רשות שוק ההון: "חשש לקמפיין שיווקי מטעה נגד קרנות פנסיה ברירת מחדל"

לאחר שברשתות החברתיות הופץ מידע "שגוי ומטעה" על קרנות הפנסיה הנבחרות, רשות שוק ההון מגיבה • "הודעות כוזבות אלו שהופיעו במספר מקומות מעלות חשש כי מדובר בקמפיין שיווקי מטעה"

משה ברקת / צילום: רפי קוץ
משה ברקת / צילום: רפי קוץ

רשות שוק ההון פרסמה הערב אזהרה לציבור "מפני מידע שגוי ומטעה על קרנות הפנסיה הנבחרות (המוכרות גם בשמם הקודם "קרנות ברירת המחדל") שהופץ ברשתות בימים האחרונים לגבי ביטוח חסר, שאינו כולל כיסוי במקרי מגפה, בארבע קרנות הפנסיה הנבחרות במכרז רשות שוק ההון".

ארבע הקרנות הללו נבחרו על ידי המדינה לאחר שהציעו דמי ניהול נמוכים במיוחד, כשהמדינה נתנה העדפה לקרנות של בתי ההשקעות - שכולן הועדפו על פני קרנות הפנסיה של חברות הביטוח ונבחרו. מדובר בקרנות של אלטשולר שחם, של מיטב דש, של פסגות ושל הלמן אלדובי.

על פי רשות שוק ההון "הודעות כוזבות אלו שהופיעו במספר מקומות, מעלות חשש כי מדובר בקמפיין שיווקי מטעה שמטרתו להעביר לקוחות למוצרי חסכון אחרים שלא בהכרח מתאימים להם. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מבהירה כי מדובר במידע שגוי ומוטעה וכי על פי ועל פי בדיקות שקיימה היום ובעבר - ביטוח המשנה של קרנות הפנסיה הנבחרות אינו מחריג כיסוי למקרי מגפה".

עוד ציינו ברשות את "הצורך לפעול בזהירות ובשיקול דעת בכל הנוגע להחלטות כלכליות משמעותיות, להסתמך על מידע מהימן, ולהתייעץ עם אנשי מקצוע המוסמכים לכך, על מנת לקבל החלטה מושכלת".