נגיף הקורונה | סיקור שוטף

475 מתו ביממה האחרונה באיטליה; בבריטניה יסגרו את בתי הספר

מעבר המשק להשבתה חלקית יידחה כנראה למחר בשל קשיים בניסוח התקנות לשעת חירום • אקוניס חתם על היתר המאפשר לעבוד עד 14 שעות ביממה 8 פעמים בחודש • מעל ל-212 אלף חולים ברחבי העולם ו-433 חולים בישראל • תחרות האירוויזיון בוטלה

רחוב בתל אביב תחת הקורונה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רחוב בתל אביב תחת הקורונה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

● אפליקציה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת לכם לכתוב את שם הרחוב שלכם ולראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה

22:29

קופיקס מדווחת הערב כי שני שליש מבתי הקפה שלה נסגרו בעקבות הנחיות המדינה בניסיון למנוע את התפשטות הקורונה. למרות זאת, לאור היקף הגידול במכירות של הסופרמרקטים, היא מעריכה כי הרווחיות התפעולית שלה לא תושפע מהותית בגלל זה. 

21:14

בשל השלכות התפשטות נגיף הקורונה על שוק ההון ודרך זאת על מור בית השקעות, הודיעה הערב החברה כי המנכ"לים המשותפים, שנמנים על בעלי השליטה - יוסי לוי ובנו אלי לוי, והיו"ר מאיר גרידיש, מוותרים על חמישית משכרם החודשי או מדמי הניהול לו הם זכאים.

בחברה הסבירו כי הקיצוץ הוולנטרי בגובה 20% בשכר השלושה נעשה "כחלק מההיערכות למשבר ולאי הוודאות ששוררת בשוקי ההון בארץ ובעולם" והוא לתקופה של 3 חודשים. עוד הבהירו בחברה כי יידרשו להפחחת שכר גם של עובדים בכירים, כשדיווחו על הצורך ב"ביצוע התאמות גם ברמת ההוצאות של הקבוצה, לרבות ביצוע התאמות שכר בתיאום ובהסכמת עובדיה הבכירים של הקבוצה".

20:48

משרדי האוצר והחינוך הגיעו להסכם משותף עם הסתדרות המורים על רקע משבר הקורונה, בגין התקופה בה מוסדות הלימוד סגורים. לפי ההסכם, המדינה תודיע כי החל ממחר עובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח. כנגד הימים בהם לא התבצעה למידה מרחוק (עד חופשות הפסח והאביב), ישיבו המורים ימי עבודה באופן הבא: אם משבר הקורונה יסתיים עד ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה על חשבון חופשת הקיץ, ויום נוסף על חשבון חופשת ל"ג בעומר. אם משבר הקורונה יימשך לאחר ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ ויומיים נוספים בשנת הלימודים הבאה. לאורך כל התקופה, שכרם של המורים לא ייפגע, והם יקבלו שכר מלא, גם באם לא יבצעו הוראה מרחוק בתקופה הקרובה.

20:30

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל פנתה היום לתושבי גרמניה בנאום מיוחד מברלין, והגדירה את המאבק בקורונה כ"משבר הגדול ביותר בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה". זו הפעם הראשונה שמרקל נושאת נאום שלא במסגרת הפנייה המסורתית לציבור בחג המולד. מרקל הביעה אמון ב"התגייסות של העם" לטובת המאבק בקורונה ואמרה כי מטרת הצעדים האחרונים - סגירת עסקים לא-הכרחיים וצמצום המגע בין אנשים - היא להאט את התפשטות הנגיף.

19:45

בבריטניה השלים ראש הממשלה בוריס ג'ונסון את סיבוב הפרסה של המדיניות הממשלתית למאבק בקורונה, והודיע כי ביום שישי ייסגרו כל בתי הספר במדינה במטרה להאט את התפשטות המחלה. היועץ המדעי של הממשלה גם הכריז כי בריטניה תגביר משמעותית את הבדיקות לקורונה, כפי שהמליץ ארגון הבריאות העולמי.

19:20

מספר הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה זינק בחדות ביממה האחרונה ועמד על 475 בני אדם, וגם מספר הנדבקים החדשים טיפס ועומד על 4,207 בני אדם ב-24 השעות האחרונות. מספר המתים הכולל באיטליה הוא 2,978 בני אדם, והוא מתקרב לזה שנרשם בסין, זאת למרות צעדי הסגר ההדוקים על המדינה האירופית. היקף הנדבקים הכולל באיטליה עומד על 35,713 איש.

