההשקעה בנדל"ן ישיר תורמת לפיזור ההשקעות".