נגיף הקורונה | סיקור שוטף

דרמה בשוק האופנה: קסטרו מוציאה את כל העובדים לחופשה ללא תשלום

מספר מקרי הקורונה המאומתים בעולם עומד על 145,700 והמחלה גבתה כבר 5,436 קורבנות • אפליקציה של משרד הבריאות תאפשר לראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה • מספר החולים בישראל עומד על 193 • כל חדשות הקורונה מהיום, במקום אחד

גבי רוטר / צילום: איל יצהר, גלובס
גבי רוטר / צילום: איל יצהר, גלובס

● אפליקציה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת לכם לכתוב את שם הרחוב שלכם ולראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה

22:25

גבי רוטר, מנכ״ל ובעלים משותף בקבוצת האופנה במכתב הערב לעובדי קסטרו: ״על מנת להבטיח את המשך פעילות הקבוצה בסיום המשבר אנו נאלצים להוציא באופן מיידי את כל עובדי הקבוצה לחופשה ללא תשלום (חל"ת) כפי שנאלצים עסקים רבים במשק הישראלי בכלל, ובתחום הפעילות שלנו בפרט״.

20:55

ראש הממשלה הצרפתי הודיע הערב על סגירת בתי עסק "לא חיוניים" החל מהערב בחצות, כולל המסעדות, בתי הקפה, המועדונים, הבארים, התיאטראות ובתי הקולנוע במדינה. הממשלה גם ביקשה מהתושבים שלא לצאת לרחובות ללא צורך, ולצמצם את המגעים החברתיים שלהם בשל מה שנראה כ"התפשטות מהירה" של הנגיף במדינה. מחר יתקיימו בצרפת בחירות מקומיות, והרשויות נערכות לבצע את ההצבעה תוך כדי שמירת מרחק של שני מטר ממצביע למצביע. מספר הנדבקים החדשים במדינה עלה ב-838 בני אדם ביממה האחרונה. המדינה ניצבת כעת במקום השלישי באירופה, אחרי איטליה וספרד, במספר הנדבקים הכולל (4,500 בני אדם) וכן במספר המתים (91 בני אדם עד כה).

20:40

מספר החולים המאומתים בקורונה בישראל עלה הערב ל-193.

19:10

איציק אברכהן, מנכ״ל שופרסל הודיע שקבוצת שופרסל תפתח במוצ״ש עוד כעשרות סניפים ללקוחותיה ברחבי הארץ, וסה״כ יהיו הערב כ-150 סופרמרקטים פתוחים. בנוסף, רשת הפארם Be תפתח הערב כ-50 סניפים ברחבי הארץ.

כמו כן, מסרה רשת המזון הגדולה בישראל כי היא יוצאת בגיוס מאסיבי של כ-500 עובדים בשלב זה, לתגבור מערך האונליין וקוראת לציבור המעוניין, ליצור קשר באתר החברה.

בתוך כך, גם רשת המזון חצי חינם בניהולו של זכי שלום עדכנה הערב כי היא מבקשת לגייס מספר חריג של 700 עובדים למערך שלה.

18:50

יונייטד איירליינס ממשיכה לטוס לישראל ומפחיתה תדירות: 12 טיסות במקום 14 בשבוע מניוארק, 4 במקום 7 בשבוע בקו מסן פרנסיסקו וביטול הקו מוושינגטון שפעל 3 פעמים בשבוע. אייר קנדה מבטלת את הקו לתל אביב שפעל 6 פעמים בשבוע וזאת עד ל30 במרץ. מוקדם יותר הודיעו גם לוט וטראסאוויה על עצירת הקווים לתל אביב.

18:35

שר הכלכלה אלי כהן, התראיין היום (שבת) בחדשות 12 ופירט חלק מן הצעדים הנשקלים בשלב הזה. הוא אמר שהממשלה שוקלת סגירת מקומות עבודה של עשרה אנשים ויותר והמלצת מקומות עבודה גדולים יותר להמשיך לעבוד מן הבית, וזאת למעט עסקים שפועלים לפי צווי חירום כמו בתי חולים, רשתות מזון, רשתות פארם, מפעלים חיונים ועוד.

עוד אמר השר כהן שיסגרו מקומות הבילוי והמסעדות, ושמספר הנוסעים על אוטובסים יוגבל לכמחצית, כ-25 אנשים. כהן ציין כי ההחלטות הסופיות יתפרסמו עוד כמה שעות אחרי קיום דיון מיוחד בלשכת ראש הממשלה.