גם בספרד נרשם זינוק במספר הנדבקים (2,084 ביממה האחרונה, לסך של 13,910), וגם בבריטניה (676 נדבקים לסך של 2,626), שבה גם נרשם זינוק משמעותי במספר המתים - 33 ביממה האחרונה, 104 מאז תחילת המשבר.

בצ'כיה העבירה הממשלה חוק המחייב את התושבים לחבוש מסיכות כשהם ברחוב, או להשתמש בצעיף או בבד אחר, כדי להגן על התושבים האחרים מהדבקה. בגרמניה, שגם בה נרשם זינוק במספר הנדבקים (1,935 ביממה האחרונה ו-11,302 בסך הכל) צפויה הקאנצלרית אנגלה מרקל לשאת נאום בפני האומה היום בתשע בערב (שעון ישראל) - צעד חריג מאוד בפוליטיקה הגרמנית.

16:40

משרד הבריאות פרסם צו המורה לכל מוסדות החינוך החרדיים לסגור את שעריהם מיידית. בצו, שעליו חתום היועץ המשפטי של המשרד, נאמר כי בשל התפשטות נגיף הקורונה ובהמשך לצו שפורסם לפני שלושה ימים על סגירת מוסדות חינוך, גם המוסדות החרדיים יסגרו.

בעת פרסום הצו הקודם הושגה הסכמה כי בישיבות ימשכו הלימודים במגבלות של עד עשרה תלמידים בכל מתחם, כיתה או אולם. חלק מהישיבות המשיכו לפעול באופן רגיל תוך התעלמות מהצווים, ומקצתן נסגרו על ידי שוטרים ופקחים שהגיעו אליהן. הצו החדש מורה על סגירה מלאה כמו בכל מוסדות החינוך במדינה והוא כולל את כל המוסדות החרדיים מגני ילדים, תלמודי תורה, ישיבות כוללים וסמינרים לבנות.

16:33

על רקע משבר הקורונה, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית קוראת לחברי הכנסת לוותר על שכרם כל עוד ועדות הכנסת אינן מתכנסות. 

15:50

מספר מקרי הקורונה בישראל על ל-433, מתוכם שישה במצב קשה ו-404 במצב קל.

15:30

איגוד השידור האירופי הודיע על ביטול תחרות האירוויזיון, שהייתה אמורה להיערך בהולנד במאי השנה, וזאת על רקע משבר הקורונה. מדובר בפעם הראשונה ב-64 שנות האירוויזיון שהתחרות מתבטלת. 

15:29

רשת יוחננוף תעבור להפעיל סניפים במתכונת של 24 שעות ביממה כדי להתמודד עם עם הביקושים על רקע משבר הקורונה. סניפי רחובות וחדרה כבר החלו לעבוד 24 שעות בימים ראשון עד חמישי עד להודעה חדשה; היום מצטרפים גם סניפי קריית עקרון, נס-ציונה ופתח-תקווה; ומחר יצטרף גם סניף נתיבות. ביום ראשון גם סניף ירושלים יתחיל לפעול באותה מתכונת.

בנוסף, במוצ"ש החל משעה 20:30 יפתחו סניפי הרשת לקהל - מלבד סניפי אחד העם ברחובות ואור-יהודה הפלדה. 

בשבת האחרונה מבשלת ג'מס שבבעלות דניאל אלון סגרה את 13 סניפיה ברחבי הארץ. למעלה מ-500 עובדים הוצאו לחופשה. הדבר משפיע גם על הספקים המשניים של הרשת, אלפים רבים במספר. 

15:22

יו"ר ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, עו"ד מנחם מושקוביץ, יאשר החתמה של עורכי דין על תצהירים ואימותי חתימה באמצעות הווידאו. 

15:10

שופט בית המשפט השלום בראשון-לציון, מרדכי פירר, אובחן כחולה קורונה. בימים האחרונים היה השופט בבידוד לאחר שנחשף לנגיף. השופט הסכים למסירת שמו. ראש עיריית ראשון-לציון רז קינסטליך, שנכח בדיון באולמו של השופט, וכן כל הנוכחים באותו דיון, ייכנסו לבידוד. קינסטליך ימשיך לנהל את כל ענייני העירייה באמצעות מערכות שליטה מרחוק שהותקנו מראש. 

