בגוש הימין החלו לעבוד על החתמת מסמך להקמת ממשלת חירום

ח"כ מיקי זוהר כבר הודיע כי הוא מתנגד להחתמה על המסמך המדובר, וכי הקריאה לממשלת חירום או אחדות היא שגויה ולא נכונה

ראש הממשלה נתניהו מחמיר את ההנחיות לציבור בצל איום הקורונה על ישראל / צילום: Gali Tibbon, Associated Press
ראש הממשלה נתניהו מחמיר את ההנחיות לציבור בצל איום הקורונה על ישראל / צילום: Gali Tibbon, Associated Press

בקרב סיעות הליכוד, ימינה, יהדות התורה וש"ס, הופץ מסמך שנועד להחתים את כל חברי הגוש על הסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית. מי שיזם את המכתב הוא ככל הנראה ראש הממשלה בנימין נתניהו ובמסמך מתבקשים חברי הגוש להתחשב במצב החירום עם התפשטות מגיפת הקורונה.

"אנו קוראים לכם, מנהיגי כחול לבן, העבודה ומרצ, להצטרף עוד היום לממשלה בראשות בנימין נתניהו, שתנהל את המשבר ותוביל את הציבור הישראלי, עפ"י אחד המתווים הבאים: ממשלת אחדות ארוכת טווח - תורכב באופן שיוויוני עפ"י מס' הח"כים בין כחול לבן לבלוק הימין, רה"מ נתניהו יעמוד בראשות הממשלה למשך שנתיים ולאחר מכן יחליפו בני גנץ למשך שנתיים נוספות או ממשלת חירום לאומית - שתורכב באופן שיוויוני עפ"י מס' הח"כים בין כחול לבן לבלוק הימין למשך חצי שנה בחקיקה, ולאחר מכן תחזור המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי".

בפרטי המכתב לא מוזכרת מפלגת ישראל ביתנו כחלק מן הגוש שהמליץ על ח"כ גנץ.

חברי גוש הימין, אם יחתמו על המכתב הזה קוראים בו לחברי הכנסת של כחול לבן, העבודה ומרצ "לגלות אחריות לאומית וערבות הדדית, להניח את המחלוקות בצד ולפעול יחד למען כלל הציבור. זוהי אינה עת חרמות, כי אם זמן לשילוב זרועות".

אולם ח"כ מיקי זוהר מתוך הליכוד, כבר הודיע שהוא מתנגד להחתמה על המסמך המדובר, וכי הקריאה לממשלת חירום או אחדות היא שגויה ולא נכונה.

"ההתנהגות של כחול לבן וחבריהם מהרשימה המשותפת אינה עולה בקנה אחד עם ערכי מחנה הימין ואינה מראה שום סימני אחדות אלא ההפך, הניסיון שלהם להחלפת יו"ר הכנסת וההתבטאויות המבישות שלהם כנגד ראש מחנה הימין אוסרת עלינו לשתף עימם פעולה, הציבור מבחין היטב בהתנהלות ההרסנית והמסוכנת שלהם ואני סבור שהוא יבהיר זאת היטב בקלפי".