18:20

ענף ההסעדה חושש להישרדותו על רקע תרחיש של השבתת המשק. תנועת מסעדנים חזקים ביחד פנתה הערב במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו. "לאור המצב הנוכחי, תעשיית המסעדנות מבקשת את הבאות למען מניעת קריסת התעשייה" כותב מנכ"ל התנועה, תומר מור.

הוא פונה לרה"מ בבקשה "לא לסגור את בתי הקפה והמסעדות" שכן לטענתו "ניתן לעבוד במתכונת מרווחת שתקטין סיכון להדבקות".

עוד מוסיף מנכ"ל התנועה כי במידה והוחלט לסגור את כל העסקים "חייבים להשאיר אופציה לבתי הקפהוהמסעדות להוציא משלוחים", ו"להשאיר אופציה למכירה דלפקית, מכירת מזון בעסק ללא ישיבה".

עוד מבקש מור במכתבו "הכרה במשבר והנחייה מיידית להקפאת כל התשלומים למוסדות והרשויות, הקפאהשל הארנונה, מיסים וכו׳". לדבריו ללא קיום הדרישות הללו, "עסקים קטנים ובנוניים יקרסו ולא תהיה להםתקומה כלכלית". הוא מציין כי מדובר על 13 אלף בתי קפה ומסעדות בישראל, 200 אלף עובדים ועוד 800 אלף מועסקים בתעשיות תומכות, וטוען כי "הנזק יהיה חסר תקנה וקטסטרופלי", ומציין כי "אנו מקיימים ונמשיך לקיים את ההנחיות".

18:10

מצרים משביתה את כל מערכת החינוך לרבות האוניברסיטאות ובתי הספר למשך שבועיים לפחות. נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי הודיע על הקצאת 100 מיליארד לירות (כ-20 מיליארד שקלים) להתמודדות עם הקורונה. משרד הבריאות בקהיר הודיע עד כה על 93 מקרי הידבקות בנגיף.

17:30

משרד הבריאות והתאחדות התעשיינים סיכמו על נוהלי עבודה חדשים שיאפשרו את רציפות הפעילות במפעלים תוך צמצום סכנת ההידבקות למינימום. הנוהלים החדשים מופצים בשעות האחרונות על-ידי התאחדות התעשיינים למפעלים השונים. ההמלצות כוללות צעדים שמטרתם היא להקטין את החשיפה של העובדים אחד לשני כך שהנזק במקרה של הידבקות אחד העובדים יהיה מוגבל.

בנוסף לנוהלים החדשים נערכים בתעשייה למצב של השבתה חלקית של המשק, במסגרת זו נערכים במפעלים להגדרת פעילויות הליבה ההכרחיות להמשך רציפות עסקית בשרשרת האספקה, וזיהוי העובדים הקריטיים בכל מפעל להמשך פעילות, במקביל להיערכות לציוד העובדים בציוד מגן, מוצרי חיטוי לעובדים ומשטחים ומרחבים מבודדים במפעלים.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר אמר כי "המשק הישראלי נמצא באחד האתגרים הגדולים בתולדותיו. אני שמח שבעת הזו הממשלה פתחה ערוצי הדברות מקצועיים עם התעשייה הישראלית ונבטיח ביחד את המשך הפעילות התעשייתית ואת המשך הספקת המוצרים למשק הישראלי. נאפשר לתעשייה הישראלית להמשיך לפעול בתנאים שהוסכמו עם משרד הבריאות ונבטיח שמנוע הצמיחה של המשק ימשיך לפעול גם לאחר המשבר ולסייע ביציאה ממנו"

מדובר בין היתר בהצבת עמדות חיטוי ידיים ברחבי המפעל, צמצום ישיבות מרובות משתתפים למינימום הנדרש ומעבר לישיבות דיגיטליות, ביטול ביקורי חוץ לא הכרחיים במפעל, החתמת מבקרים וקבלנים קבועים על הצהרת בריאות והפרדה בין עובדי מטה לייצור בפעילויות שונות. לצד זאת פועלים בתעשייה להרחבת אפשרויות ההעסקה מרחוק ומעבר יזום לעבודה מרחוק ככל שניתן