15:09

פסטיבל הפרסום בקאן בוטל על רקע משבר הקורונה. 

14:30

מעברי הגבול טאבה (ישראל-מצרים), רבין (ערבה) ונהר הירדן (ישראל-ירדן) ייסגרו מיידית ליציאה של ישראלים. אחרי שהמעברים נסגרו מוקדם יותר החודש לכניסת זרים, כעת הם ייסגרו לתנועה של ישראלים.

ברשות האוכלוסין מנמקים כי הצעד הוא חלק מהצעדים הננקטים למניעת התפשטות נגיף הקורונה. יצוין כי ירדן ומצרים כבר הכריזו כי לא תתאפשר כניסת זרים לגבולותיהן. 

14:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת דיון בראשותו בנושא התפשטות נגיף הקורונה, במסגרתו נבחנים כיווני פעולה נוספים וכן הגברת אכיפת הבידוד. הדיון מתקיים באמצעות שיחת וידאו, במשרד ראש הממשלה בירושלים.

בדיון משתתפים שר הבריאות, שר הביטחון, השר לביטחון פנים, ראש המל"ל, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מפכ"ל המשטרה, ראש רח"ל וגורמים נוספים.

13:59

אין נוסעים יש מטען - השבוע החלה ישראייר להטיס מטוסי איירבוס 320 מישראל ללונדון כמטוסי מטן בעלי קיבולת של עד 10 טון מטען. היום מכריזה ארקיע על שיתוף-פעולה עם חברת ק.א.ל, קווי אוויר למטען, לפיו מטוסי נוסעים של ארקיע ישמשו לחילוץ מטענים קריטיים ליצוא וליבוא הישראלי.

שיתוף-הפעולה יאפשר הבאת מטענים דחופים, שבהם השירות הרגיל של קאל, המשלב טיסה והפצה במשאיות, ארוך מכפי הנדרש, ולארקיע הוא יאפשר להפעיל את מטוסיה המושבתים עקב הפסקת טיסות הנוסעים - בפעילות הבינלאומית ובפעילות הפנים-ארצית.

השירות שארקיע יכולה להציע במטוסי האיירבוס 321 Neo מיועד למטענים במשקל של עד 10 טון. מטענים קטנים יותר עד 5 טון יוטסו במטוסי אמבראר. מטוסי ארקיע מצטרפים למטוסי הבואינג 747 של קאל. מדובר בסחורות, תרופות ומוצרים חיוניים, חומרי גלם לתעשייה ומוצרי ביטחון.

13:30

היקף הנדבקים בנגיף הקורונה עומד על יותר מ-200 אלף חולים. נכון לשעה זו, היקף הנדבקים הוא 203,568. 8,225 איש מתו מהנגיף ו-82,666 החלימו. 

פרק הזמן שלקח להגיע ל-100 אלף מקרי הקורונה הראשונים היה יותר מ-3 חודשים ואילו פרק הזמן שלקח כדי להגיע למקרה הקורונה ה-200 אלף במספר - פחות משבועיים בלבד. 

רוב הנדבקים כעת נמצאים מחוץ לסין, בה יש 80,894 איש שנדבקו בנגיף. מתוכם 69,614 איש החלימו ו-3,237 מתו. 

12:55

נמל חיפה מדווח על עלייה בהיקף המטענים המטופלים בנמל במהלך משבר הקורונה, בדגש על ייבוא. קצב פריקת מכולות הייבוא בנמל עומד על כ-38 אלף מכולות יבוא בחודש, לעומת ממוצע של 31 אלף מכולות יבוא בחודש לפני המשבר.

הנמל השלים את ההיערכות לפריקת סחורות לאורך זמן בתנאים שיבטיחו לעובדים הגנה מפני הידבקות. העבודה תימשך באופן מלא 24 שעות ביממה בשלוש משמרות. צוותי מלחים זרים המגיעים באוניות לא מורשים לרדת מהאוניה או לעבור בקרבת עובדי נמל. עובדי הנמל עולים לאוניות ממוגנים.

