פתאל צונחת בבורסה ומתייעלת: פיטורים, סגירת בתי מלון והכנסת שותפים

מניית פתאל השלימה צניחה של 25% במסחר מאז הבוקר • החברה סגרה 50 מתוך 180 בתי המלון של הרשת, ומלונות נוספים צפויים להיסגר בהמשך • החלה בהליך מכירת מלונות באירופה ובוחנת הכנסת שותפים למלונותיה באירופה גם בשיעור של 50%

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

פיטורים, תוכנית פרישה מרצון והוצאת מרבית העובדים שנותרו לחל"ת - כך מתמודדת רשת מלונות פתאל עם משבר הקורונה שמשפיע ישירות על ענף המלונאות והמוביל לצניחה בשווי החברה במסחר בבורסה.

משבר הקורונה הוביל למחיקת תיירות החוץ כמעט באופן כליל, ובמסגרת המגבלות להתקהלות של עד 10 אנשים, הוא סגר למעשה את האפשרות לנפוש. רשת פתאל, כמו רשתות בצי מלון אחרות, חווה ביטולים רבים ועוצר הזמנות. ענף המלונאות הופך שומם מיום ליום.

בהודעה לבורסה מפרטת פתאל מהלכים רבים של התייעלות, ובהם צמצום כל פעילות הרווחה וההדרכה, איחוד תפקידים וסגירה של 50 מתוך 180 בתי המלון של הרשת בשלב זה, כאשר מלונות נוספים צפויים להיסגר בהמשך. כמו כן, פתאל תפחית ריטיינרים לנותני שירות ותעצור את מרבית ההשקעות והשיפוצים במלונות.

הרשת פנתה לקבל הנחות ולדחות תשלומים מרשויות במדינות השונות בהן יש לה בתי מלון, והיא מודיעה על השהיית תשלומי שכירות בגין חלק מהמלונות שייסגרו.

בנוסף, החברה החלה בהליך מכירת מלונות באירופה (במתווה של מכירה וניהול או מכירה והשכרה חזרה) ובוחנת הכנסת שותפים למלונותיה באירופה גם בשיעור של 50%.

מניית פתאל  השלימה צניחה של 25% במסחר מאז הבוקר (ב'), ושווי החברה נחתך ל-2.3 מיליארד שקל. מתחילת החודש המניה צנחה ב-62%.