המלצות נוספות כוללות חלוקת צוותים קריטיים לתת-קבוצות, שמירה על מרחק 2 מטרים בין העובדים בקווי היצור ככל שניתן, הימנעות מהתכנסות עובדים לא הכרחית, עבודה בצוותים קבועים ככל הניתן, יציאה להפסקות וארוחת צהרים בקבוצות קטנות וקבועות ושמירה על מרחקי 2 מטרים בין שולחנות בחדר האוכל, חיטוי עמדות העבודה ומוקדי התכנסות בין משמרות, הימנעות מחפיפה בין עובדי המשמרות והרחבת אפשרויות העסקה מרחוק. בנוסף ייעשו התאמות בסידורי הסעה ובהם הקטנת מספר עובדים בהסעות, פתיחת חלונות ועידוד הגעה ברכב פרטי.

17:00

חברת אינטל הודיעה כי מפעלי החברה ממשיכים לעבוד וכי תממן לעובדיה עד 15 ימי טיפול, אם יזדקקו למטפלת בעקבות סגירת בתי הספר או מרכזי טיפול לקשישים.

ענקית השבבים האמריקאית היא המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי על יותר מ-13 אלף עובדים (כולל מובילאיי).

בחברה עידכנו כי בחודשיים הקרובים תשלם חברה שכר מלא לעובדיה המועסקים לפי שעה ולעובדי קבלן, גם אעבודתם תושפע מהמדיניות של לעבוד מרחוק.

באינטל המליצו לעובדים לעבוד מהבית אם תפקידם מאפשר זאת. לפי החברה, היא ממשיכה לפעול באופן רגיל יחסית ברחבי העולם, לרבות פעולות הקשורות לייצור באורגון, אריזונה, ניו מקסיקו, קליפורניה בארצות הברית, אירלנד, ישראל וסין. בחברה ציינו כי הורחבו פעולות הניקיון והתחזוקה של מתקני החברה ברחבי העולם למספר רב של פעמים במהלך היום.

"עדיפותה העליונה של אינטל בניהול משבר התפשטות נגיף הקורונה הינה שמירה על בריאותם ורווחתם של עובדיה תוך שמירה על המשך פעילותה העסקית למען לקוחותיה", נכתב בהודעת אינטל.

"על מנת לשמור על בריאותם וביטחונם של עובדי החברה הנאלצים להמשיך את פעילותם במתקני החברה, כדוגמת עובדי הייצור, הנהגנו מדיניות של ריחוק חברתי, כמו למשל צמצום זמן ודרך הישיבה בחדרי אוכל, והגבלת מספר העובדים הנוכחים בישיבות. מדיניות זו הונהגה לראשונה במתקנינו בסין, הוכיחה את יעילותה בשמירה על בטיחות העובדים, ולפיכך אפשרה את המשך פעילותינו", כתבו בחברה.

16:00

במגן דוד אדום הודיעו על מבצע התרמות דם שנערך במהלך היום (שבת) במקומות הבאים: כיכר רבין בתל אביב, לקיה, פסוטה, ג'ת, קלנסווה, כפר כנא, סאג'ור, עראבה, ובצאת השבת צפויות התרמות דם במקומות נוספים, בהם ירושלים ואשדוד. זאת, על רקע ריבוי האזרחים הנמצאים בבידוד ביתי ואינם יכולים לתרום דם, וכדי שלא יווצר מחסור במנות דם בישראל.

ההתרמות החלו בשעה 11:00 וימשכו בחלק מהמקומות עד שעות הלילה. במד"א מדגישים כי כל ההתרמות מתקיימות תוך הקפדה מלאה על נהלי משרד הבריאות למניעת הדבקה בנגיף הקורונה.

את רשימת המקומות בהם אפשר לתרום דם, ניתן למצוא באתר מגן דוד אדום
בכתובת: https://www.mdais.org/blood-donation

15:30

בהסתדרות הודיעו כי היו"ר, ארנון בר-דוד, ייכנס הערב, בשעה 20:00, את ראשי ההסתדרויות והאיגודים המקצועיים במשק, על מנת לתדרך לגבי ההיערכות הנדרשת ולגבש את הצעדים המעשיים שיתמכו במשק בתקופת החירום הצפויה. זאת, בתום התייעצויות במשרדי הממשלה ושיחות אישיות שקיים עם צמרת האוצר במהלך כל סוף השבוע.