חברת נמלי ישראל הודיעה כי היא מרחיבה את מענק פרויקט "לילה טוב" אשר יוכפל באופן זמני, על רקע משבר הקורונה. מיזם 'לילה טוב' של חנ"י ומשרד התחבורה נערך בשיתוף נמלי חיפה ואשדוד ומועצת המובילים, במסגרתו יצואנים ויבואנים המשנעים מכולות מלאות בשעות הערב והלילה זכאים למענק כספי. החל מהיום (רביעי) יינתן מענק בסך 200 שקל בגין שינוע של מכולה מלאה מהנמל או אליו, בין השעות 22:00 ל-06:00, עפ"י תנאי המיזם.

11:52

פרופ' ניל פרגוסון, האפדימיולוג שהזהיר את הממשל בבריטניה ממדיניות "חיסון העדר" שלו וגרם לשינוי ברגע האחרון, חולה ככל הנראה בקורונה.

הרופא הבריטי עדכן בטוויטר כי המחלה התחילה אתמול עם שיעול יבש אך עקבי, וכי היום בבוקר התווסף לה חום גבוה. הוא נמצא בבידוד עצמי. "יש הרבה Covid-19 בווסטמינסטר (הפרמננט הבריטי, א"א)", כתב בציוץ.

פרגוסון נקרא לפרלמנט ולמשרד ראש הממשלה כדי לייעץ בנוגע למדיניות הבריטית להתמודדות עם המגפה, והמליץ על צעדי הרחקה חברתיים מיידיים שג'ונסון אימץ שלשום.

11:05

המעבר של המשק להשבתה חלקית יידחה כנראה למחר בגלל קשיים מרובים בניסוח התקנות לשעת חירום שמסדירות את תנאי העבודה של קבוצות העובדים השונות. עד לאישור התקנות ההחלטה של עובדים להישאר בבית ולא להגיע למקומות העבודה היא וולנטרית. 

10:55

במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה והיערכות המשק, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס חתם על היתר המאפשר לעובדים לעבוד עד 14 שעות ביממה במשך שמונה פעמים בחודש, כדי להגדיל את מכסת השעות הנוספות השבועית ולאפשר גמישות בהעסקה.

ההיתר, שתקף ל-60 הימים הקרובים, יאפשר למעסיקים להתמודד עם המחסור בעובדים שנוצר עקב היעדרויות הנובעות מכניסה לבידוד ו/או צמצום הפעילות במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה וכן עקב גידול משמעותי בביקושים בענפים כמו רשתות השיווק, מפעלי המזון וציוד החיטוי.

לדברי משרד העבודה והרווחה, בשבועיים האחרונים גבר משמעותית קצב הפניות מצד מעסיקים שונים במשק אשר ביקשו את סיוע המשרד במתן היתרים להעסקת העובדים הקיימים בשעות נוספות חריגות. בענפים כמו רשתות השיווק ומפעלי המזון חל גידול משמעותי בביקושים. ענפים רבים נוספים שנדרשים לשמור על פעילות, סובלים מהיעדרויות עובדים שנמצאים בבידוד או נשארים עם הילדים בבית לאחר סגירת כל מוסדות החינוך.

ענפים אלה סובלים מפגיעה בפעילות קווי הייצור, הפיתוח והעמידה בדרישות הלקוחות, והדבר מקשה על מתן שירות ואספקתו ומקשה על המעסיקים לעמוד בהוראות חוק שעות עבודה ומנוחה. בנוסף לאמור, משרד הבריאות הנחה לצמצם את המגע בין עובדים ולכן יידרשו היערכות מחדש של משמרות ופריסת שעות העבודה.

לאחר בחינת גורמי המקצוע בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה והתייעצות עם ארגוני העובדים והמעסיקים וגורמים רלוונטיים נוספים, החליט השר אקוניס כי שבוע העבודה לעובד, כולל שעות נוספות, יעמוד על עד 67 שעות; יום העבודה כולל שעות נוספות יעמיד על עד 12 שעות, ובמשך של עד 8 פעמים בחודש יום העבודה יעמוד על 14 שעות; בחודש עבודה יבוצעו עד 90 שעות נוספות. עד היום התיר החוק העסקה של 12 שעות עד שמונה פעמים בחודש.

כמו כן, בהחלטה הדגיש השר אקוניס כי בעת העסקת עובד בשעות נוספות על המעסיק להתחשב גם בצורכי העובד, במיוחד בתקופה הרגישה שבה אנו מצויים. ההיתרים ייבחנו בהתחשב בצרכים הייחודים של המשק וכדי לצמצם פגיעה, ככל האפשר, במעסיקים ובעובדים. 

