שווי רשת מועדוני הכושר צנח ב-50%: הולמס פלייס סוגרת את מועדוניה ומוציאה את עובדיה ומנהליה לחל"ת

הנחיות הממשלה בדבר הגבלת התקהלות עד ל-10 אנשים, מחשש הקורונה, עשויות לדברי הולמס פלייס לגרור "השפעה שלילית מהותית, שהחברה עדיין אינה יודעת להעריך את משכה ועוצמתה" • כמו כן, היא "נוקטת את כל האמצעים להקטנת הנזק הכלכלי וכדי לשמר את יציבותה"

בהלת הקורונה והנחיות הממשלה מסוף השבוע האחרון על הגבלת התקהלות עד ל-10 אנשים מגיעות גם לרשת חדרי הכושר הולמס פלייס, שעדכנה כי בעקבות כך היא נאלצת "לסגור את מועדוני הקבוצה ולהקפיא את המנויים" - באופן מיידי "ועד לקבלת הנחיות חדשות בעניין".

בהמשך לכך, הולמס פלייס הוציאה את "עובדיה ומנהליה לחופשה ללא תשלום עד להודעה חדשה, וזאת למעט מספר מצומצם של עובדים".

עוד ציינו בהולמס פלייס כי השלכות יישום הנחיות הממשלה "עלולות להיות בעלות השפעה שלילית מהותית, אך נוכח הנסיבות החברה אינה יודעת להעריך את משכה ועוצמתה", וכן כי היא "נוקטת את כל האמצעים להקטנת הנזק הכלכלי ועל-מנת לשמר את יציבותה".

מניית הולמס פלייס , שהמסחר בה מתאפיין במחזורים קטנים, הגיבה אתמול (א') בעוצמה להודעה, עם ירידה מתונה בערכה ביום מסחר שהתאפיין במגמה חיובית, אולם היום (ב') היא כבר נסחפה עם כיוון המסחר הכללי, והירידות בה הגיעו לכ-6%-5% - גם זאת במחזור מסחר זעום של עשרות אלפי שקלים בודדים.

עם הירידות היום השלימה מניית הולמס פלייס צניחה חודשית של כ-50%, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-180 מיליון שקל. מאז הונפקה מניית הולמס פלייס בסוף שנת 2017, היא איבדה כ-40% מערכה.

בעלי המניות הבולטים בהולמס פלייס הם חברת גרין לנטרן (כ-25%) של השותפים ריצ'י הנטר, יוסף עליאש ודניאל בן רעי, לצד בני הזוג אלן ומורין פישר, יחד עם נתן קירש, בעלי חברת הולמס פלייס העולמית (כ-17%). עוד בין המחזיקים הבולטים בחברה נמנים בית ההשקעות אלטשולר שחם (כ-19%), חברות הביטוח הפניקס (כ-9%) והראל (כ-5%) וכן איש העסקים מוטי בן משה (כ-10%).

בסוף הרבעון השלישי של 2019 הפעילה הולמס פלייס 45 מועדוני כושר ובריאות בישראל עם כ-139 אלף מנויים, נוסף להפעלת 26 מתקני כושר במוסדות ותאגידים חיצוניים - מה שבסך-הכול מציב אותה לטענתה כ"רשת הגדולה ביותר בישראל למועדוני כושר ובריאות".

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019 הכנסות הרשת צמחו ב-8% ל-315 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה עלה ביותר מ-20% והגיע לכ-15 מיליון שקל.