אמסלם הורה על הקמת חדר מצב במשרד התקשורת

המטרה לוודא ששירותי התקשורת ניתנים כסדרם • כרגע אין החלטה על עיכוב במכרז הדור החמישי שאמור להיות מקודם בימים אלה

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר

שר התקשורת דודי אמסלם הורה על הקמת חדר מצב במשרד התקשורת, על מנת להבטיח שהמשרד יעקוב אחר אספקת שירותי התקשורת במדינה באופן תקין. הכוונה היא לאפשר למשרד לפקח על כל תהלכי אספקת השירותים על רקע העלייה הצפויה בביקושים.

אמסלם הורה על עריכת ישיבות עדכון יומיות בראשותו על מנת להבטיח שהשירותים יינתנו כסדרם. במשרד התקשורת שוקלים לפנות לחברות התקשורת והטלוויזיה ולבקש מהן לפתוח שירותים לציבור על רקע המצב.

משרד התקשורת מקיים שיחות עם חברות התקשורת וזאת על מנת להבטיח שחברות התקשורת ערוכות להמשך אספקת שירותים באופן תקין. לפי הערכות שונות המשרד שוקל לבקש מהחברות להיות ערוכות לטפל בתקלות שונות ולהבטיח שירותים רציפים לנוכח העובדה שיותר ויותר אנשים יידרשו לעבוד מהבית ומכיוון שהמשק נכנס למצב חירום.

בקרב חברות התקשורת ניכר בימים האחרונים ביקוש לשירותים של עבודה מרחוק אצל לקוחות עסקיים. מדובר בעיקר בשירותים לגישה מאובטחת מרחוק וזאת על מנת לאפשר לעובדים להתחבר לרשתות הארגוניות בצורה חלקה.

חלק מספקיות האינטרנט אף הרחיבו היקף החיבורים לרשתות הנייחות בבזק ובהוט, על מנת שלא להיקלע למצב של עומס. ככלל אין בעיה של עומס יתר ברשתות הנייחות וישנה מספיק יתירות לביקושים גבוהים יותר, וכך גם המצב במידה ויידרש להרחיב קיבולת לחו"ל. חשוב לציין כי בישראל רוב צריכת האינטרנט היא בשעות הערב והלילה ולכן במהלך היום הרשתות לא עמוסות. יחד עם זאת העובדה שעובדים רבים וכן תלמידי בתי הספר יישארו בבית החל ממחר המשמעות היא שהביקושים ייהפכו למוחשיים יותר ויותר.

כמו כן, בסוף השבוע נרשם גידול בקניית מחשבים לקראת אפשרות של לימוד מרחוק.