לדברי עו"ד הדס שגיא, ראש תחום דיני עבודה במשרד שביט בראון גלאון צין ויתקון, "צו זה מתיישב ומשלים למעשה את המגמות המיוחדות לתקופת חירום זו. לטעמנו, לא ניתן לראות בו יישום של רעיונות כלליים או כוונות כלליות לעתיד לבוא להתיר בזמנים רגילים ימי עבודה ארוכים כאלה. מזה מספר שנים אומנם מתנהלים מגעים לאפשר עבודה בשעות גמישות, ואולם לא באופנים שנקבעו בצו זה".

10:50

קבוצת הביטוח הראל הודיעה היום כי כל לקוחותיה המבוטחים בביטוח מנהלים ויצאו לחל"ת, יזכו לכיסוי ביטוחי ללא עלות למשך שלושה חודשים, תוך שהדגישו כי הזכויות הביטוחיות במוצרים הפנסיונים של העובד נשמרות בתקופת החל"ת. הטבה זו מצטרפת להטבה דומה עליה הכריזה לראשונה מגדל, ואחריה מנורה מבטחים. גם הכשרה ביטוח הודיעה על הטבות בתחום הביטוח.

בהראל ביטוח פירטו כי "לכל מבוטח בביטוח מנהלים יישמרו הכיסויים הביטוחיים למקרה מוות ולמקרה לאובדן כושר עבודה, ככל שקיימים בפוליסה, ללא עלות למשך 3 חודשים", וכי "למעסיקים המדווחים באמצעות ממשק תשלומים וידווחו שהעובד נמצא בחל"ת - ייכנס הכיסוי הביטוחי לתוקפו באופן אוטומטי למשך 3 חודשים". פעילות ביטוחי המנהלים בהראל מנוהלת בחטיבת החיסכון לטווח ארוך בשבניהולו של דורון גינת.

בהראל הבהירו בנוסף כי "מעסיקים המדווחים שלא באמצעות ממשק המעסיקים יידרשו להעביר הודעה ייעודית בגין כל עובד הנמצא בחל"ת למייל ייעודי". עוד אמרו כי "על-מנת להסדיר את המשך הכיסוי הביטוחי לאחר תום שלושת החודשים, על העובד לפנות אל סוכן הביטוח שלו או מוקד שירות הלקוחות של הראל".

בקרן פנסיה חדשה מקיפה לכל עמית פעיל בקרן הפנסיה קיימת זכאות לשמירת הזכויות הביטוחיות של עד 5 חודשים מלאים ורצופים מהמועד בו הועברה ההפקדה האחרונה לקרן. 

07:43

לאור הגדלת כמות הבדיקות, קפיצה משמעותית במספר החולים בארץ: משרד הבריאות מפרסם היום שישנם 427 חולי קורונה ברחבי הארץ. מתוכם 11 החלימו ושוחררו, 63 בבידוד ביתי, 8 בבידוד בבית מלון, 236 מאושפזים, 26 בדרך לאשפוז ו-83 שטרם הוחלט מה לעשות איתם.

יש 5 חולים במצב קשה ו-10 במצב בינוני. כל השאר במצב קל. 

06:30

לאחר החמרת ההנחיות שנועדו למניעת הידבקות בנגיף הקורונה, משטרת ישראל עצרה אמש חשוד שהפר את צו בריאות העם למניעת הפצת נגיף הקורונה, וארגן חתונה רבת משתתפים בבית שמש. שלושה חשודים נוספים עוכבו.

החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, נעצר במחסום המנהרות והובל לחקירה בחשד שהפר את צו בריאות העם ובכך סיכן את הציבור.

שלושת חברי הכנסת רם בן ברק, אלון שוסטר וצחי הנגבי שהו בשבוע שעבר במחיצתו של שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים, אשר אובחן כחולה קורונה. חברי הכנסת אשר קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מיידי.

בנוסף, מלשכתו של השר אריה דרעי הודיעו כי ביום א׳ האחרון (15 במארץ) נערכה באולם הישיבות במשרד הפנים בירושלים, ישיבה בהשתתפות שי חג׳ג׳, ראש מועצת מרחבים ויו"ר מרכז שלטון רשויות מקומיות.

חג׳ג׳ אובחן אתמול כחולה קורונה. מלשכתו של דרעי מסרו שהישיבה בה נכח חג׳ג׳ נערכה לפי כל הכללים המחמירים.