14:30

מאז ההחלטה למנוע התקהלויות של יותר ממאה איש, ענף האירועים נעצר וחווה ביטולים רבים. התאחדות האולמות וגני האירועים המליצה לכל בעלי האולמות לביטול מלא של כלל האירועים בישראל עד להודעה חדשה. 

המלצת ההתאחדות כוללת את כל אירועי השמחה, ביניהם חתונות, בר/בת מצוות, חינות, בריתות ועוד. בהתאחדות מעריכים כי 40 אלף עובדי ענף האירועים יפוטרו או יצאו לחופשות ללא תשלום עד להודעה חדשה. ההערכות הן כי מדובר בענף המגלגל 11 מיליארד שקל בשנה במסגרת כ-60 אלף אירועים בשנה. 

לפי ההתאחדות, כל אירוע מבוטל משקף הפסד של כ-150 אלף שקל לבעלי האולמות 

אביב שזירי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים מסר בתגובה כי "ענף האירועים קרס כלכלית לחלוטין. אין מנוס מסגירת הענף לחלוטין לפני שנגיע לנקודת אל חזור". בהתאחדות מבקשים לקבל תמיכה כספית ולא סיוע באמצעות הלוואות כפי שהציעה המדינה. הכוונה היא בהקלה מידית בתשלומי חשבונות לרשויות, החל ממס הכנסה, מע"מ, ארנונה, שכירויות וכדומה.

14:10

דובר צה"ל מוסר כי בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובהתאמה להנחיות משרד הבריאות ולהמלצותיו, ממשיך צה"ל בפעולות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משרתיו.

להלן הנחיות מחייבות לכלל משרתי צה"ל לשעה זו: כלל המשרתים יחזרו לבסיסם מחר (א׳). לא יתקיימו חזרות מוקדמות לבסיסים למעט חריגים שאושרו מראש כמו כן, כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים. יש לעקוב אחר הודעות דובר צה"ל והעדכונים באתר צה"ל ולהימנע מפרסומים לא רשמיים.

09:30

ענקית הטק אפל הודיעה הבוקר כי תסגור את כל חנויותיה הפיזיות מחוץ לסין. בעוד החברה כבר פתחה מחדש את רוב 42 סניפיה בסין, החנויות מחוץ לסין ייסגרו החל מהבוקר ועד 27 במרץ. מנכ"ל החברה טים קוק הודיע על סגירת הסניפים הבוקר מחשבון הטוויטר שלו. קוק כתב "אנחנו חייבים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה". הוא הוסיף כי יצרנית האייפון תעמיד כ-15 מיליון דולר כדי להתמודד עם התאוששות מהמשבר העולמי.

קוק הוסיף כי החנויות המקוונות ושירות המשלוחים של החברה ימשיכו לעבוד כרגיל.

09:05

ערב הסעודית השעתה את כל הטיסות אליה וממנה למשך שבועיים החל ממחר (א') כדי לעצור את התפשטות הקורונה. בידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה נאמר כי כל מאזרח שיישאר מחוץ לערב הסעודית בשל ההחלטה, יפוצה. משרד הבריאות בריאד דיווח עד כה על שמוני וארבעה מקרי הידבקות בנגיף.

21:00

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בראשות אלוף כמיל אבו רוקון, הכניסה היום בהנחיית שר הביטחון לרצועת עזה כ-200 ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה דרך מעבר ארז. זאת במסגרת שורת מאמצים שמקדמת היחידה בחודש האחרון למיגור התפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית ולמניעת התפרצותו ברצועת עזה.

אלוף כמיל אבו רוקון: "לנגיפים ולמחלות אין גבולות - ועל כן מניעת התפשטות נגיף הקורונה ברצועת עזה ומיגור התפרצותו בשטחי יהודה ושומרון הם אינטרס ישראלי מהמעלה הראשונה".

18:00

ראש ממשלת ספרד פדרו סנ'צז הודיע היום כי ממשלתו תכריז בקרוב על מצב חירום לאומי, מה שיקנה לה את האפשרות להטיל סגר ועוצר על אזורים מסוימים במדינה, במטרה להיאבק בהתפשטות הקורונה. אחרי איטליה, ספרד היא המדינה האירופית עם מספר מקרי המוות הרבים ביותר - 120 - כאשר 34 מהם נרשמו ביממה האחרונה. יותר מ-1,000 חולים נוספו למספר החולים מאז אתמול, והביאו את סך החולים בקורונה במדינה ל-4,209. בתי הספר במדריד נסגרו כבר באמצע השבוע, אולם אתמול הודיעה הממשלה על סגירת בתי ספר בכל המדינה.

