שר התקשורת אמסלם זימן את מנכ"לי חברות התקשורת לפגישות

אמסלם מבקש להיפגש עם כל מנכ"ל בנפרד כדי שיוכל לסייע להם להתמודד עם משבר הקורונה • משרד התקשורת פתח היום מרכז שליטה כדי לעקוב אחרי מצב החברות והרשתות

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

שר התקשורת דודי אמסלם זימן אליו לפגישות נפרדות את מנכ"לי כל חברות התקשורת. המפגשים באים כדי להבין את היכולות ואת המצוקות של המפעילים בעת הזו ולגבש תוכנית עבודה מותאמת למצב הנוכחי.

בקרב חברות הסלולר הציפייה היא בעיקר להביא לדחייה במכרז הדור החמישי שאמור לצאת לפועל בשבועות הקרובים. חברות הסלולר מבקשות מהמשרד לנקוט בנוסף בהקלות שיעזרו להם לצלוח את התקופה הקשה של משבר הקורונה על רקע הוראות המשרד לצמצם נוכחות במוקדי השירות ובמטות החברות, מה שמוביל להאטה משמעותית מאד בהיקף המכירות. בסלולר המכירות של קווים חדשים ומכשירים חדשים הואטה בצורה משמעותית, והדבר מתווסף לפגיעה הקשה של החברות מהירידה בהכנסות משירותי נדידה לאור עצירת הטיסות.

משרד התקשורת מסר היום כי לאור ההתפתחויות האחרונות וכחלק מהגדרת משק התקשורת כמשק חיוני, מקיים שר התקשורת אמסלם, הערכות מצב ובתוך כך הנחה את מנכ"ל המשרד לפתוח מרכז שליטה ייעודי שיחל לפעול באופן מלא החל מהיום (ב'). זאת כדי לעקוב אחרי מצב החברות והרשתות.

לדברי המשרד ככלל משק התקשורת והדואר ערוך למצבים מסוג זה ואף לתרחישים מאתגרים יותר והמשרד מעריך שרשתות התקשורת ידעו לעמוד בעומסים הצפויים בצריכת התקשורת.

אמסלם אמר "בראייתי שירותי התקשורת, במיוחד בימים אלה, הינם צורך קריטי וחיוני - אנשים עובדים מהבית, תלמידים לומדים מהבית, מזמינים אוכל לבית ועוד ועוד, כל זאת מחייב תשתיות תקשורת אמינות ומתפקדות, לצורך כך כבר בתחילת האירוע כינסתי את הדרג המקצועי במשרד והוריתי לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת שמשק התקשורת ישמור על רציפות תפקודית ורמת השרות לאזרח תישמר. אנו נמצאים בשיח רציף עם החברות ומוודאים שהן בהיבט שירותי התקשורת הנייחת, הסלולר והן שירותי הדואר, ינתנו באופן רציף ותקין. יש לציין לחיוב את שיתוף הפעולה עם כלל החברות, אשר מתחילת הדרך, נענו לפניית המשרד ונערכות גם להחרפת המצב".