בתוך כך, מספר החולים בארץ עלה ל-337 איש. מתוכם חמישה במצב קשה, 11 במצב בינוני ומצבם של השאר מוגדר קל. מתוכם, 11 החלימו לחלוטין ושוחררו לביתם.

06:00

ראש הממשלה נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות ערכו אתמול הצהרה לציבור ממשרד ראש הממשלה בירושלים. נתניהו ובר-סימן טוב עדכנו בנוגע לשורת הנחיות מרחיקות לכת לציבור הישראלי בהמשך למסמך ההוראות שיצא בצהריים מטעם משרד הבריאות.

ראש הממשלה עדכן על שלושה צעדים חדשים: "נגדיל דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנבדקים. התחלנו להפעיל את הטכנולוגיה הדיגיטלית, שתכניס מספרים גדולים מאוד לבידוד. נודיע על כך בימים הקרובים. הכניסה לבידוד לא תהיה המלצה, אלא תאכף ללא פשרות. זה קריטי להאטת התפשטות המגפה. בנוסף, נגדיל משמעותית את מספר הבדיקות ל-3,000 ביום, ואולי עד 5,000 ביום ביחס לאוכלוסייה, זה מספר הבדיקות הגדול בעולם, ככל שידוע לי גם ביחס לדרום קוריאה".

לאחר מכן, הסביר נתניהו גם על צעד רביעי שקשור לאזרחי ישראל, "אני רוצה לדבר על המהלך הרביעי, ואני מבקש מן הציבור משמעת ואחריות. כל הצעדים האחרים שאנו נוקטים בימים האחרונים ובשבועות האחרונים, כל הצעדים לא יעזרו אם לא תהיה משמעת ואחריות. אני אומר זאת בצער, יש רבים שלא מבינים את גודל הסכנה. אני רואה את ההתקהלות בחופים, אנשים מתקהלים, עוברים אחד ליד השני, אני רואה את בני המשפחה מתקהלים אחד על השני, על הספה. זה ברור לי שיש בעיית הבנה. זה לא משחק ילדים, אלא חיים ומוות - שמרו על מרחק שני מטר. היום אני יכול להגיד, אהבה זה ריחוק".

משרד הבריאות פרסם אמש רשימת הנחיות מפורטת, שמהדברים העולים בה ניתן להבין כי האזרחים נדרשים לשהות בביתם, למעט עבור צרכים הכרחיים. בין האיסורים המפורשים: אסור ללכת לפארקים, אסור ללכת לקניונים, אסור ללכת לים, אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת. חנויות מסחר שאינן חיוניות (כגון מזון, תרופות וטואלטיקה) חייבות להיסגר, והחל מיום ראשון, תופסק גם הפעילות האלקטיבית בבתי החולים הציבוריים. 

בשלב זה לא מדובר בצו המורה על סגר או בהנחיות מחייבות שיאכפו על-ידי המשטרה, אלא בהנחיות לציבור. באם לא יהיה שיתוף-פעולה מצד הציבור, ותהיה החמרה ניכרת בתחלואה בישראל, אותן הוראות עשויות להפוך למחייבות. 

לפי ההנחיות שפורסמו, משרד הבריאות מורה כי יש לשמור על בידוד חברתי, כאשר הקשרים החברתיים יישמרו רק באמצעי תקשורת מרחוק. על הציבור להימנע מאירוח של חברים ובני משפחה שאינם מתגוררים בבית. אין לצאת מהבית לפארקים, לגינות משחקים, לחוף הים, לבריכה, לספריות, למוזאונים, לשמורות טבע וגנים או למרחבים ציבוריים אחרים, למעט יציאה של ילדים במסגרת המשפחה בלבד או עם בעל חיים (באופן בודד). שירותי משלוחים יונחו על סף הדלת, וטיפולי שיניים לא הכרחיים יבוטלו.

במקום עבודה, באם הוא עדיין פועל, על כל מעסיק להקפיד על מרחק של שני מטר בין עובדים ולוודא כללי היגיינה אישית וסביבתית. גם בעת יציאה מהבית במצבים המחייבים זאת - יש לצמצם מגע בין אנשים ולשמור מרחק של 2 מטרים.

מספר מקרי הקורונה הפעילים בעולם עומד על 198,543, והנגיף גבה כבר 7,988 קורבנות. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 82,779.