16:30

בארגון הגננות מאיימים לעתור לבג"צ ביום ראשון אם הממשלה לא תורה עד מוצאי שבת לצרף את הגנים להשבתת בתי הספר.

15:30

בית החולים רמב"ם מדווח כי חולה מס' 21, (גבר בן 32 מאזור חוף הכרמל) אשר אושפז לפני שבוע במצב קל כנשא קורונה, שוחרר לביתו. בדיקת הבוקר שנעשתה ותוצאותיה התקבלו כעת, מראות שהחלים לחלוטין.

14:10

לאחר הערכת מצב בראשות מפקד זרוע היבשה, שכללה את מפקדי האוגדות הרלוונטיים ומפקדים נוספים, הוחלט היום על השהיית אימוני המילואים עד לאחר חופשת חג הפסח, בהתאם להערכת המצב המשתנה. זאת, לאור השתלשלות האירועים בהתגוננות מדינת ישראל מפני נגיף הקורונה.

13:43

בהנחיית ראש הממשלה, הודיע כעת מזכיר הממשלה לשרי הממשלה כי ישיבת הממשלה ביום ראשון תתנהל באמצעות שיחת וידאו (Video conference). ישיבת הממשלה תעסוק בנושא נגיף הקורונה.

לצורך ישיבת הממשלה יוקמו שבעה מוקדים בירושלים ותל אביב, בהם יותקנו האמצעים הטכנולוגיים, ואליהם יגיעו שרי הממשלה ביום ראשון. ראש הממשלה ינהל את ישיבת הממשלה מלשכתו בירושלים. גורמי המקצוע במשרד ראש הממשלה מנהלים את המערך הטכנולוגי לקיום הישיבה בשיחת ועידה.

בנאום לאומה, מסר רה"מ סינגפור שהוא מצפה שהקורונה תימשך לשנה ואף יותר, ושייתכן שמדינתו תצטרך לנקות בצעדים מחמירים יותר משהיא נוקטת כעת.   

13:37

באוסטרליה, התברר כי שר הפנים פיטר דאטון, שביקר בארה"ב ונפגש בין השאר עם איוונקה טראמפ, חולה בקורונה. השר פגש לא רק את בתו של נשיא ארה"ב, אלא גם את מנהיגי קהילות המודיעין של בריטניה, ארה"ב, קנדה וניו-זילנד, המשתפות פעולה בעניינים ביטחוניים. דאטון מצטרף ל-184 מקרים מאומתים של קורונה ביבשת אוסטרליה, ביניהם השחקן טום הנקס ואשתו. הוא נפגש עם איוונקה טראמפ לפני כשבוע, ב-6 במארס. הוא נכנס לבידוד בבית חולים. "קמתי הבוקר עם חום וכאב גרון" סיפר לתקשורת.

12:05

עיריית נס ציונה מודיעה על מספר צעדים לאור הקורונה:

1. החל מיום ראשון הקרוב לא תהיה קבלת קהל במשרדי העירייה. ניתן לקבל שירות טלפוני ו/או באופן מקוון דרך אתר העירייה. פרטים נוספים ושירותים דיגיטליים נוספים שניתן לקבל בעירייה, יפורסמו בהמשך. מסמכים המחייבים הגשה, ניתן יהיה להגיש בעמדת השומר בכניסה לעירייה.

2. מערכת החינוך בעיר (גנים ובתי ספר) מושבתת (למעט בית ספר התומר) - בתי הספר בעיר לא יפעלו עד להודעה חדשה בהתאם להודעת ראש הממשלה מאתמול בערב. באשר לגנים - אנו נקיים הערכת מצב נוספת במוצ"ש.

3. אנו מבצעים מבצעי ניקוי וחיטוי של מתקני חצר בגינות הציבוריות, במוסדות החינוך, ברכבי ההסעות ובאוטובוסים, באמצעות חומרים מאושרים בהתאם להנחיות המרכז הלאומי לבקרת מחלות ועם תקן מאושר.

4. תשלום ארנונה לעסקים יתאפשר עד ליום 14.4.2020, ללא תוספת ריבית והצמדה. בעלי עסקים עם חוב לעירייה יוכלו לקבל פריסת תשלומים עד 12.2020. אגרת שילוט - בשלב זה, ידחה התשלום עד ל 30.6.2020.

