ביטוח ישיר | בלעדי

בשל משבר הקורונה: ביטוח ישיר מקדימה תשלומים לספקים הקטנים שעובדים עמה

ל"גלובס" נודע כי החברה מקדימה התשלום החודשי לחלק גדול מהספקים והעסקים הקטנים איתם היא עובדת • בכך מסמנת איי.די.איי שבניהול קובי הבר, שבעברו היה ראש החטיבה העסקית בלאומי והממונה על אגף התקציבים באוצר, את הדרך לחברות נוספות בענף

קובי הבר / צילום: איל יצהר
קובי הבר / צילום: איל יצהר

משבר הקורונה הוביל עד כה שורה של חברות עסקיות משלל תחומים לתת הטבות ללקוחות הפרטיים, וזאת בצל הודעות רבות על הוצאת עובדים לחל"ת ועצירת התקשרויות עם נותני שירותים וספקים חיצוניים. עתה מצטרפת למהלכי הסיוע גם איי.די.איי ביטוח, המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", כשהיא מקדימה את העברת התשלומים החודשיים לספקים העובדים עמה שהם עסקים קטנים.בכך מסמנת איי.די.איי שבניהול קובי הבר, שבעברו היה ראש החטיבה העסקית בלאומי והממונה על אגף התקציבים באוצר, את הדרך לחברות נוספות. 

ל"גלובס" נודע כי החברה מקדימה התשלום החודשי לחלק גדול מהספקים והעסקים הקטנים איתם היא עובדת. המנכ"ל הבר מסר בהקשר זה כי "המשק הישראלי כולו נמצא בתקופה הזו בימים מאתגרים ומלאי אי ודאות, ובמיוחד עסקים קטנים שעובדים עם החברה. ועל כן , מתוך הבנה וחיבור לספקים שלנו, החלטנו בצעד מקל להקדים ולהעביר את התשלומים המגיעים להם".

ביטוח ישיר הוקמה ב-1994, כחברת ישירה בעולם שבו היו רק חברות ביטוח מסורתיות שעובדות דרך סוכני ביטוח. החברה בשליטת משפחת שנידמן. מוקדם יותר היום (ב') הודיעה מגדל ביטוח כי "מתוך מטרה לסייע ללקוחות שנקלעו לאי יציבות תעסקותית בתקופה זו ובעקבות המצב, תעניק החברה לעובד אשר מעסיקו ידווח בגינו על חל"ת, ולכן לא יעביר בגינו הפקדות במהלך התקופה, את המשך הכיסוי הביטוחי הקיים בפוליסת ביטוח המנהלים ללא תשלום למשך 3 חודשים".

בחברה שבניהולו של רן עוז פירטו כי "עם קבלת הודעה ממעסיק על יציאתו של עובד לחל"ת והפסקת התשלומים בגינו, תשלח מגדל לעובד מכתב המודיע לו על האפשרויות העומדות בפניו לשמירה על הפוליסה שלו. הכיסוי הביטוחי יישמר כאמור למשך שלושה חודשים, כאשר העובד אינו נדרש לכל פעולה. לקראת תום התקופה ישלח העובד את הודעתו במענה למכתב שקיבל ויעדכן כיצד ברצונו להמשיך". המנכ"ל עוז הוסיף כי "אנו ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות ונמשיך להציע למבוטחינו כלים ושירותים שיאפשרו להם להתמודד עם המצב".

לאחר מגדל גם קבוצת מנורה מבטחים, שבניהול יהודה בן אסאייג, הודיעה היום על צעדים להקלה על הלקוחות. "לאור האירועים האחרונים וגל היציאה לחל"ת אשר פוקד את המשק הישראלי, מנורה מבטחים מעניקה ללקוחותיה בביטוח מנהלים הטבה של המשך כיסוי ביטוחי חינם לתקופת החל"ת ועד 3 חודשים לפי המוקדם וזאת עם הודעת המעסיק על יציאת העובד לחל"ת", מסרה הקבוצה.

לדברי המנכ"ל בן אסאייג, "כגוף ביטוח ופנסיה מוביל בישראל אנו מייצרים ונמשיך לנסות לייצר פתרונות והקלות למבוטחים שלנו לשם שמירה על הנכס הביטוחי שברשותם", כשהוא הגדיר את התקופה הנוכחית כ"מאתגרת".

נציין בהקשר זה כי בביטוחי המנהלים נהוג שיש כיסוי ביטוחי כל עוד הפוליסה לא בוטלה, כשבמקרה של פיגורים ואי תשלום ישנה פרוצדורה לביטול, שלוקחת לרוב כחודשיים וחצי שלושה עד שהיא מושלמת. בפנסיה יש המשך כיסוי לחמישה חודשים ולאחר מכן ניתן לרכוש ריסק זמני.