זה לא כל כך נעים: גנים רבים בתל אביב ובחולון לא נפתחו הבוקר במפתיע

הגננות שלחו הודעה אחידה: "אינני יכולה להגיע לגן. הגן לא יפתח" • גננת: "קיבלנו הוראה מהפיקוח על הגנים בעירייה"

גן ילדים / צילום: עינת לברון
גן ילדים / צילום: עינת לברון

בעקבות החלטת הממשלה לסגור את בתי הספר בשל משבר הקורונה אך להפעיל את גני הילדים כרגיל, החליטו היום (ו') גננות רבות בתל אביב-יפו, בחולון ובישובים נוספים בארץ, שלא להגיע לגנים. גננות רבות הודיעו היום בבוקר להורים כי לא יגיעו לגן וכי הגנים לא יפתחו. נוסח ההודעה היה אחיד והוא: "הורים יקרים, מתנצלת על השעה ועל העדכון. לא אגיע לגן הבוקר. למיטב הבנתי אין ממלאת מקום במקומי. מבקשת הבנתכם, הגן לא יפתח עם סייעת בלבד". מספר גננות הודיעו להורים כי הן חולות.

מספר הודעות חרגו מן התקן, למשל הודעת גננות תל ברוך צפון, בנוסח הבא: "ערב טוב הורים יקרים. בעקבות ההחלטה ההזויה של רה"מ ומערכת הבריאות לפתוח את גני הילדים. החליטו הגננות כי הן אינן הפקר ואי לכך לא יפתחו הגנים מחר.

"הגן לא יפתח ללא גננת ויהיה סגור. זה הזמן שלכם ההורים לעמוד לצד הגננות שבשום מצב במהלך היום לא יכולות להיות 2 מטר מהילדים גם לא 2 ס"מ מהם. אנו מקנחות להם את האפים המנוזלים, עוזרות להם בשירותים ונמצאות צמודות אליהם יותר מ6 שעות רצופות. גם לנו יש סבים והורים וילדים וגם אני נמצאות בסיכון רב. בטוחות אנחנו ששלומנו חשוב לכם וכמובן שגם שלום ילדכם. ולכן אנו מצפות לגיבוי והבנה מצידכם. כאמור מחר לא יפתח הגן. בצאת השבת נעדכן על המשך השבוע".

עדיין לא ידוע איזה גורם קיבל את ההחלטה, שלא יצאה במפורש מאף משרד. גננת אחת אמרה ל"גלובס" כי קיבלה הוראה מן הפיקוח על הגנים, השייך למשרד החינוך. יצוין כי מספר עיריות ומועצות התקבלה החלטה רשמית להשבית את הגנים, אך לא בתל אביב. הסתדרות המורים לא פרסמה הצהרה רשמית של תמיכה במהלך, אך הביעה תרעומת על ההחלטה שלא להשבית את הגנים.