5. אגף הרווחה והשירותים החברתיים מפעיל שירות טלפוני לסיוע תמיכתי לאנשים בבידוד ולכל מי שזקוק לעזרה. פנו למוקד העירוני 106 ונציג האגף יחזור אליכם.

בימים הקרובים ניצור קשר עם אזרחים ותיקים הנמצאים בביתם ועם אנשים בודדים המוכרים לנו, לשאול לשלומם והאם הם זקוקים לסיוע כלשהו.

6. כל אירועי התרבות והספורט העירוניים מעל 100 איש - מבוטלים. אירועים מתחת ל- 100 איש - יש לברר לגבי כל אירוע מול המפעיל.

7. פעילות תנועות הנוער מבוטלת בשלב זה. חוגים ופעילויות במסגרות קטנות - בשלב זה מתקיימים כסדרם, אך יש לברר נקודתית מול כל מפעיל.

12:00

החקירה אפידמיולוגית של חולה מספר 123:

החולה מצפון הארץ, חזר מארה"ב.

הלוך:
25.2 : טיסה PS782 מנתבג לקייב. המראה 01:00
25.2 : טיסה PS231 מקייב לניו יורק. המראה 09:50.

חזור:
4.3 : טיסה PS232 מניו יורק לקייב. המראה 23:30
4.3 :טיסה PS777 מקייב לת"א. המראה 19:15

*6.3 : 11:30-13:00 סופר ברקול, צפת.

*7.3 : 10:00-12:30 בית הכנסת שבט אחים, שכ' כנען, צפת

*7.3: 21:00-21:30 סופר פארם בשערי העיר, צפת.

*8.3: 07:30-16:00 מעון יום של חבד של נורית קרומבי, צפת.

* 8.3: 18:00-18:45 ניחום אבלים משפ' הלל, מושב עלמה.

*9.3: 07:30-16:00 מעון יום של חבד של נורית קרומבי,צפת.

11:42

אפליקציה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת לכם לכתוב את שם הרחוב שלכם ולראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה. 

11:34

גם ברלין מצטרפת לגל סגירות בתי הספר והגנים

גם מדינת העיר ברלין הצטרפה הבוקר לגל סגירות בתי הספר והגנים, והודיעה כי החל מיום שני הקרוב יהיו מוסדות החינוך סגורים, בניסיון להיאבק בהתפשטות מגפת הקורונה בגרמניה. בבירת גרמניה אותרו יותר מ-60 מקרים עד, וברחבי גרמניה יותר מ-2,500. מוקדם יותר הודיעו מדינות המחוז הגרמניות בוואריה וזארלנד שייסגרו זמנית את כל בתי הספר והגנים בהן. הממשלה הפדרלית חלוקה בשאלה כיצד להתמודד עם הקורונה. מרקל הופיעה אמש בפני התקשורת ואמרה כי אין כוונה בינתיים לסגור בתי ספר, אך הסמכות היא בידי מדינות המחוז, והן החליטו היום דווקא כן לבצע את הצעד. שישה בני אדם מתו עד כה בגרמניה מהקורונה.

11:30

משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט מודיעים על הפסקת הפעילות בכל ענפי הספורט

בהתייעצות שהתקיימה הבוקר בין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו למנכ"ל משרד התרבות והספורט, עו"ד יוסי שרעבי, הוחלט, בהמשך להודעה על הקפאת הפעילות בליגות הכדורגל, על הפסקת הפעילות בכל ענפי הספורט.

ההחלטה נועדה לשמור על בריאות הציבור והיא תיכנס לתוקף מיידית .

11:00

החקירה אפידמיולוגית של חולה מספר 103:

החולה בשנות ה-30 מתל אביב, נסע לחופשת סקי מאורגנת באוסטריה בחברת סקי דיל בין ה-27.2 ועד ה-5.3.
נכנס לבידוד מתאריך חזרתו ארצה ומאז לא היו לו מגעים נוספים.

טיסה הלוך:
27.2 מספר טיסה LY347 מתל אביב לציריך שעת המראה 07:30

טיסה חזור:
5.3 מספר טיסה LY348 מציריך לתל אביב שעת המראה 12:40

10:52

לאור המשך ההחמרה של התפרצות נגיף הקורונה, הנחה הבוקר משרד הבריאות בשיחה שהתקיימה בין יו"ר המנהלת ארז כלפון למשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, כי משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות יופסקו, בשלב זה עד לסוף חודש מרץ. במהלך השבוע האחרון של חודש מרץ, תתבצע הערכת ועל בסיסה יוחלט על המשך הפעילות החל מחודש אפריל.

