רשתות האופנה בארה"ב מפסיקות את פעילותן לשבועיים הקרובים לפחות

רשתות המזון, תרופות ומוצרי בית הבטיחו שיישארו פתוחות על רקע בהלת האגירה של הצרכנים • וולמארט הודיעה כי כ-4,700 חנויותיה בארה"ב יישארו פתוחות, אך ייסגרו בשעות הלילה כדי לסייע לחברה לנקות ולחטא משטחי

שלט מחוץ לחנות נוחות סגורה בניו יורק / צילום: Wong Maye-E, Associated Press
שלט מחוץ לחנות נוחות סגורה בניו יורק / צילום: Wong Maye-E, Associated Press

רשתות אופנה וחנויות כמו אברקומבי אנד פיץ' ונייקי סוגרות אלפי חנויות ברחבי ארה"ב לשבועיים, במהלך חסר תקדים שנועד לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

השבוע הודיעו כמה רשתות על סגירה לשבועיים של חנויותיהן בארה"ב, אך המשך תשלום השכר לעובדים וקבלת הזמנות מקוונות. הרשימה כוללת את יצרניות ביגוד הספורט לולולמון אתלטיקה ואנדר ארמור, ורשתות אופנה פופולריות, כמו ארבן אאוטפיטרז, הוליסטר ולאש קוסמטיקס.

רשתות מזון, מרכולים, תרופות ומוצרי בית חיוניים הבטיחו שיישארו פתוחות ויחדשו את המלאי שלהן על רקע בהלת האגירה של צרכנים. וולמארט ורשתות קרוגר ופבליקס (מזון) יגבילו את שעות הפתיחה שלהן בלילה כדי לחדש מלאים ולנקות את החנויות.

"כולנו מחויבים לשמירה על חנויות פתוחות כדי לשרת את הצרכן האמריקאי, שאוגר מוצרי בית חיוניים", אמר מנכ"ל רשת חנויות טארגט, בריאן קורנל, במסיבת עיתונאים בבית הלבן ביום שישי.

בלחץ מגיפת הקורונה, החיים בארה"ב משתנים באיחור מה. ממשלות בעולם הגבילו נסיעות, קניות ואפילו שירותי דת. הנגיף הדביק יותר מ-156 אלף בני אדם בעולם והרג מעל 5,800 מאז הופעתו בסוף 2019 בסין, לפי נתונים שנאספים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור.

רשת בתי הקפה סטארבקס הודיעה שהיא תסגור כמה בתי קפה באזורים של תנועה צפופה, כמו קניונים וקמפוסים אקדמיים, ותצמצם שעות פתיחה בכמה מיקומים בניו יורק ובסיאטל. באלפי בתי הקפה האחרים שלה בארה"ב ובקנדה ימולאו רק הזמנות קפה לקחת בשבועיים הבאים לפחות.

בשבת הודיעה אפל שכל חנויותיה מחוץ לסין רבתי ייסגרו עד 27 במרץ לאור התפשטות הקורונה. חנויות אפל בסין היו פתוחות בשבת, בסימן לכך שהמגפה עברה כעת לארה"ב. אפל מסרה כי עובד בחנות שלה בסנטה מוניקה, קליפורניה, אובחן כנשא של הנגיף.

וולמארט הודיעה כ-4,700 חנויותיה בארה"ב יישארו פתוחות, אך ייסגרו בשעות הלילה כדי לסייע לחברה לנקות ולחטא משטחים. עד כה פתוחות כ-2,200 חנויות 24 שעות ביממה. עובד של הרשת בקנטקי אובחן בשבוע שעבר כנשא קורונה.

המוצרים עוברים את שרשרת האספקה ומגיעים לחנויות, מסרה וולמארט בסוף השבוע. מנהלי החנויות עשויים להגביל מכירת כמויות של פריטים שהם בביקוש חריג. עובדי וולמארט לפי שעה ימשיכו לעבוד את שעות היום והלילה שלהם.

טארגט, עם כ-1,800 חנויות, תנהיג גם היא הגבלות כמות על מכירת כמה פריטים. היא גם עצרה את המשלוחים שלה למחרת הקנייה ושירותי האקספרס, שהוצפו בהזמנות. חלק מהעובדים הועברו למילוי הזמנות מקוונות שהלקוחות אוספים בחניות או במגרשי החניה.