תחילתה של מצוקת אשראי? אחים נאוי קיבלה בימים האחרונים פניות מגופים לפירעון ני"ע מסחריים ב-283 מיליון שקל

חברת האשראי החוץ-בנקאי פרסמה היום עדכון להודעה שלה משלשום בדבר השלכות התפשטות נגיף הקורונה על פעילותה העסקית • לאחר הפדיונות תעמוד יתרת הניירות המסחריים של החברה על כ-293 מיליון שקל

האחים נאוי / צלם: בן יוסטר
האחים נאוי / צלם: בן יוסטר

חברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאוי פרסמה היום הודעה, שבאה בהמשך להודעה שלה משלשום (ד') בדבר השלכות התפשטות נגיף הקורונה על הפעילות העסקית של החברה. שלשום הודיעה החברה כי מספר גופים פנו אליה בבקשות לפדיון ניירות ערך מסחריים לא סחירים בהיקף של כ-95 מיליון שקל.

היום מודיעה החברה, כי לאחר פרסום הדוח הקודם שלשום (ד'), ועד אתמול (ה'), התקבלו בחברה בקשות נוספות לפדיון ניירות ערך מסחריים, לא סחירים, אשר הסתכמו לסך של 176 מיליון שקל. בנוסף פרעה החברה סך של 12 מיליון שקל מיוזמתה.

סך של כ-53 מיליון שקל נפרע אתמול, והיתרה, בסך של כ-135 מיליון שקל, תיפרע ביום א' הקרוב, 15 במרץ, לפני מועד הפירעון הסופי. 

לדברי החברה, לאחר כלל פירעונות ניה"ע המסחריים, שתוארו בדוח הקודם (95.48 מיליון שקל) ובדוח זה (כ-188 מיליון שקל), תעמוד יתרת הניירות המסחריים של החברה על סך של כ-293 מיליון שקל.

עוד נאמר בהודעה, כי "החברה מעריכה כי לאור העובדה שהיא בעלת תזרים מזומנים חזק מפעילותה השוטפת ובעלת קשר חזק ואיתן עם המערכת הבנקאית, וכן, מסגרות אשראי פנויות מבנקים, לא
צפויה פגיעה ביכולתה לפרוע את התחייבויותיה באופן סדיר.

"החברה מבקשת לשוב על האמור בדוח הקודם בדבר פעולותיה להגברת נזילות נכסיה ויכולתה לשרת את התחייבויותיה והיא תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולעדכן את הערכותיה בהתאם".