יו"ר המנהלת ארז כלפון: "בלב כבד אנו נאלצים להודיע על עצירת משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות וזאת בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. בעת זו, בה אנו נמצאים בעיצומו של משבר עולמי, על כולנו לנהוג באחריות ולהשמע להנחיות הגופים המקצועיים על מנת לשמור על בריאות הציבור.

"הכדורגל מהווה ציר מרכזי בחברה הישראלית ועצירתו מסמלת את המשבר הקשה אשר פוקד אותנו, אולם אנו בטוחים כי בהתנהגות אחראית נוכל להתמודד עם הוירוס שתקף אותנו ולחזור לשגרה מחוזקים.

"אנו ממשיכים להיות בקשר רציף עם כל הגורמים המקצועיים ונקווה כי המשבר יחלוף במהרה ונוכל לשוב ולקיים את משחק הכדורגל האהוב כל כך על כולנו. אני מאחל בריאות איתנה לכל עם ישראל ומייחל כי נצא מחוזקים מהמשבר שפוקד אותנו. שבת שלום לכולם".

10:26

להלן סיכום חקירה אפידמיולוגית של חולה 99, תיירת מארצות הברית, מאושפזת בבית חולים פדה פוריה:

טיסות:

* 20.2: מאריזונה לסן פרנסיסקו בטיסה של יונייטדארליין 5845 נחיתה בשעה 21:50.
מסן פרנסיסקו לפרנקפורט בטיסה 0455 של לופטנזה נחיתה ב 10:5.
* 21.2: פרנקפורט לקהיר בטיסה 580 של לופטנזה, נחיתה בשעה 18:10.
*24.2: קהיר לאסואן בטיסה של חברת איגפ'טארליין.
*29.2: אסואן לקהיר בטיסה מס' 396 חברת איגפט ארליין.
* 2.3: קהיר לעמאן טיסה 0707 של איג'פט ארליין.
* 6.3: מעמאן לתל אביב טיסה מס' 342 של Royaljurden נחיתה בנתב"ג בשעה 06:00.

6.3:
* נסיעה משדה התעופה במונית למלון דן פנורמה תל אביב, הגעה למלון בשעה 08:00.
*13:30-14:00 לובי מלון דן פנורמה תל אביב
*14:00-15:00 טיול בשוק הכרמל
*18:30-20:30 מסעדת italkia batahan במתחם התחנה.

7.3:
*09:30-10:30 ארוחת בוקר במלון דן פנורמה תל אביב
*13:00-14:00 לובי של מלון דן פנורמה בת"א
*19:00-21:00 מסעדת MANTARAY

8.3:
*09:30-10:30 ארוחת בוקר במלון דן פנורמה בתל אביב
*13:00-14:00 שהייה בלובי המלון
*18:30-20:00 ארוחת ערב במלון דן פנורמה בתל אביב
*20:00-21:00 אולם נגב במלון דן פנורמה בתל אביב

9.3:
06:30-07:15 ארוחת בוקר במלון דן פנורמה בתל אביב
08:30-10:30 טיול ביפו ליד מסעדת סנט ג'ורג', יפו העתיקה, סיור בסמטאות, ירידה לכיוון הכנסייה הגדולה סאן פטרוס, הליכה דרך המדרגות לתחנת אוטובוס מול הכניסה לנמל.
11:00-12:00 הליכה לאורך שוק הכרמל בתל אביב, ללא כניסה לחנויות.
12:30-13:30 גן לאומי קיסריה
13:50-14:45 מסעדת מיזייד בדאלית אל כרמל
15:30-17:00 ביקור באולם האבירים, בעכו
18:00-19:00 קבלת חדרים בלובי מלון דן פנורמה,חיפה
19:00-20:30 ארוחת ערב במלון דן פנורמה, חיפה

