אפקט הקורונה: מליסרון מקצצת בשכר ההנהלה

על רקע הנחיות המדינה שלא לאפשר פתיחת קניונים, קבוצת מליסרון הודיעה כי תפחית את שכרם של המנכ"ל אופיר שריד וחברי הנהלה נוספים • גם יו"רית הדירקטוריון ליאורה עופר תוותר על דמי הניהול שהיא מקבלת

ליאורה עופר, יו"רית מליסרון / צילום: ורדי כהנא
ליאורה עופר, יו"רית מליסרון / צילום: ורדי כהנא

קבוצת הנדל"ן המניב מליסרון  יצאה הבוקר (ג') לראשונה בשורת קיצוצי שכר להנהלה הבכירה ולדירקטוריון על רקע משבר הקורונה. הקבוצה שבשליטת ובראשות ליאורה עופר דיווחה הבוקר לבורסה לניירות ערך "כי עקב המצב ובעקבות הוראות משרד הבריאות", יו"רית דירקטוריון החברה וחברי ההנהלה הציעו להפחית את שכרם באופן וולנטרי. החל מהיום ועד ל-30 באפריל, או עד שתתאפשר פתיחת הקניונים.

ואלה שורת הצעדים שהיא מפרטת: יו"רית דירקטוריון החברה תוותר באופן מלא על קבלת דמי ניהול חודשיים. השכר החודשי של המנכ"ל והמשנה למנכ"ל יופחת בשיעור של 20%, והשכר החודשי של יתר חברי ההנהלה יופחת בשיעור של 10%. בנוסף, הדירקטורים החיצוניים והבלתי תלויים של הקבוצה ביקשו להפחית וולנטרית גם את שכרם שלהם בשיעור של 20%.

נושאי המשרה בחברה ציינו בפנייתם לחברה כי הצעתם הוולונטרית להפחתת השכר כאמור נעשתה על רקע "השלכות התפשטות הקורונה והנחיות הממשלה בעניין שהובילו לסגירת הקניונים" ומתוך "אחריות אישית והירתמות למאמצי החברה להתמודדות עם הנסיבות הנוכחיות".

ההחלטה הזו מתקבלת לאחר שבמוצאי שבת הודיע ראש הממשלה בינימין נתניהו על סגירה כוללת של הקניונים בישראל, ולאחר שקמעונאיות האופנה נקטו צעדים רדיקליים וביניהם הוצאת אלפי עובדים לחופשה ללא תשלום וקיצוץ או הקפאה של שכר הבכירים. נכון לכתיבת שורות אלה, בקבוצות קניונים מתחרות טרם דווח על צעד שכזה.