10.3:
06:30-07:00 ארוחת בוקר במלון דן פנורמה, חיפה
08:00-09:00 כנסיית מינזר סטלה מאריס חיפה.
09:15-09:30 תצפית ברח' יפה נוף, ליד גני הבהאיים, חיפה.
10:30-12:00 כנסית הבשורה, נצרת
12:00-13:00 א. צהריים מסעדת מערות הבית החדש בנצרת.
13:00-13:40 ביקור בבית הספר הבפטיסטי כולל אולם הכנסיה.
14:00-14:40 כנסיה החתונה קתולית (פרנסיסקנים)בכפר כנא.
14:40-15:00 ביקור בחנות מזכרות של אנוואר בלאן(באמצע המדרגות לכיוון החניה של האוטובוסים לכנסיה הקתולית בכפר כנא)
15:30-15:50 נסיעה מחניון הר תבור במוניות חברת אבו אלעסל לכנסיית ההתגלות בהר תבור
15:50-17:00 ביקור בכנסיית ההתגלות בהר תבור
17:00-17:10 נסיעה במוניות אבו אלעסל מכנסיית ההתגלות לחניון הר תבור
18:00-19:00 קבלת חדרים בלובי מלון קיסר טבריה
19:00-20:30 ארוחת ערב במלון קיסר בטבריה

09:00

לאחר הערכת מצב בנושא התפשטות הקורונה ובתום עבודת המטה שנעשתה בנציבות שירות המדינה, בכוונת פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, להוציא הנחייה להעביר ככל האפשר, ובהתניות מתאימות, עובדי מדינה למתכונת עבודה מהבית.

בהנחיה שהוציא פרופ' הרשקוביץ הוא ביקש ש"לא לקיים כנסים ואירועים בהשתתפותם של מעל ל-100 איש. בשלב זה, הכשרות והדרכות חיוניות ניתן לקיים כסדרן ובלבד שמשתתפים בהם לא יותר מ-50 איש בכל קבוצה.
בהזדמנות זו אני קורא להנהלות המשרדים להימנע ככל שניתן מקיום ישיבות מרובות משתתפים ולהסתייע באמצעים טכנולוגיים שונים לטובת העניין.

אבקש להדגיש, כי על שירות המדינה לשמש דוגמה לכלל המשק ולדאוג לא לחרוג מהמגבלות".

08:55

שינוי כיוון בגרמניה: בוואריה וזארלנד סוגרות את כל בתי הספר

מדינות המחוז הגרמניות בוואריה וזארלנד הודיעו הבוקר כי כל בתי הספר ייסגרו זמנית החל מיום שני, במטרה להאט את התפשטות הקורונה. מספר החולים בגרמניה זינק אתמול למעל 2,700 בני אדם, והממשלה הפדרלית חלוקה בשאלה כיצד להתמודד עם הקורונה. מרקל הופיעה אמש בפני התקשורת ואמרה כי אין כוונה בינתיים לסגור בתי ספר, אך הסמכות היא בידי מדינית המחוז, והן החליטו היום דווקא כן לבצע את הצעד. שישה בני אדם מתו עד כה בגרמניה מהקורונה.

08:25

לאחר ההנחיות החדשות ולאור הפאניקה מהקורונה, כך נראה סניף רמי לוי ברמת החייל: תורים ארוכים לבאים להיכנס, בדיקת חום בכניסה, ומדפים מתרוקנים.

מדפים מתרוקנים ברמי לוי / צילום: תמונה פרטית , גלובס
 מדפים מתרוקנים ברמי לוי / צילום: תמונה פרטית , גלובס

מספר החולים בישראל עומד על 126. מתוכם 100 מאושפזים, 4 בדרך לאשפוז, 19 בבידוד ביתי ו-3 שהחלימו ושוחררו.

סופי גרגואר טרודו, אשתו של ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נתגלתה כחולה בקורונה. היא ובעלה נמצאים בבידוד.

משרד הבריאות החריג את הישיבות החרדיות והדתיות מההנחיה שאוסרת על לימודים באוניברסיטאות.

במשרד הבריאות הוציאו נתונים על סך העובדים בבידוד, שמספרם עומד על 2,479. מדובר ב-949 רופאים ו-635 אחיות, ו-171 פאראמדיקים. 

אירועי תרבות וספורט ממשיכים להתבטל ולהידחות: פיפ"א הודיעו על ביטול המוקדמות למונדיאל 2022, ובמקביל שלל סרטים של אולפנים גדולים נדחים בעקבות המגפה - מהיר ועצבני 9, הרימייק ל"מולאן", "מקום שקט 2" (שהיה אמור לצאת בשבוע הזה).